Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ai, drie afwijzingen achter elkaar is vervelend, óók als je al een stel publicaties op je naam hebt. :( Ik ga in angst en vreze afwachten hoe het mij vergaat. :confused:

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat jammer allemaal! Dit jaar hebben ze dus woensdag als 'mail-dag', vorige keren was het telkens op een vrijdag.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nu in elk geval vast een paar Gestreepte Boekjes, zodat ik de uitvoering eens rustig kan bekijken. Gisteren heb ik ze op Phantasium in Eindhoven (uiteraard gesigneerd) opgepikt bij Bianca Mastenbroek, namelijk 'De boom in' voor groep 6 en 'Alissa's droom' voor groep 7. Bianca weet ook al dat haar boekje voor groep 8 het gehaald heeft, dus die staat al op drie. Leuke bijkomstigheid is dat ik die in de loop van de laatste jaren alle drie proefgelezen heb. ;) De boekjes zien er qua uitvoering heel mooi uit. Ik houd nog altijd een sprankje hoop ook zo'n uitgave binnen te slepen. :nod:

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn dat je kon proeflezen. Ik ga ervan uit dat je daar ook veel uitleert. Ondertussen kreeg ik ook een berichtje van de uitgeverij. Spijtig genoeg is mijn eerste verhaal afgewezen. Ik probeer het nog een keer met een iets ander genre. Je weet maar nooit. Al diegenen die nog wachten op antwoord: toi toi toi.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer Erika. Goed dat je de moed niet opgeeft. Je hoeft maar net het geluk te hebben dat jouw verhaal precies past bij wat Pica voor ogen heeft.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erika schreef:
Ik probeer het nog een keer met een iets ander genre. Je weet maar nooit.
Klopt helemaal. Voor een publicatie moet je veel geduld oefenen en vooral nooit opgeven. :)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste verhaal is ook afgewezen. Dat vind ik jammer en toch weer niet, want toen ik het ingezonden had heb ik een week lang gedacht: was dat niet veel mooier geworden als een langer verhaal? Mijn andere verhaal is nog in de race. Alleen is dat alleen een idee, en ik weet het niet, dat blijf ik griezelig vinden. Het zal niet de eerste keer zijn dat mijn goede idee in de praktijk helemaal niet zo makkelijk uit te werken bleek.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer afwijzingen hier. Pft. Hopelijk komt er binnenkort een succesberichtje. @EileenO: ik kreeg bericht binnen de drie maanden.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg mijn twee afwijzingen ook binnen die drie maanden.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je krijgt keurig binnen drie maanden bericht Eileen, en dat is dan ja, nee of nog even wachten. Duurt het onverhoopt toch langer mag je best mailen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer afwijzingen lees ik hier. Jammer. Ik heb mijn verhaal vorige week ingezonden, dus ik moet nog 3 maanden nagelbijten.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben wel heel benieuwd hoeveel verhalen ze nog zoeken en vooral welke genres. Ik lees hier (op drie na geloof ik) alleen maar afwijzingen.

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier nog iemand die een afwijzing heeft gekregen . Jammer, maar was er een beetje bang voor, het was een meidenverhaal. In afwachting nu op mijn andere inzending.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, Nenko. Meidenverhalen zijn misschien altijd lastig in een reeks voor jongens en meisjes. Jongensverhalen daarentegen maken volgens mij wel altijd meer kans.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof niet dat de lijst van Waus de laatste weken nog is bijgewerkt. Hij zal het (net als ik trouwens) wel veel te druk hebben met de lopende ZZ-Marathon, waarvoor ik nu mijn negende dagpost vol zit te schrijven. Maar hoe dan ook lijkt het me dat het aantal verhalen dat nog in de strijd is in rap tempo slinkt. De spanning stijgt dus met de week. :mad: Omdat ik nu opnieuw tot over mijn oren in een prehistorisch verhaal zit (met naar mijn voorlopige schatting een omvang van ergens tussen de tien en vijftien Gestreepte Boekjes :nod: ) ben ik er nog meer dan voorheen op gebrand dat mijn 'steentijdverhaalidee' het haalt. Maar ach, de wens zal ook nu wel weer de vader van de gedachte blijven. ;)

