Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb inmiddels mijn twijfelverhaalidee verder uitgewerkt en het volledige verhaal ingestuurd.
Hadden ze daarom gevraagd of is dat eigen initiatief? Ik zit er namelijk ook aan te denken om dat te doen, maar ik twijfel nog. Dat mag hè, bij een verhaal op de twijfelstapel ;-).

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op eigen initiatief. Er zaten nog vaagheden in het verhaalidee en ik wist dat ik dat pas tijdens het uitschrijven duidelijk zou kunnen maken. Ik wilde het verhaal sowieso uitschrijven, maar het kwam er steeds niet van. Nadat ik die twijfelmail kreeg, ben ik er toch mee aan de slag gegaan.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had net een mailtje dat ik waarschijnlijk volgende week iets zal horen van mijn verhaalidee op de twijfelstapel, dus dat wordt even spannend!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had net een mailtje dat ik waarschijnlijk volgende week iets zal horen van mijn verhaalidee op de twijfelstapel, dus dat wordt even spannend!
Had je gevraagd wanneer ze dachten het te weten? Dan zal het voor mijn verhaal ook wel zo zijn. Gelijk weer nerveus. :D

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had net een mailtje dat ik waarschijnlijk volgende week iets zal horen van mijn verhaalidee op de twijfelstapel, dus dat wordt even spannend!
Had je gevraagd wanneer ze dachten het te weten? Dan zal het voor mijn verhaal ook wel zo zijn. Gelijk weer nerveus. :D
Ja, ik had een mailtje gestuurd of het voor de beoordeling zin had om het verhaalidee uit te werken en wanneer ze wat verwachtte. Toen kreeg ik terug dat verder uitwerken geen invloed had op de beoordeling en dat ze dacht uiterlijk volgende week wat te horen. Dat geldt dan vast ook voor jouw verhaal.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie weet ook voor het mijne. De drie maanden na mijn inzending zijn inmiddels verstreken en ik heb niets van Pica gehoord, terwijl ik toch een paar keer hoorde dat ze zich vrij strikt aan die termijn van drie maanden houden. Ik vrees dus dat zoiets geen goed teken is, maar ik geef de moed nog maar niet helemaal op.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij duurde het ook langer dan de drie maanden, Hay. Toen kreeg ik bericht dat ze het verhaal nog een keer wilden beoordelen. Wellicht hoor jij ook volgende week meer, maar je kan best een mailtje sturen dat er al drie maanden voorbij zijn en of dat ze al iets weten.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij duurde het ook langer dan drie maanden en toen kwam ik op de twijfelstapel. Bij een volgend verhaalidee duurt het ook weer langer dan drie maanden (inmiddels 3 1/2 maand), maar ik heb gemaild en nu gehoord dat ik volgende week iets ga horen. Ik hoop dat het voor jou ook een goed teken is Hay. Sowieso ben ik benieuwd naar jouw prehistorie-verhaal. Ik heb toevallig pas nog een jeugdboek gelezen dat ook in de prehistorie speelde, maar heel veel zijn er niet van.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben benieuwd welk jeugdboek dat was. Eigenlijk ken ik nu alleen de Torak-serie, maar dat is vertaald uit het Engels. Het laatste oorspronkelijk Nederlandstalige prehistorische jeugdboek dat ik ken is van Dirk Bracke. Ik heb niet alleen voor een prehistorisch verhaal gekozen omdat ik daar misschien de enige in ben, maar vooral omdat ik het erg leuk vind om te schrijven. Maar goed, niet de originaliteit gaat straks beslissen of Pica iets in mijn verhaal ziet, maar de kwaliteit en zo hoort dat ook. Via's advies om maar gewoon een mailtje te sturen, volg ik op. Ik ga mijn best doen het niet al te ongeduldig te laten klinken. :D

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is ook al wat ouder. Peter Schaap heb ik trouwens een paar weken geleden nog uitgebreid over zijn prehistorische verhalen gesproken. Hij had zelfs nog een pas zelfgemaakte vuurstenen pijlpunt bij zich. Daar houdt hij zich dus nog altijd mee bezig, maar op het ogenblik schrijft hij bij mijn weten alleen fantasy. PS: Ik heb Isabel intussen een mailtje gestuurd. Als het antwoord ook voor jullie interessant is, laat ik het hier wel horen. Alle mensen die nog in de running zijn heel veel succes gewenst... :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 februari heb ik het ingestuurd. Dus nog geen 3 maanden geleden. Mijn dochter is op 26 mei jarig, het zou toch leuk zijn om op die dag goed bericht te ontvangen.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gisteren stuurde ik een mail met de vraag hoeveel langer dan drie maanden de wachttijd kan gaan worden. Andere keren kreeg ik altijd op de dag zelf of daags erna antwoord. Nu niets. Dat kan natuurlijk altijd een keertje, dus ik ga er niet meteen conclusies uit trekken. Opnieuw gaan mailen doe ik geen geval. Ik zie wel wat het wordt.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze hebben het gewoon druk. Vorige week duurde het ook een dag of vijf voor ik reactie kreeg.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je toelichting, Via. Ik doe mijn best om geduldig te blijven, maar dat is soms best moeilijk. ;)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een rare en bepaald niet leuke dinsdag was het, om het heel voorzichtig te zeggen. In het ziekenhuis eerst het bericht dat de ziekte van een familielid onbehandelbaar is en een paar uur later de bekende 'op het gevoel'- mededeling van Isabel. Normaal zou dat laatste me koud op het lijf gevallen zijn. Nu nam ik het ter kennisgeving aan.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, bah. Zo'n naar ziekenhuisbericht relativeert dan ineens alles, helaas in negatieve zin. Sterkte.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, wat erg voor jou en je familielid Hay. Ja, dan is een verhaal dat (nog?) niet gepubliceerd wordt, toch maar bijzaak. Slikken is het evengoed. Hou je haaks!

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh Hay, wat een naar bericht van je familielid. En ja, dan is een verhaal maar een verhaal. Dat is dan even onbelangrijk. Sterkte!

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hay, wat een nare dag voor jou! Heel veel sterkte! En van jouw verhaal had ik zeker verwacht dat het gepubliceerd zou worden. Ik heb in elk geval genoten van het proefleesfragment. Op naar de VF? Al zal je hoofd er nu wel niet naar staan. Nogmaals sterkte!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. :thumbsup: Komende weken zal ik denkelijk weinig schrijven of forums bijhouden, maar binnenkort pak ik de draad zeker weer 100% op. @schrijfwijf Het gaat zeker weten naar de John Flandersprijs. Dat had ik me al eerder voorgenomen.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb net mijn man een kopstoot gegeven toen ik om z'n nek vloog. :D Mijn verhaal zit erbij!!! Ik ben zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo blij! :D http://i.fokzine.net/s/static.gif :D