Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

elf dichtvorm

De Lege Ton van Diogenes nodigt op haar website poëten uit die elven kunnen schrijven. Het gaat om een dichtvorm opgebouwd uit vijf regels. Info op www.legeton.be onder de rubriek Vers van het Vat.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Ludo, In het algemeen heb ik goede ervaringen met: www.lulu.com Dit is een Amerikaanse uitgeverij, alles wordt gedrukt in Spanje, je hebt geen startinlegkapitaal nodig, je krijgt wat je aanlevert in PDF zoals je het wilt. Daar gaan dan twee weken overheen voordat je het boekje in huis hebt en je kunt het geheel opnieuw beoordelen. Is het, of keur je het goed, dan koop je 1 exemplaar waarmee de verkoop van start gaat. Het wil een enkele keer fout gaan. Dan moet je een foto sturen van de fout en je krijgt een nieuw exemplaar gestuurd zonder verdere kosten. Ik ben er heel tevreden mee. Ben je na je 1e PDF niet tevreden, dan stuur je een nieuwe en het spelletje gaat opnieuw beginnen. Een ISBN kun je tegenwoordig ook aanvragen, kosten weet ik niet precies maar ~€ 50.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vandaag mijn pakketje onvangen. Wat leuk om je eigen tekst zo afgebeeld te zien! Legeton, hartstikke bedankt!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook op een linnen tasje. (net als bij dio) Het tasje is blauw en de letters zijn wit.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit te wachten op wat er nou precies gaat gebeuren met de rest, het gedrukte boekje enzo! Hoe het eruit gaat zien enzo! Ik wil m hebben :)

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De Lege Ton heeft enkele jaren geleden een haikubundel uitgegeven. Het was gewoon gekopieerd en gevouwen op A5-formaat. Het was leuk, maar op verzoek van de meeste elfauteurs willen we nu een 'echt' boek uitgeven. We zijn momenteel de teksten aan het intikken. Een eersteling is altijd moeilijk, dus eens we onze weg gevonden in de POD-wereld zal alles wel in stroomversnelling gaan (hopen we). In elk geval zal de Lege Ton alle elfauteurs op de hoogte houden.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze week zijn de teksten ingetikt. Collega-auteur Eef gaat mij een handje helpen bij het uitgeven. Het gaat inderdaad om ons eerst gedrukt boek. Voor ons is het ook spannend.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Collega-elf-auteurs: op de Uitgeefovereenkomst staat "De auteur verklaart de volledige en vrije beschikking over het werk te hebben". In het elfjes-avontuur treedt de Lege Ton als samensteller op van de ingezonden gedichten. Het onvervreemdbaar auteurschap blijft bij jullie. Ik heb dit gemaild aan de POD-uitgeverij hoe het in elkaar steekt. Ik hoop dat dit geen probleem is om toch het verzamelboekje uit te geven. Ik hou jullie op de hoogte.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit kun je goed opvangen door een inhoud te schrijven of een verantwoording als gedichten/verhalen e.v.t al een keer gepubliceerd zijn geweest of uit een ander boek komen. (geschrevene is van schrijver zelf) Bijvoorbeeld: Inhoud Naam schrijver, naam gedicht/verhaal/elfje, pagina nummer. of Verantwoording Naam verhaal/gedicht/elfje van naam schrijver eerder verschenen in..... van uitgeverij ..... met e.v.t. ISBN .... Je kunt ook per schrijver een pagina aanmaken, daar al zijn/haar werk onder plaatsen. Maar net wat de voorkeur heeft. Wij (ik) hebben toestemming gegeven om eenmaal te publiceren. Daarmee heb jij in dit geval de vrije beschikking over het werk. Dit hebben wij zwart op wit, dus is het verder geen probleem lijkt me, zolang je vermeld van wie het werk is.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog een toevoeging, in de colofon schrijf je: De rechten op de verhalen in deze bundel berusten bij de afzonderlijke auteurs. ....volgens mij ben ik niets vergeten? (help het anders even herinneren)

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Eef: We gaan toch bij elk elfje de naam van de auteur vermelden. Dit doen we trouwens ook bij de andere teksten die zowel van mij als van Willyam (een andere Legetonner) zijn. De Lege Ton wil steeds een verzamelplaats zijn van literatuurbroeders en -zusters, of poëtischer gezegd: De Lege Ton is een vat waarin elke auteur zijn oogst kan laten rijpen.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hulp gevraagd aan mijn collega-auteurs! Ik wil een goed boekje afleveren aan de POD, maar ik heb wat advies nodig i.v.m. de lay-out. Ik heb nog wat vragen alvorens ik het naar een POD kan opsturen. Wie kan mij helpen? Alle elfjes (waarvan de auteurs toestemming hebben gegeven) staan erin, aangevuld met een zestal teksten uit andere rubrieken van de website van de Lege Ton. Het is onze eerste echte uitgave (daarvoor was het enkel kopiewerk) en ik moet de weg nog wat vinden. Naar volgend jaar zal het wel wat vlotter gaan (denk ik, hoop ik).

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat voor vragen zijn er nog? Ik weet niet of ik er een nuttig antwoord op kan geven, maar wie weet.. PB maar!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even een reactie van mijn kant. (Ik help Ludo waar nodig) Het is zo goed als print/druk klaar. De omslag is ook klaar. We zijn nog even bezig met o.a. een flaptekst en Ludo zou nog even informeren hoeveel boekjes de schrijvers in eerste instantie zelf af willen nemen. Dan kun je bepalen wat rendabel is. Pod of misschien toch laten drukken.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Me 2...

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankzij Eef zitten we nu in de eindsprint. Zij is een hele hulp voor ons. We zitten ondertussen met een nieuw idee. Het zou iets zijn voor het begin van de lente.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Boekje is al klaar, begrijp ik, maar ik (totaal onbekend met de elf-dichtvorm) was geinspireerd en wilde het ook eens proberen: Dokter zeg me hoe lang nog voordat mijn hart heelt au Ben ik een beetje op het goede spoor?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, je bent op het goede spoor, de vorm klopt :) alleen is het als ik het goed heb bij een elfje de bedoeling dat elk regeltje een zinnetje op zich is. Jij hebt van de eerste vier regels meer één zin gemaakt.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké. Dank Aart. Mag ik het bijven proberen hier? Nee Dank je Wel vlees graag Maar bloemkool niet hoor Bah! Ff voor de vorm. Nu de inhoud nog.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Of deze (ja, ik ben los nu...) Nieuw Dit gevoel Terwijl ik dacht Dat overkomt mij niet Leeg Ik moet nog oefenen, he. Vond voorgaande bijdragen erg aanstekelijk, vandaar.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tuurlijk mag je het blijven proberen :) Je leert het wel :nod: Die eerste is grappig. Die tweede al wat dieper.