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook geen idee hoeveel er nog in de race zijn. Het is weer woensdag geweest, dus ik had gehoopt hier een positief bericht te lezen. Hay, ik hoop ook dat jouw idee het haalt. Ik ben er gewoon heel benieuwd naar en het is in ieder geval heel origineel. Ik heb ook een historisch verhaal idee ingestuurd, maar dat speelt 100 jaar geleden en is dus minder opvallend.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de lijst even bijgewerkt. Het ziet er wel zeer overwegend sneu uit. Vorig jaar was het toch iets vrolijker rond deze tijd van het jaar. Ben benieuwd of Marria en Zjors hun volledige verhalen al hebben ingestuurd. En ze zitten wel heel lang te twijfelen over SoukeM's verhaalidee! Zelf verwacht ik komende week uitsluitsel over mijn laatste verhaalidee, dat had ik half december ingestuurd. De lijst Anna2005 - verhaalidee Cateau - verhaalidee (1) - afgewezen Cateau - verhaalidee (2) - afgewezen Cateau - verhaalidee (3) - afgewezen Cateau - verhaalidee (4) Cateau - verhaalidee (5) Ceridwen - volledig verhaal - afgewezen Ceridwen - verhaalidee Corinne1 - volledig verhaal (1) - afgewezen Corinne1 - volledig verhaal (2) EileenO - volledig verhaal - afgewezen EileenO - verhaalidee (1) EileenO - verhaalidee (2) EileenO - verhaalidee (3) ElsDeVuyst - volledig verhaal ema - volledig verhaal Erika - volledig verhaal - afgewezen Erika - volledig verhaal (2) Hay - volledig verhaal - afgewezen Hay - verhaalidee (1) - afgewezen Hay - verhaalidee (2) M - verhaalidee (1) - afgewezen M - verhaalidee (2) - afgewezen M - verhaalidee (3) - afgewezen M - volledig verhaal Madelief - verhaalidee (1) - afgewezen Madelief - verhaalidee (2) Marria - verhaalidee - uitgewerkt verhaal ingestuurd! Marria - volledig verhaal Nenko - volledig verhaal - afgewezen Ninah - volledig verhaal - afgewezen Ninah - verhaalidee Sjee - volledig verhaal - afgewezen SoukeM - verhaalidee (1) - afgewezen SoukeM - verhaalidee (2) - twijfel SoukeM - verhaalidee (3) - afgewezen Suma - verhaalidee Via - verhaalidee (1) - afgewezen Via - verhaalidee (2) - afgewezen Via - verhaalidee (3) Via - verhaalidee (4) Vokus - volledig verhaal (1) - afgewezen Vokus - volledig verhaal (2) - afgewezen Waus - volledig verhaal - afgewezen Wiske - volledig verhaal (1) - afgewezen Wiske - volledig verhaal (2) - afgewezen Wiske - volledig verhaal (3) Zjors - verhaalidee - uitwerken!

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het overzicht Via. Om helemaal bij te zijn, kan ik er nog aan toevoegen dat ik mijn uitgewerkte verhaal een tijdje geleden (maar nog geen 3 maanden) gemaild heb.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Via. Ik heb nog twee verhaalideeën ingediend. Ik heb nog een idee, maar het s nog maar een gedachteflard, niet meer dan een titel, dus ik denk niet dat ik dat nog kan opsturen voor de deadline.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat verhaalidee zeurde zo in mijn hoofd en de hoofdpersoon deed nog harder mee dat ik toch maar de synopsis heb geschreven en het eerste hoofdstuk. Vanmorgen gemaild. Ik denk dat dit het enige verhaalidee is dat een kans maakt, maar dat hoor ik dus pas in juni...

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij spookt er ook nog een verhaalidee door mijn hoofd. Ik denk dat het ook komt door die deadline van 31 maart en de twijfel over het verhaalidee dat er nog ligt. Vanmiddag ga ik het proberen uit te werken. En dan weer wachten tot juni. Gelukkig raak je eraan gewend, al dat wachten de hele tijd...