Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

elf dichtvorm

De Lege Ton van Diogenes nodigt op haar website poëten uit die elven kunnen schrijven. Het gaat om een dichtvorm opgebouwd uit vijf regels. Info op www.legeton.be onder de rubriek Vers van het Vat.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ MichaM: die blanco inzendformulieren die op ons mailadres toekomen, baren me zorgen. Er is blijkbaar iets mis, maar ook niet altijd want ik krijg ook ingevulde formulieren. Kan je me zeggen wat er mis zou kunnen zijn zodat ik onze webmaster goed kan briefen (desnoods via aparte mail mij berichten)? Ik heb tevens de inzendformulieren wat aangepast. @ Jorinde en Oscar Z.: ik heb niets ontvangen. Het zou spijtig zijn dat dit verloren gaat. Berichten jullie mij?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt je webmaster zeggen dat hij een website maakt naar de w3 standaards, zodat ie in ieder geval crossbrowser is. Er is een taal gebruikt die al jaren niet is vernieuwd en dus zeker in nieuwere browsers gewoon voor problemen zorgt. Er zijn betere manieren om een vertakt menuutje te maken zonder talen te gebruiken die maar door een deel van de browsers echt ondersteund worden.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er staat een emailadres op hun site hoor. Bij vers van het vat, bij de uitleg oke ? Daar heb ik het heen gemaild. xxxMar

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat het goed is, dat ik het onderstaande even voor jullie gekopieerd heb, ter uitleg vanaf die site ? http://www.legeton.be/ De Lege Ton van Diogenes zoekt elfjes Nee, het gezelschap De Lege Ton van Diogenes gaat u niet vergasten op een schattig kinderverhaal, en gaat ook geen omschrijving van deze sprookjesfiguur maken. De elf waarover zij het hier hebben, is een specifieke dichtvorm. De elf - om de wat ongelukkige associatie van het Nederlandse woord met de sprookjesfiguur te vermijden gaan we hem de "elver" noemen - is een kort gedicht van vijf regels en telt strikt elf woorden, niet meer, niet minder. Het heeft op dat punt veel gemeen met de Japanse haiku. En net als het compacte Zengedichtje is ook de elver speels en luchtig. En zie daar de twee sleutelwoorden die ons in onze lege ruimte de oren deden spitsen. De elver wordt opgebouwd uit vijf regels: de eerste telt één woord, de tweede twee de derde drie, de vierde vier en de vijfde weer slechts één woord. Het eerste woord drukt een eigenschap of het onderwerp uit. De volgende drie regels werken dit themawoord uit, en de vijfde en laatste regel is een soort clou, iets dat de lezer moet verrassen of hem doet denken: "ah ja, in die richting ging het gedichtje uit". Omdat er in De Lege Ton van Diogenes genoeg ruimte is, en omdat de elver een speelse dichtvorm is, nodigen zij u uit om deze prille en frisse nieuwkomer in het poëtisch universum ook uit te proberen, en vooral... hem naar hen toe te sturen. Drie elvers die de Lege Ton het meest vatten, zullen zij op een ludieke manier uitgeven. Deze en ook andere elvers kunnen een plaatsje krijgen in de verzamelbundel “Oogst 2008”. En omdat het niet eeuwig feest kan blijven, sluit De Lege Ton van Diogenes op 31 oktober deze actie af. De elvers kunnen ingezonden worden naar: redactie@legeton.be.