Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Joepie! Ik heb een exemplaar van Vampiers in het bos bij mijn contract gekregen. :D Edit: boekje gelezen, leuk! De namen Bart en Bram waren soms even verwarrend, maar ja, Bram Stoker. ;) En geweldig dat er een vervolg komt, want het eindigt ook wel heel spannend!

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha ja, Bram Stoker inderdaad. Kon niet anders ;) Weet jij al wanneer jouw nieuwe boekje uitkomt? Ik had vandaag ook het contract in de bus zitten :) Ik word al vrolijk bij het zien van de mooie Borre-envelop!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtige vrolijke envelop inderdaad. :nod: Ik weet alleen dat het in elk geval 2013 wordt voor mijn boekje uitkomt.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, dat klonk alsof je uit een gat in de muur ontsnapte, geweldig! Opluchting goed verwoord. Gefeliciteerd Ema, en help me even op weg, waar gaat je verhaal ook alweer over?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En je dacht nog wel dat je Niet! Dus wel, mooi zo, gefeli en nu denk ik dan ik dus Niet... *duimt maar door*

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel! Ja, ik had het echt niet meer verwacht dus ik was superblij verrast. t'Was toch al een goeie dag na supermooie recensie op Magic Tales die ik vanochtend ontdekte. @ Ceridwen: bij nader inzien mijn antwoord weer weggepoetst: omdat het nog een tijdje duurt voor het boekje verschijnt voelt het toch niet goed om het idee hier al te posten. @ kate.s: duimduimduim mee en begrijp je 'de een z'n dood..' (in dit geval brood) gevoel - dat begon ik ook te krijgen.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Joepie ema! Gefeliciteerd! Zo wordt het toch nog een behoorlijke Sol-bende. Ik blijf hoop houden voor iedereen die nog in de race zit.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Madelief en Via! @Madelief: wat een prachtige tekening (zag op je blog dat je het er een van jou zelf is).

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Madelief en Via! @Madelief: wat een prachtige tekening (zag op je blog dat je het er een van jou zelf is).
Bloos, dank je wel.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd Ema! :) Ik had het verhaalidee al gelezen (sorry!) en het lijkt me een heel leuk verhaal! Corinne, wat jammer. Nog harder duimen als je nog een verhaal in de race hebt dus?! Ook Kate S. en de rest nog veel succes! Ik duim met jullie mee:)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier het geüpdatete lijstje. Dus al zes Sollers, en Bianca Mastenbroek die in elk geval een boekje hebben. Ik ben bang dat er niet veel plaatsjes meer open zijn. Anna2005 - verhaalidee Cateau - volledig verhaal Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D Cateau - verhaalidee Ceridwen - verhaalidee ElsDeVuyst - volledig verhaal ema - volledig verhaal Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D Erika - volledig verhaal kate.s - verhaalidee twijfel M - volledig verhaal Madelief - verhaalidee Marria - verhaalidee - Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D Marria - volledig verhaal SoukeM - verhaalidee - Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D Suma - verhaalidee Via - verhaalidee (1) - Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D Via - verhaalidee (2) Wiske - volledig verhaal Zjors - verhaalidee - Jaaaa!!! :nod: :thumbsup: :D

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben ook niet meer in de race. 't Zal voor een andere keer zijn. Een proficiat aan alle anderen die wel een publicatie in de wacht sleepten!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de afwijzingen ook gehad Els, 't voelt rot maar geef niet op. En als je je wat verder wilt verdiepen in het waarom van de afwijzing, zou je een stukje van je verhaal bij proeflezen kunnen zetten. Heb ik ook een keer gedaan met een doorgestreept Pica-verhaal (tegelijk met een paar andere Sollers die ook waren afgewezen) en op basis van de feedback (zowel op mijn verhaal als op dat van de anderen) ontdekte ik wat er miste. Ik heb daar echt iets aan gehad. Vokus, SoukeM en EileenO: dank voor jullie felicitaties!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammerjammer, mijn verhaal is in de tweede ronde toch afgewezen. Maar met een Vlag en Wimpel 2012 voor Querido's Poeziespektakel 4, kan mijn dag en schrijfjaar niet meer stuk!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nog niemand hier gefeliciteerd. Bij deze. En jammer voor degenen van wie het idee of manuscript is afgewezen. Je hoopt toch altijd op een publicatie. Ik kreeg vandaag het bericht dat mijn manuscript in de eerste selectieronde besproken is en daarna opzij gelegd is om nogmaals besproken te worden. Ik ben dus 'door naar de volgende ronde'. Afwachten dus.