Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sinds we een concrete deadline hebben, begon het toch weer te kriebelen. Ik ben dus weer aan de slag gegaan. Ik heb vandaag een mail naar Pica gestuurd met een een volledig manuscript als bijlage. Ik kan dus weer op de lijst! Ik ben benieuwd en hoop uiteraard dat dit manuscript een boekje wordt.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben begonnen aan een derde verhaal. Inspiratie genoeg... maar wat zoeken ze?
Tja, dat weten we dus niet. In ieder geval, iedereen veel succes!

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even een update: van mij ligt er ook nog een nieuwe, laatste poging (volledig verhaal). Groep 7 was mijn succesgroep met twee deeltjes; bij groep 8 loopt het anders. Zijn die verhalen dan zoveel slechter? Nee, maar wel anders en misschien daarom minder geschikt als Gestreept Boekje. Naar mijn idee gaan ze toch voor de vrolijke, spannende of avontuurlijke verhalen en niet zozeer voor dubbele bodems of een tikje maatschappijkritiek. Rug recht en doorgaan, schreef ik hier al eerder. En dat heb ik dus gedaan. Iedereen die nog in de race is, veel succes!

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb even teruggezocht wanneer ik mijn volledige verhaal heb ingezonden. Dat was op 22 december. Ik verwacht dus wel snel wat te horen. Ik begreep dat woensdag hun maildag is, dus morgen word toch spannend. Maar ik vrees dat mijn verhaal een te heftig onderwerp heeft.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn laatste verhaalidee heb ik op 21 december ingestuurd, ik hoop dus ook morgen reactie te krijgen.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Via, verwacht je een positieve reactie?
Nee, dat niet, maar ik hoop het wel. :D

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik duim mee! Ik heb ook een poging gedaan en een verhaaltje ingediend, maar ik ben een beginner hé, dus verwacht ik niet dat mijn verhaaltje geselecteerd wordt. Ik hoop het natuurlijk wel, anders zou ik niet mee doen, maar zodra het verzonden was, heb ik het uit mijn hoofd proberen zetten. Niet meer aan denken nu en verder doen met andere schrijfseltjes.

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg mijn afwijzing trouwens op een vrijdag. Ik heb nog hoop voor mijn tweede inzending, maar zal volgende maand denk antwoord krijgen.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn volledige verhaal is afgewezen. Ik had het wel verwacht (vanwege het onderwerp), maar ik vind het toch wel jammer. Ze schreef dat het panel het lastig vond om de afwijzing te motiveren en dat het vooral ook op gevoel was. Toch jammer.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn volledige verhaal is afgewezen. Ik had het wel verwacht (vanwege het onderwerp), maar ik vind het toch wel jammer. Ze schreef dat het panel het lastig vond om de afwijzing te motiveren en dat het vooral ook op gevoel was. Toch jammer.
Oh, bah. Inderdaad jammer. :( Ik wacht nog op reactie.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn laatste verhaalidee ingestuurd. Bij de boekjes van groep 7 staan nu ook twee 'zware' verhalen, eentje over de tweede wereldoorlog (Soms is het beter te zwijgen) en Achter gesloten gordijnen van Tanja de Jonge behandelt ook een heftig onderwerp, dat had ze verteld vorig jaar in Milonga.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie dat Pica zich vrij nauwkeurig aan die drie maanden houdt. Als dat zo blijft, krijg ik pas begin mei uitsluitsel over mijn laatste verhaalbegin/synopsis.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik red het niet meer om een derde verhaal in te dienen. Jammer. In mei hoor ik iets van mijn tweede verhaal. Het blijft spannend.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn vorige is ingestuurd op 18 januari, dus die is bijna aan de beurt, en de laatste heb ik ingestuurd op 26 maart, dat wordt 26 juni. Is dat realistisch? Het verhaal heet IJs...

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn vorige is ingestuurd op 18 januari, dus die is bijna aan de beurt, en de laatste heb ik ingestuurd op 26 maart, dat wordt 26 juni. Is dat realistisch? Het verhaal heet IJs...
Dat is altijd zo'n gok! Ik had ook een 'december'-verhaal ingestuurd en nu een verhaalidee dat juist aan het einde van het schooljaar speelt. En misschien hebben ze die plekken juist al opgevuld. :confused:

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ceridwen schreef:
Het verhaal heet IJs...
Waar herken ik dat begin toch van? :rolleyes: Een enkel gokje. IJsfee :?

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb jij al iets gehoord over je uitgewerkte verhaalidee, Marria?
Nog niet Ninah, maar de drie maanden zijn ook nog niet om.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grinnik. Gewoon alleen IJS Hay. Meeleefverhaal, alleen geschikt voor dec-jan-feb. Misschien voor nov. Het verhaal speelde al zo lang door mijn hoofd dat hij er in een keer uitplofte. Ik kan hem nog aan alle kanten uitwerken, maar ik zag hem in al zijn compactheid ook zitten. Anders had ik hem natuurlijk ook niet opgestuurd. Ik heb het verhaal alleen niet helemaal opgestuurd; er was toch niet voldoende planktijd, dus ik heb me geconcentreerd op het eerste stuk. En dan heb ik nog die eerdere en dat is een dystopiaverhaal. Maar dat is moeilijk, in 6000 woorden! Dus dat was misschien minder slim, om daaraan te beginnen. :D