Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer Kate, zeker omdat het in tweede instantie was (dat was het bij een van mijn verhaalideeën ook en dat is toch weer net iets meer jammer). Maar super nieuws van de Vlag en Wimpel! Marlies, spannend. Ik duim voor je!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, ik ben uit 'de volgende ronde' en afgekeurd. Nu ja, ik niet, mijn verhaal natuurlijk. Geeft niet, want ik zat al vreselijk te dubben tussen zo laten of uitwerken tot een langer verhaal. Nu is er voor me gekozen. Al moet ik er nu wel mee leuren als het af is, dat is minder leuk.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ceridwen, ik ga het ook uitschrijven, en ook leuren, daar worden we natuurlijk steeds beter in! :D

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, ja, straks met onze koffertjes en mantelpakken professioneel langs de deuren: 'Wilt u deze, of liever deze, of toch deze...' :D ! *het mantelpakje ieg niet ziet gebeuren*

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aaah, Kate, echt balen. Jij ook Ceridwen. :( Heel veel succes met uitschrijven in elk geval! Misschien zijn jullie ideeën juist geschikt voor een langer verhaal. M, spannend. :thumbsup: Anna2005 - verhaalidee Cateau - volledig verhaal Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D Cateau - verhaalidee ElsDeVuyst - volledig verhaal ema - volledig verhaal Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D Erika - volledig verhaal M - volledig verhaal twijfel Madelief - verhaalidee Marria - verhaalidee - Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D Marria - volledig verhaal SoukeM - verhaalidee - Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D Suma - verhaalidee Via - verhaalidee (1) - Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D Via - verhaalidee (2) Wiske - volledig verhaal Zjors - verhaalidee - Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Balen Ceridwen, zeker in 2e instantie. Dan heb je het idee dat je al half 'binnen' bent. Ik ga trouwens hetzelfde doen als jullie. Mijn afgekeurde verhaalidee herschrijven tot volledig verhaal. De hoofdpersoon is al enom aan het zeuren in mijn hoofd, maar er is nog geen ruimte voor hem en het verhaal. Via, bedankt voor het bijwerken. Toch minimaal de helft van de boekjes voor SOLLERS!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zag weer leven hier, maar helaas 2x :crybaby: . Zonde Kate.S en Ceridwen - maar gefeliciteerd met de Vlag en Wimpel Kate! Duim mee voor M.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik kreeg bericht dat mijn verhaal niet gelecteerd is. Spijtig, maar niets aan te doen. Een volgende keer beter. Bedankt voor alle aanmoedigingen en steun.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer ladies :(. Vorige keren wensten we elkaar dan geluk voor het volgend jaar, maar dat zal nu wel gedaan zijn.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook jammer, erika. :( En inderdaad ook jammer dat de serie na dit jaar vol zit. Ben benieuwd of ze nog iets 'nieuws' zullen gaan ontwikkelen.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat zou ik misschien kunnen doen. Heb jij ervaring met Vlaamse Filmpjes ema? Gaat het aanpassen over het aantal tekens dat mag gebruikt worden voor het verhaal en over het gebruik van eerder Vlaamse woorden? Of heb je nog tips voor deze verhaaltjes? alvast bedankt voor de tip.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Erika, heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar overweeg wel dit jaar een Vlaams Filmpje in te sturen. Voor zover ik me herinner zijn de verhalen iets (niet veel) langer dan de gestreepte verhaaltjes. Er wordt op dit forum ook regelmatig gesproken over deze boekjes (en verschillende Sollers hebben ook in deze reeks gepubliceerd), daar zou je even naar kunnen kijken. Succes!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Zoals je weet heeft ons panel meerdere malen overleg gehad over jouw verhaal. Tot mijn spijt moet ik je laten weten dat jouw verhaal uiteindelijk niet geselecteerd is voor publicatie. Altijd een vervelend bericht om over te moeten brengen.' Voor mij dus geen tweede 'streepje'. Jammer, hoor. Het ging bij mij om een volledig manuscript. Geen idee.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:eek: Ik mag mijn laatste ingezonden verhaalidee uitwerken! :D :o

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Via! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ema: He wat super leuk!!! Heb net gelezen dat je een streepje wordt. Echt onwijs gefeliciteerd :{} !!! @iedereen die ook door is: Gefeliciteerd :thumbsup: ! @iedereen die nog nagels ;) aan het kluiven is: Veeeel succes, duim met jullie mee.