Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen twijfelstapel voor mijn verhaalvoorstel, maar de standaardafwijzing van 'op gevoel'. Blijkbaar hebben ze ook heel veel inzendingen gekregen en moeten ze de spreiding over de genres in de gaten houden. Maar geen nood: het idee is ook perfect uit te werken voor Averbode, John Flandersprijs, en dat is ook precies wat ik ermee ga doen. To be continued dus ;). En ik blijf duimen voor jullie allemaal :).

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Balen, Ninah. Maar je hebt gelijk, ga ermee aan de slag aan voor de JFP. Dat ga ik ook sowieso doen met een of twee van mijn afgewezen verhaalideeën. Hm, wellicht krijgen ze nu dit jaar bij de Averbode wel heel veel goede verhalen binnen. Misschien één idee voor volgend jaar bewaren. :D

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tof Zjors. geweldig om je werk gewaardeerd te zien. Ik heb geen idee heoveel ervaring jij hebt, maar ik denk dat mijn huis te klein is als ik zo'n mailtje zou krijgen. Voor degene die in de twijfel stapel liggen, ik duim voor jullie.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoera, er is hier een ja! Ben blij! Mijn verhaal valt in de categorie vriendschap en spannend en water. Heel veel water!
Hmmm, mijn verhaal dat nu op de twijfelstapel ligt valt ook in de categorie spannend, vriendschap en water....

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tof Zjors. geweldig om je werk gewaardeerd te zien. Ik heb geen idee heoveel ervaring jij hebt, maar ik denk dat mijn huis te klein is als ik zo'n mailtje zou krijgen. Voor degene die in de twijfel stapel liggen, ik duim voor jullie.
Volgens mij zou het voor Zjors haar 29e boek worden. Maar ik denk dat het zo'n mailtje altijd heel fijn is. Ook als je al 100 boeken geschreven hebt.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, mijn 29e is al uit :D Staat nog niet op mijn site :\\ En 30 komt deze maand. En 31 tot en met 34 worden nu geillustreerd, dus dat wordt dan 35 :D Maar toch blij!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, mijn 29e is al uit :D Staat nog niet op mijn site :\\ En 30 komt deze maand. En 31 tot en met 34 worden nu geillustreerd, dus dat wordt dan 35 :D Maar toch blij!
:D :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
35 boeken, ik kan er alleen maar van dromen. gelukkig ben ik nog niet zo lang bezig en heb ik het gevoel dat ik elke keer ik een cursus volg, nog het gevoel dat ik ervan bijleer. dus wie weet geraak ik ook ooit aan 35. Gefeliciteerd, Zjors. Bij jou loopt het ook wel, Eileen. Fijn voor jou. :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, erika, de meeste van ons kunnen alleen maar dromen van 35 boeken. Zjors is een uitzondering, maar tevens het bewijs dat het wel mogelijk is. We houden de moed erin en we schrijven gewoon door.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, een hoop nieuwe berichten hier! Gefeliciteerd Zjors, dat was goed nieuws! En SoukeM veel succes gewenst met de uitwerking, spannend! Ik zit nog steeds in de nagelbijtfase...

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had begrepen dat die kans al erg groot was, maar het blijft natuurlijk een heerlijk gevoel als je het eindelijk zeker weet. Mooi gedaan! :thumbsup: Ik zal nog twee weken moeten bibberen. Dan zijn mijn drie maanden voorbij.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elke woensdag toch even kijken of hier nieuws is... en dan is er gewoon supergoed nieuws! Proficiat Marria!!!

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ahh wat leuk Marria! En... nog meer goed nieuws! Mijn verhaal wordt ook een streepje!! Net gehoord en nog helemaal door het dolle heen, hoera, wat is dit leuk.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig Cateau! :thumbsup: Dat zijn lekkere berichten! Ik word er zelf wel nerveus van. :D

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ahh wat leuk Marria! En... nog meer goed nieuws! Mijn verhaal wordt ook een streepje!! Net gehoord en nog helemaal door het dolle heen, hoera, wat is dit leuk.
felies! goed hoor!