Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

elf dichtvorm

De Lege Ton van Diogenes nodigt op haar website poëten uit die elven kunnen schrijven. Het gaat om een dichtvorm opgebouwd uit vijf regels. Info op www.legeton.be onder de rubriek Vers van het Vat.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De Lege Ton zit met een paar ideeën om de elver uit te geven. Het leent zich in elk geval tot ludieke acties. In elk geval vragen wij de toestemming aan de auteurs indien De Lege Ton ze uitgeeft. Onze teller staat momenteel in de 20 ingezonden elvers. Er kunnen er nog wat bij. Er staan er al een paar bij die ons gevat hebben. De Lege Ton spreek niet graag van wedstrijden, maar liever van ludieke acties.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ludo, ik neem aan dat de schrijvers van de geplaatste elven op zijn minst een exemplaar krijgen? Marria

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
lucht ledig blauw wit wolken wonder wat ben je mooi! baby gelag vrolijke gekheid misplaatst dit keer nu over de top klap angst de start iedere dag weer tot de ontlading komt schrijven

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verlangen Naar geliefde Dagelijks iedere minuut Het gaat niet over Vermist

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
jij Ver weg verlangen naar jou zeldzame heerlijke momenten samen ooit? hart klopt verward verlangt met smart klaar voor nieuwe start hard lieverd mijn huisje en mijn tuintje wachten ook op jou kom !!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Collega-schrijvers De Lege Ton van Diogenes heeft de deadline voor het inzenden van elvers bepaald op 31 oktober. Daarna geeft de Lege Ton een elver uit op een speciale wijze. Het is in samenwerking met Printshop uit Antwerpen. Meer info op de website van de Lege Ton www.legeton.be en dan surfen naar de rubriek Vers van het Vat. Volgende week sturen we het bericht van de deadline naar de media, maar we wilden onze collega-schrijvers van dit forum de première geven.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ach verdraaid. IK kende dit niet. Maar heb er toch een opgestuurd en aangezien ik nu pas naar de regels heb gekeken weet ik pas dat ik het verkeerd heb gedaan. Dus het aantal woorden per regel moet worden gerespecteerd? dit zou het moeten worden dan : geween flesje maken met moede ogen hij poept alles onder gelach Geduld leren maar om te beseffen nog meer te moeten wachten

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De Lege Ton gaat drie elvers kiezen om uit te geven en niet één. Nog drie weken om iets in te sturen (tot en met 31 oktober). De elvers zullen op een speciale drager gedrukt worden.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Oscar: Het zal niet op papier verschijnen. Maar we hebben wel een aantal ideetjes. Trouwens de Lege Ton zal webruimte geven aan de auteurs van de uitgekozen elvers. Concreet betekent dat zij hun teksten (indien zij willen) kunnen publiceren op de website van de Lege Ton. Ik denk dat dit een extra publiciteit is voor de auteurs.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Laat ik dan ook maar eens iets schrijven: mus kleine vogel heeft grote honger de pindaslinger is bijna leeg

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dries, die is leuk. Geen zwaar onderwerp en er zit een verhaal in. huis helemaal leeg bewoners zijn vertrokken huis in brand gestoken Tokkies

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dries, is het al slecht weer aan het worden bij jullie? Dat begint al winters te klinken in mijn herinnering. Wel lief trouwens en echt NL om voor de musjes te zorgen. ;) @Aart, wat zijn tokkies?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marria: op de website van de Lege Ton staan momenteel zo'n 50-tal elvers. Het leuke is dat we er drie kunnen uitpikken. Vermits de Lege Ton van plan is om regelmatig een zoektocht te organiseren (wij spreken liever van een zoektocht dan van een wedstrijd) en De Lege Ton van Diogenes een uitgeversnummer heeft, is het mogelijk dat we in de (nabije) toekomst de oogst van de zoektochten publiceren in boekvorm. Hoe digitaal we ook evolueren, een papieren kleinood in handen hebben, is toch altijd zeer leuk. De website van de Lege Ton in het oog houden want daar gebeurt het.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé wat leuk. Ik had nog niet op dit ondrwerp gekeken tot nu. Ik heb er ook wel een paar. Als de zon schijnt is iedereen vrolijk, blij en gelukkig zomer in de herfst van het leven komt de oogst van boven met kaarsjes en de kachel aan glaasje wijn, lekker hapje heerlijk vraagje: moet je die elfjes naar die lege ton sturen of hoe gaat dat? Plukken zij de elfjes hier vanaf? Als appeltjes van de bomen (als ze rijp zijn?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sabarinde: @Aart, wat zijn tokkies?
Tokkies zijn a-sociale mensen die een tijdje terug (2005 ofzo?) het huis van hun buren in brand staken. Heb er maar meteen een elfje van gemaakt en die ga ik opsturen :)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Aart, Ik heb gekeken op de site en ja hoor: wij staan er op! Ik dacht dat zij één elvje zouden plaatsen dus ik heb er maar meteen tien gestuurd, logisch toch? Staan ze nu alle tien onder elkaar op de site. Grappig. Toen ik keek vanochtend, stond jij helemaal onderaan met je Tokkie-elv.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jacqueline: ik dacht al dat jij dat was. Maar als je t doet moet je t goeddoen, dus waarom geen tien? :) Ik heb wel 5 andere forummers herkend. M'n eerste internetpublicatie, best eng eigenlijk. Voor jou ook? Ik durf bijna niet weer te kijken... doe dat al de hele tijd, 'staat ie er echt wel? ja toch?' :?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'M'n eerste internetpublicatie,' @ aart: ....Gefeliciteerd. Hij staat er echt bij!!!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Aart, Leuk he, je eerste internet-publicatie. Je staat er echt wel, en je zult er ook wel blijven staan. Voor mij is het niet de eerste keer, maar het blijft gewoon leuk om iets te zien dat jij gemaakt hebt. Ik heb al drie boeken op internet staan. Met als gevolg dat je twee dagen later ook op Google staat. Daar hoef je dus niet zo blij mee te zijn. Ik heb eens serieus gereageerd op een krantenartikel i.v.m. de walvisvangst bij Ijsland. Op een gegeven moment reageerde iemand met: 'jij hebt nog minder hersencellen dan een microbe'. Dat was dan tegen mij gericht. Nu staat op google dat ik minder hersencellen dan een microbe heb. Wat ik bedoel te zeggen is: kijk uit met hoe of wat je op internet, dus meteen op google zet en ziet, het is niet altijd even leuk of strelend voor je ego.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Jacqueline, Leuk bedacht "Plukken zij de elfjes als appeltjes van de bomen als ze rijp zijn". Gaan we citeren op de website (als je dit toestaat). Trouwens we hebben ze allemaal geplaatst omdat het aan de abonnees van de gratis nieuwsbrief ondersteund door een viertal experten om de drie beste elvers uit te kiezen.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Ludo, Natuurlijk vind ik dat goed én ik vind het leuk. Ga gerust je gang met allemaal rijpe elven plukken.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een ontroerende, intense maar ook vrolijke en luchtige elfjes allemaal! Hier mijn bijdrage als nieuwkomer.... Wanneer Stopt het Verdriet om jou En kan ik verder Gelukkig Tessa Dapper Kind Op het Sterretjesveld Mama houdt van jou Trots

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Eef: ja, en nog steeds is het bijzonder! :) @Jacqueline: da's niet leuk. Maar ik heb goed nieuws: het staat niet meer op google. Tenminste, ik kon het niet meer vinden. @Ludo: ik ben benieuwd. Verwacht niet dat ik ga winnen maar hoop wel dat één forummer dat doet :D