Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even gekopieerd van Via, want zo viel het niet zo op. De nieuwe lijst: De lijst Anna2005 - verhaalidee Cateau - volledig verhaal Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D Cateau - verhaalidee Ceridwen - verhaalidee Corinne1 - volledig verhaal EileenO - verhaalidee (1) - twijfel EileenO - verhaalidee (2) EileenO - verhaalidee (3) ElsDeVuyst - volledig verhaal ema - volledig verhaal Erika - volledig verhaal Hay - verhaalidee M - volledig verhaal Madelief - verhaalidee Marria - verhaalidee - Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D Marria - volledig verhaal Ninah - verhaalidee - afgewezen SoukeM - verhaalidee - uitwerken! Suma - verhaalidee Via - verhaalidee (1) - twijfel Via - verhaalidee (2) Wiske - volledig verhaal Zjors - verhaalidee - Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D[/quote]

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Proficiat Marria en Cateau! Bedankt schrijfwijf, een extra duwtje kan nooit kwaad. Als moet ik nog wachten tot in juni voor ik iets hoor. Voor iedereen die nog wacht, ik duim mee. :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even de balans opmaken: We hebben 4 Jaaaaa's (3 Sollers, 1 'onbekende'), 1 uitwerker en 2 twijfels en 15 wachtenden.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, jij ook proficiat Cateau. Eileen, bedankt voorde administratie. Er liggen nog een hoop ijzers in het vuur; we duimen verder.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd, Zjors, Marria en Cateau! Van mij ligt er ook nog steeds een ijzertje in het vuur, een laatste poging voor groep 8. Ik sta/zit dus nog in de rij met 15 (?) wachtenden.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even de balans opmaken: We hebben 4 Jaaaaa's (3 Sollers, 1 'onbekende'), 1 uitwerker en 2 twijfels en 15 wachtenden.
Dat is dan wat we weten. Er zijn vast al meer plekjes vergeven en er zullen nog veel meer verhalen in de wacht liggen. Ik heb al mijn hoop gevestigd op mijn 'twijfel'-verhaal. Het laatste verhaalidee dat ik heb ingediend is gewoon niet goed genoeg. Het was meer dat ik voor de deadline nog iets in wilde sturen en ik heb het voor mijn gevoel helemaal niet goed uitgewerkt. Hebben degenen die een 'ja' binnen hebben trouwens al een indicatie van wanneer hun boekjes uitkomen?

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet alleen dat dat van mij in elk geval niet de eerste maanden (van schooljaar 20102-2013) uitkomt. Het is een zomervakantieverhaal, dus ik stel me in op een jaartje wachten vanaf nu.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors schreef: (de grote onbekende) Bianca Mastenbroek komt inderdaad (voor zo ver ik weet) niet op dit forum, maar zij is verder echt niet zo onbekend, in elk geval niet voor mij. :) Ze heeft mijn verhaalopzet proefgelezen en andersom heb ik een aantal van haar verhalen proefgelezen, ook het boekje voor groep 8 dat begin komend schooljaar uitkomt.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een spanning hier. Leuk om te volgen. Ik ben benieuwd wie er bij Pica nog meer een streepje voor hebben. Felicitaties voor de reeds gestreepten!

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, jammer. Toen ik laatst het idee weer eens las, vond ik het rommelig en had ik eerlijk gezegd geen verwachtingen meer. Misschien dat ik het verhaal oppak als ik klaar ben met mijn lopende projecten.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zonde Madelief! :( Ik heb nog altijd een goed gevoel als ik mijn verhaalidee teruglees, maar dat gevoel kan soms zeer verraderlijk zijn. :rolleyes: Ik dacht dat Pica altijd op woensdag bericht stuurde, maar blijkbaar is dat geen wet van Meden en Perzen. Ik verwacht ergens volgende week uitsluitsel te krijgen.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik schrijf verder. Kan het niet meer missen. :-) Wil het ook niet missen. Ik hoop dat iemand anders nog 'ja' te horen krijgt. 'Ja ja ja, tiedelie da da da ...'

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb inmiddels mijn twijfelverhaalidee verder uitgewerkt en het volledige verhaal ingestuurd.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb inmiddels mijn twijfelverhaalidee verder uitgewerkt en het volledige verhaal ingestuurd.
Reden om te duimen dus!