Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga bij die allerlaatste poging niet over een nacht ijs. Dat doen ze in Friesland ook niet. :) Ik heb heel wat commentaar verzameld en al twee herschrijfrondes achter de rug. Ik krijg de komende dagen van een paar mensen nog wat opmerkingen. Ook daar ga ik nog serieus naar kijken, maar daarna moet de kogel door de kerk. Rond het weekend stuur ik mijn verhaal op. Voor wat het waard is, ik heb er nu een beter en optimistischer gevoel bij dan bij de vorige twee verhalen. Ook als Pica het niet wil, ga ik het zeker weten nog helemaal uitwerken. ;)

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik duim voor je Hay! Schrijven is serieus werk hè? :) Mijn verhaalidee heb ik intussen helemaal uitgewerkt. Die versie is door twee goede proeflezers gelezen en hun feedback heb ik nu bijna verwerkt. Het verhaal is een stuk beter geworden. Het komt nu sneller op gang.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, Marria. Altijd prettig als je je verhaal zo kunt verbeteren. Wanneer is je deadline om het in te leveren? Heel veel succes Hay. In elk geval fijn dat je er een goed gevoel bij hebt. Ik wacht zelf nog in spanning op reactie op mijn laatste verhaalidee.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel me soms bijna schuldig als ik lees hoe jullie te werk gaan. Ik heb een verhaalidee, schrijf het op en mail het. Pas als ik hoor dat ze iets zien in het idee ga ik er echt mee aan de slag, werk ik het uit en laat ik het proeflezen. Maar goed, dit is helemaal nieuw voor mij, dus waarschijnlijk is mijn manier niet echt de juiste. Dat merk ik dan wel als ik drie afwijzingen krijg (wat ik sowieso verwacht, want ik denk dat mijn onderwerpen 'te zwaar' zijn).

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel Via. Ik heb twee maanden de tijd om uit te werken. Die heb ik lang niet nodig. Eileen, ik ga echt niet zeggen dat mijn werkwijze de juiste is. Voor mij wel, maar voor jou kan het heel anders zijn. Waar ik wel achter ben, is dat ik soms lees wat er niet staat. Ik bedoel bijvoorbeeld dat ik een beeld van een HP in mijn hoofd heb en er dan niet goed genoeg op let of ik dat beeld ook werkelijk in woorden op papier heb weergegeven. Een tijdje laten liggen en weer opnieuw eraan werken, helpt mij daar vaak bij, maar zeker ook goede proeflezers. Hoe Pica jouw en andermans onderwerpen beoordeelt, daar is niets van te zeggen. Ook niet dat ze bij voorbaat 'te zwaar' zijn. Zolang je geen afwijzing hebt, si alles nog mogelijk. En je hebt drie kansen. :)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, mijn waarschijnlijk laatste inzending is ook de digitale snelweg op. Ik wacht het bericht van Pica niet af, maar ga meteen aan de volgende hoofdstukken beginnen. Ik heb een behoorlijk uitgewerkte synopsis, dus ik kan meteen vooruit. :)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Idem! :thumbsup:

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk mag je dat vragen, maar wij weten het gewoon ook niet zeker. Ze willen bij Pica waarschijnlijk genoeg variatie in de verhalen, maar als je niet weet van welke soort verhalen ze er intussen voldoende hebben (fantasie, historisch, avontuur etc) zegt dat nog niet veel. Ik heb vanmorgen een prehistorisch verhaal ingestuurd, omdat ik zoiets graag schrijf en ook omdat ik niet verwacht dat ze die veel binnen zullen krijgen. Maar of ik dat goed ingeschat heb, kan ik voorlopig alleen maar raden. Schrijf vooral iets waar je zelf schrijfplezier aan beleeft, zou mijn advies zijn. Dan heb je meer kans dan als je je geforceerd gaat richten op wat Pica misschien het liefste ziet. Dat blijft toch gewoon maar een gok.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een geweldige titel voor een verhaal. Die kwam gisteten opeens op. Ik heb ook al het begin in mijn hoofd, maar nog geen idee hoe het verder gaat. Dat wordt dan lastig om iets in te sturen. Misschien maak ik er maar een volledig verhaal van, dus niet iets van 6.000 woorden. Ik denk er nog even over na. Nu toch geen tijd om te schrijven.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk mag je dat vragen, maar wij weten het gewoon ook niet zeker. Ze willen bij Pica waarschijnlijk genoeg variatie in de verhalen, maar als je niet weet van welke soort verhalen ze er intussen voldoende hebben (fantasie, historisch, avontuur etc) zegt dat nog niet veel. Ik heb vanmorgen een prehistorisch verhaal ingestuurd, omdat ik zoiets graag schrijf en ook omdat ik niet verwacht dat ze die veel binnen zullen krijgen. Maar of ik dat goed ingeschat heb, kan ik voorlopig alleen maar raden. Schrijf vooral iets waar je zelf schrijfplezier aan beleeft, zou mijn advies zijn. Dan heb je meer kans dan als je je geforceerd gaat richten op wat Pica misschien het liefste ziet. Dat blijft toch gewoon maar een gok.
je hebt helemaal gelijk dankjewel

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
;) ik ga eerst vlgnd wk research doen bij de bieb. boeken doorbladeren voor die leeftijdsgroep om het beste taalgebruik te zoeken....

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cornelletje, je kunt ook eens op de site van De Gestreepte Boekjes kijken naar de deeltjes voor groep 6 en 7. Dan zie je de voorafgaande delen. Je kunt de achterflappen lezen en enkele pagina's. Zo krijg je een idee van de diversiteit aan genres.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cornelletje, je kunt ook eens op de site van De Gestreepte Boekjes kijken naar de deeltjes voor groep 6 en 7. Dan zie je de voorafgaande delen. Je kunt de achterflappen lezen en enkele pagina's. Zo krijg je een idee van de diversiteit aan genres.
dank voor de tip. ik ben gek op hun kleuterboekjes (mijn kinderen zijn van die leeftijd) om het lollige en toch pedagogische karaker.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even een update over mijn tweede inzending: niet door! Jammer, maar helaas. De verhalen gebruik ik zeker nog voor een ander doel. Rug recht en doorgaan dus...

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die kans is er altijd, Vokus. Toch is het jammer. Het had leuk geweest als je ook voor groep 8 een deeltje had.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:crybaby: Vokus.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp nooit precies hoe het werkt met die gestreepte boekjes, ik ben eigenlijk niet zo van de kinderverhalen, maar wie weet waag ik nog eens een keer iets met honden ofzo... :nod: Marria, en Vokus, Hay en Eileen O en iedereen succes...

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes allemaal! Mijn verhaalidee is helaas afgewezen. Had er een goed gevoel over dus erg jammer :( Heb nog hoop voor mijn twijfelgeval!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elke afwijzing doet pijn, maar jij mag inderdaad nog goede hoop hebben. :) Als ik een derde afwijzing binnenkrijg, houdt het voor mij op. In maart heb ik geen tijd. Ik weet trouwens niet of ik wel meteen de motivatie op zou kunnen brengen voor een vierde poging. Al mijn hoop is verder dus gevestigd op het prehistorisch verhaal (begin plus synopsis) dat ik een paar weken geleden verstuurde.