Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zijn er onder de gelukkigen al mensen die iets kunnen melden? Verschijningsdatum? Illustrator? Van mijn kant uit kan ik melden dat mijn streepje 'Waar rook is is vuur' in april zal verschijnen. Intussen zijn er al een aantal herschrijf- en correctierondes geweest en de definitieve tekst komt steeds dichterbij. (De herschrijf- en correctierondes waren gelukkig niet erg ingrijpend en alles ging steeds in goed overleg.) Voor mij nog 5 maanden wachten.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, Marria. Leuk is dat hè, dat hele redactieproces! Gaat jouw verhaal ook over een brand? Mijn tweede verhaal gaat over een school die in vlammen opgaat. Dat verschijnt in juni of juli en ik heb net een paar dagen terug daar de eerste redactie op ontvangen. Mijn andere verhaal is helemaal klaar inclusief illustraties en het verschijnt in januari. De illustrator is Pieter M. Dorrenboom, waar ik dolgelukkig mee ben! Mijn avatar is een stukje van de omslagillustratie. Ik zal er binnenkort een boekpresentatietopic voor maken. :)

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, Dorus het is hartstikke leuk. Ha, ha Via, leuk dat je dat van die brand vraagt. Komt natuurlijk door de titel, maar die slaat zowel op een brandje - eigenlijk vuurtje - als een vulkaan. Bij jouw avatar denk ik aan Paaseiland, klopt dat?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, Dorus het is hartstikke leuk. Ha, ha Via, leuk dat je dat van die brand vraagt. Komt natuurlijk door de titel, maar die slaat zowel op een brandje - eigenlijk vuurtje - als een vulkaan. Bij jouw avatar denk ik aan Paaseiland, klopt dat?
Klopt helemaal! ;) Een verhaal over een vulkaan klinkt ook spannend! In welk land speelt jouw verhaal zich af?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi allemaal, Ben heel lang niet geweest hier, maar nu wil ik toch graag even vertellen dat ook mijn verhaal een gestreepte gaat worden. Dit wordt mijn tweede, 3 jaar geleden kwam Het vergeten dopje uit en ik had dit voor mijn gevoel mede te danken aan SO. Hier las ik voor het eerst de oproep van Pica. :nod: Wilde dit toch graag met jullie delen... ;)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Jetjeveer, dat vergeten dopje weet ik nog goed. Dat vond ik zo goed gevonden! Het ligt hier thuis ook nog steeds vol vergeten dopjes. Is het weer zo'n onvergetelijke titel? Van harte, in elk geval.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk, jetjeveer! Een boekje voor groep 0 en een voor groep 8, dat is helemaal leuk! Wanneer staat jouw boekje gepland?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou Dar a luz, ik heb nog niet eens een titel :D , alleen een werktitel. Komt nog wel. En ik heb ook nog geen idee wanneer het uitkomt. Ik heb nog maar net bericht gehad dat ze het hebben willen. Ik verheug me erg op dat hele proces vanaf het moment dat je hoort dat het een boekje wordt tot het moment dat je het in handen hebt... zó leuk!! :thumbsup: :nod:

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat heeft dan wel lang geduurd, jetje! Had je ook eerst een verhaalidee ingestuurd dat je daarna uit mocht werken?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja klopt, mocht er 2 maanden over doen. Daarna heb ik ruim een maand op het verlossende antwoord gewacht. Maar ik vond dat niet erg hoor, wel lekker spannend ;)

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd, Jetje! Ik herinner me je bericht over het verhaal van het dopje. En leuk Via en Marria, die locaties voor jullie boekjes! Via, heb je het nieuwsbericht gelezen over de wandelende beelden op Paaseiland? Gaan de beelden in jouw verhaal ook aan de wandel?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat grappig, Vokus! Ik had het nog niet gelezen, dus net gelijk even opgezocht. Mijn verhaal gaat inderdaad over precies dat mysterie, maar bij mij gaan de beelden niet aan de wandel. Ik verwerp die theorie dan ook direct. :D