Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de tijd tot 1 januari nog hard nodig om mijn verhaal voor de Unleash Award af te krijgen. Dan werk ik meteen daarna mijn (allerlaatste) idee voor Pica uit. Het plot en een goed beeld van de personages heb ik al, dus dat eerste hoofdstuk binnen een week zou moeten kunnen. In elk geval wordt het een avontuurlijk verhaal dat betrekkelijk goed afloopt. Ik heb ook niet het idee dat Pica zit te wachten op verhalen met een tragisch einde.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ontvangstbevestiging gekregen, maar nog geen reactie op mijn eerste ingestuurde verhaalidee (van 23 sept). Ik zal na de kerst wel even mailen of ze al iets weten.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen nieuws is in dit stadium misschien wel goed nieuws. Ik ga in elk geval vast voor je duimen! :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste verhaalidee kan worden doorgestreept, Waus. (Het was het verhaal waar ik in Milonga mee bezig was.) Ik had na de kerst een mail gestuurd wanneer ik antwoord kon verwachten (had het verhaal 23 september ingestuurd) en zojuist heeft Isabel de moeite genomen me een mail te sturen, want ze had een nieuw overzicht van het leespanel terug. Ze hebben er lang over gediscussieerd, maar er waren wat dingen ongeloofwaardig in het verhaal, waardoor het dus niet geselecteerd is. Met de toelichting die ik heb gekregen ben ik wel blij, ik kan het verhaal nu wel ergens anders voor herschrijven.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg niets aan feedback. Blijkbaar heeft Pica dus ook niets in mijn twee inzendingen gezien. Het weerhoudt me er niet van deze of volgende week toch nog een derde verhaalbegin/synopsis in te sturen. ;)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg niets aan feedback. Blijkbaar heeft Pica dus ook niets in mijn twee inzendingen gezien. Het weerhoudt me er niet van deze of volgende week toch nog een derde verhaalbegin/synopsis in te sturen. ;)
Dat hoeft niet per se zo te zijn. Ze schreef dat het vaak echt een kwestie van gevoel is bij het leespanel, maar bij mijn verhaal waren er echt twee punten waar ze over vielen, die ze dus duidelijk aan konden geven. En succes ook met je volgende verhaalidee!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat bedacht ik me ook, Eileen. Maar dan zou ik zoveel om moet gooien, dat het misschien een heel ander verhaal zou worden. Misschien hebben ze nu in die categorie ook al een ander verhaal gekozen (spannend verhaal).

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet het niet, hoor, ik zeg alleen maar dat het zou kunnen. En wellicht kunnen ze best meerdere spannende verhalen per schooljaar gebruiken.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer Via :( Souke, hoe gaat het met je verhaal waar twijfel over is? M - verhaalidee (1) - afgewezen Vokus - volledig verhaal (1) - afgewezen Hay - volledig verhaal - afgewezen SoukeM - verhaalidee (1) - afgewezen SoukeM - verhaalidee (2) - twijfel Sjee - volledig verhaal - afgewezen M - verhaalidee (2) - afgewezen Hay - verhaalidee - afgewezen Ninah - volledig verhaal - afgewezen Waus - volledig verhaal - afgewezen Marria - verhaalidee Via - verhaalidee (1) - afgewezen Cateau - verhaalidee (1) Cateau - verhaalidee (2) Cateau - verhaalidee (3) Madelief - verhaalidee Wiske - volledig verhaal (1) Wiske - volledig verhaal (2) Corinne1 - volledig verhaal Vokus - volledig verhaal (2) Anna2005 - verhaalidee M - verhaalidee (3) Via - verhaalidee (2) Erika - volledig verhaal Wiske - volledig verhaal

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer Via, en dapper dat je gaat herschrijven. Dat ben ik ook van plan voor als het afgewezen wordt, maar ik zou mezelf wel een enorme schop moeten geven. Daar moet ik mezelf toch iedere keer weer toe zetten. Tot nu toe is het een trieste boel, jakkes. Ik zou het liefste willen weten hoe veel manuscripten ze totaal gekregen hebben en hoe veel verhalen ze überhaupt nog nodig hebben, maar ja, dat helpt ook niet. Ik duim nog voor de rest van jullie!

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Pff waar blijven de positieve berichten in dit topic?! Ik heb nog niets gehoord, hopelijk is het niet weer 3 maanden wachttijd! Wel weer een nieuw verhaalidee erbij voor in het lijstje. 3x is scheepsrecht toch? :)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jeetje, dat duurt écht lang, SoukeM! Ik heb overigens ook twee weken terug nog een 3e verhaalidee ingestuurd.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
SoukeM schreef:
Ik heb nog niets gehoord, hopelijk is het niet weer 3 maanden wachttijd!
Als het bericht positief, wil ik desnoods zes maanden wachten. :)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier voorlopig goed nieuws. Er is mij gevraagd het verhaalidee verder uit te werken. :D Dat zegt nog niet dat ze het uiteindelijk zullen publiceren natuurlijk. Maar wel een stapje verder.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé, Zjors, dat is nog eens fijn nieuws. Aan de slag dus. Moet je het nog voor een bepaalde tijd afhebben?

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd en veel succes/plezier met het uitwerken :) Werd tijd voor wat goed nieuws!

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaaaaa! Positief nieuws! Ik zag zeven nieuwe berichten en dacht dat er nu toch wel iets goed tussen moest zitten. Fijn Zjors!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Yes! Hoera voor Zjors! :thumbsup: Valt je verhaalidee toevallig in de categorie spannend? :ninja: