Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

elf dichtvorm

De Lege Ton van Diogenes nodigt op haar website poëten uit die elven kunnen schrijven. Het gaat om een dichtvorm opgebouwd uit vijf regels. Info op www.legeton.be onder de rubriek Vers van het Vat.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een vraagje. Toen ik leerde een elf te schrijven, moest de zin met 4 woorden een werkwoord bevatten. De elfjes die ik aan het begin van dit topic heb gelezen, doen dat vaak niet. Nu zijn het heel veel reacties om door te lezen, dus vandaar mijn vraag: hebben jullie daar rekening mee gehouden, met het schrijven? Het is dus: 1 woord 2 woorden 3 woorden 4 woorden waarvan 1 een werkwoord 1 woord

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb daar nog nooit van gehoord (alles wat ik weet is hetzelfde als jij maar dan zonder dat werkwoord in de 4e regel). Ik heb er dan ook geen rekening mee gehouden. De Lege Ton heeft dat ook niet gedaan, bij de elfjes die nog op de site staan zijn er een paar zonder dat werkwoord op die regel.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik twijfel nog steeds. Vijf, zeven of toch tien? Of meer? Het is tenslotte wel mijn debuut en je zult altijd zien dat je mensen tegenkomt die interesse tonen (nu of in de komende twintig jaar ;) ). Ik heb geen mailtje gestuurd, want ik had er ook niet een ontvangen (tip: maak misbruik van mijn twijfel ;) ).
Altijd leuk als kado, voor broers of zussen, of voor een buurvrouw, vriendin, oma, opa, tante, de oppas enz. enz. :nod: En leuk voor je (eventuele) kinderen later, of kleinkinderen. :wink: Je bent die boekjes zo kwijt. En natuurlijk ook één prominent in je eigen boekenkast, of op de tafel laten slingeren, of op de w.c. (mogelijkheden genoeg) :lol:

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even wat reacties vanwege de Lege Ton: @Ajstinad: even een mailtje sturen naar redactie@legeton.be voor je gegevens en het aantal exemplaren dat je wil @Luca Holkamp: eveneens een mailtje sturen naar redactie@legeton.be (gegevens en aantal ex.) @Waus: ik heb niets van je ontvangen, alleen via dit forum, maar een juist aantal weet ik nog niet Er bestaan inderdaad regels voor het maken van elfjes, maar bij de Lege Ton primeert de Kunst boven de regels (kan men kunst aan regels onderwerpen, is dan ook de vraag). Als bovenstaande auteurs hun aantal aan mij doorgeven, zijn we zeker over de 100. De Lege Ton geeft telkens maar eenmaal iets uit (in beperkte hoeveelheid), dus wordt het al snel een collectors item. Tot gauw!!!

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is misbruik, eef! ;). Ik ga vanavond nog even met manlief overleggen (1. over het aantal bestellingen en 2. over het aantal mogelijk toekomstige kinderen en kleinkinderen ;) ). Je zult altijd zien dat ik later spijt krijg dat ik nu niet aan 'ze' heb gedacht... Ik ga me beraden op mijn bestelling en zal dan een e-mail sturen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@MichaM: liefst deze week nog, want ik plan om volgende week dinsdag naar de drukker te gaan. Langs deze weg wil ik Eef bedanken voor haar samenwerking!

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ludo Vraagje: Is er geen site of zo, waar ik/we de boeken zelf kunnen bestellen? (als mijn bestelde 20 op zijn bijv. ;) )

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Oscar Z.: vanaf het moment dat het boek gedrukt is, staat dit op de website van De Lege Ton. Er zal ook een formulier staan waar boeken bijbesteld kunnen worden.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn e-mail(s) komen ook terug. Mijn IP-adres zou onbetrouwbaar zijn, ware het niet dat het IP-adres wat getoond wordt volgens mij niet van mij is (en ik heb ook niet echt een verleden van spammen, virussen verspreiden, hacken oid, zal daarover mijn partner nog wel nader aan de tand voelen...;) ). Zou je mij anders willen mailen via mijn contactadres? Ik kan wel al doorgeven dat ik er 10 wil hebben, maar mijn adresgegevens noem ik liever in een e-mail (straks weet iedereen dat ik in een probleemwijk woon ;) ).

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank u, Ludo. :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ludo ik heb er net tien besteld :) Enne, vanaf volgende week dinsdag t/m 2e pinksterdag ben ik op vakantie, dus als je dan nog belangrijk nieuws hebt weet je waarom ik niet reageer.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Forummers We hebben de 100 bereikt. Oogst 2007 komt er dus. Ik stuur jullie een mailtje met het rekeningnummer. De Lege Ton bedankt in elk geval al de auteurs. Binnenkort op de website een nieuwe opdracht.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, okee. Dan komt mijn bestelling wel als ie komt ;) We krijgen er zeker geen royalties voor he? ;)

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@MichaM: hoeveel exemplaren wil jij? Indien een professionele uitgeverij interesse moest hebben voor de elfjes dan zal ik zeker niet nalaten om jullie opnieuw te contacteren. We moeten ergens toch beginnen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat weet ik nog niet dus. Ik hoef er zelf maar eentje, en als het definitief doorgaat en er ook via jullie site besteld kan worden, is dat voor mij veel makkelijker wat betreft distributie.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste elvers-auteurs Ik zie dat een aantal van jullie een eigen website hebben. Indien jullie willen leggen wij een link op de website van De Lege Ton. We gaan momenteel de website wat veranderen met o.a. de publicatie van "Oogst 2007". Het zou dan leuk zijn dat er een link bijstaat naar jullie websites. Netwerken, heet zoiets...

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn site is te vinden op: www.danitsjaroedema.com Ik zal jullie site noemen in mijn toekomstige blog op bovengenoemde site en op een andere site ben ik bezig om allemaal schrijflinks te zetten, daar komen jullie ook bij.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Ik neem de draad terug op.' Wat bedoel je daarmee? Ik snap het niet helemaal :confused: En ik heb ook een site maar daar staat nog nul komma niks op. Op dit moment heb ik er ook niet de juiste puf voor om te maken dus sorry Ludo. Had je mijn mailtje van vorige week trouwens nog gehad?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Waus: ik heb gewoon een paar daagjes vrijaf genomen en nu begin ik aan de eindfase van Oogst 2007. Het ligt trouwens momenteel bij de drukker. Deze namiddag mag ik een drukproef zien. Een site met niks op, dat is pas een idee voor De Lege Ton... de Lege Website. Nee, alle gekheid op een stokje, zorg dat je zeer snel de juiste puf terug vindt. Ik heb ooit op de website van De Lege Ton geschreven: "Als je door een muur in de schaduw wordt geplaatst, ga dan aan de andere kant van de muur staan." Ik heb inderdaad je mailtje ontvangen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vroeger stonden er op onze website verschillende van die gedachten onder de rubriek "Tonsplinters". De rubriek is verdwenen, maar de splinters komen binnenkort terug, maar dan verspreid tussen de andere rubrieken. Het is de bedoeling om zo'n uitspraak door een figuurtje (een soort Diogenes) te laten zeggen (met tekstballon). We zijn alleen op zoek naar een cartoonist die zo'n figuurtje kan tekenen.