Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Je hebt gelijk,' zegt het meisje en bladert met nostalgische gevoelens door haar exemplaar van The amber spyglass. Ondertussen telt ze de gevouwen hoekjes. Het zijn er niet veel. Ze heeft het boek in een dag en een nacht uitgelezen. :) Ik denk dat ik ook maar eens een verhaaltje ga verzinnen voor deze oproep..

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb Pullmans serie ook achter elkaar uitgelezen, terwijl het toch jeugdboeken heten te zijn. Philip Pullman zelf dacht daar anders over. Hij had die boeken heel bewust voor jeugd én voor volwassenen geschreven. Daar is hij wat mij betreft helemaal in geslaagd. Ik ga een heel stuk mee met Ceridwens mening (vrij vertaald) dat ouders er recht op hebben hun kinderen te beschermen tegen invloeden die ze schadelijk vinden. Over welke invloeden dat dan zijn, kun je uiteraard erg van mening verschillen. Ik zal niet snel vinden dat fantasy schadelijke effecten op kinderen kan hebben, maar gun anderen het recht daar anders over te denken, zo lang het maar geen scherpslijperij wordt. Wanneer mensen hun mening als de enig mogelijke waarheid zien, pas ik meteen. Overigens dreigt deze discussie een beetje offtopic te gaan. Nog eventjes en Dries vraagt ons hier maar een nieuwe draad van te maken. ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien heeft het ook te maken met het soort fantasy, dat fantasy zonder magie wel kan :P Hay, zoals jouw verhaal over de ballonnen (ZZ), ik denk dat zoiets wel zou kunnen. Tenminste, ik ben christen en las dat verhaal met veel plezier.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je dat voorbeeld aanhaalt, Waus. Maar het bewijst volgens mij vooral dat de naam fantasy ook maar een etiket is. Dertig jaar geleden zou dat 'ballonnenverhaal' gegarandeerd onder de noemer SF gevallen zijn. En inderdaad, er komt in tegenstelling tot het verhaal waar de discussie nu over gaat geen spoortje magie in voor.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn verhaal voor groep 7 gaat over vampiers dus dat valt denk ik ook onder fantasy? Ik heb voor groep 8 ook weer twee verhaalideeën ingestuurd, ben benieuwd want nu ik ze heb verstuurd toch niet meer zo'n goed gevoel over maar ik wacht het af!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook al een antwoord van Pica. Het is wat ik ongeveer verwachtte. Ze hebben op zich geen bezwaar tegen fantasy in verhalen en ik moet het maar gewoon insturen. Kwaliteit is dus gelukkig belangrijker dan het genre. Of het voor Pica voldoende kwaliteit heeft, moet overigens nog maar blijken. Ik wacht het rustig af. Dit gaat dus definitief mijn tweede inzending worden. Misschien komt er zelfs nog wel een derde, want ik ben tussendoor ook nog met een historisch jeugdverhaal bezig, dat speelt in de Romeinse tijd. Dat ga ik niet forceren. Als ik het voor Pica niet op tijd naar tevredenheid afkrijg, gebruik ik het in 2012 liever voor een andere wedstrijd.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, net een compleet verhaal gemaild naar Pica. Historisch en duivels griezelig :D Vinden de kinderen vast spannend, nou Pica nog... Eigenlijk wilde ik niet meedoen tot Bianca (Mastenbroek, die in mijn schrijfclub zit) zei dat ze een Vlaams Filmpje ging bewerken. En toen dacht ik: hé, ik heb ook nog wat liggen.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sjee, je maakt me nieuwsgierig! De concurrentie wordt duivels spannend:)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De lat zal hoog liggen inderdaad. Ik ben nog met een verhaalidee bezig dat ik in wil sturen, maar ik zal me maar niet op laten jagen door jullie snelle inzenders. ;)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb inmiddels ook een tweede idee ingezonden. Bij dat tweede idee heb ik twee hoofdstukken gevoegd (samen 2000 woorden). Een heel ander type verhaal dan het eerste waarvan ik het idee mailde. Afwachten. Leuk dat er zoveel van hier ook meedoen.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zonet mijn tweede verhaal ingestuurd, dat wil zeggen het eerste hoofdstuk plus de synopsis. Ook in mijn geval is het totaal anders dan het eerste, namelijk veel meer in de fantastische richting. Ik aarzelde daar eerst over, maar na een paar mails naar Pica ben ik er nu wel van overtuigd dat ze meer naar de kwaliteit dan naar het genre kijken. Nu wordt het afwachten voor iedereen. Omdat ze alles zo'n beetje op volgorde afwerken en er blijkbaar al heel wat inzendingen zijn (ik tel er in de gauwigheid al zeven van sollers), verwacht ik eigenlijk al snel de eerste reactie(s) van Pica. Spannend!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ga er maar vanuit dat het de volle drie maanden duurt voor de eerste inzenders reactie krijgen. Zo ging het de vorige twee keer dat ik in had gestuurd in elk geval wel.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wilde "nooit meer meedoen met PICA" want het lijkt dat we elkaar niet liggen :confused: (Mijn kleuterverhaal won later bij een andere wedstrijd en mijn groep 7 verhaal wordt nu elders uitgegeven), maar ik heb nu een verhaal en twijfel toch .... Ik heb er wel zin in maar of ik de tijd vind is even de vraag.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik ga ook een poging doen om een verhaal te schrijven voor deze doelgroep. het onderwerp is niet makkelijk, maar ja zo is het leven ook.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tot nu toe hebben opgestuurd: M (verhaalidee) Vokus (volledig verhaal) Hay (verhaalidee) SoukeM (verhaalidee) SoukeM (verhaalidee) Sjee (volledig verhaal) M (verhaalidee) Hay (verhaalidee) Ninah (volledig verhaal) Waus (volledig verhaal) :)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kleine correctie. Mijn eerste inzending was een volledig verhaal. Niet dat het veel uitmaakt overigens. ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Hay, het staat erbij :D @Sjee, ja vond ik ook wel leuk, zeker nu ik er zelf bij sta :) de ontvangstbevestiging heb ik al binnen. Nu nog de bevestiging :D Nieuw lijstje: M (verhaalidee) Vokus (volledig verhaal) Hay (volledig verhaal) SoukeM (verhaalidee) SoukeM (verhaalidee) Sjee (volledig verhaal) M (verhaalidee) Hay (verhaalidee) Ninah (volledig verhaal) Waus (volledig verhaal)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waus :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jullie hebben net zo goed een :thumbsup: verdiend :nod: M (verhaalidee) Vokus (volledig verhaal) Hay (volledig verhaal) SoukeM (verhaalidee) SoukeM (verhaalidee) Sjee (volledig verhaal) M (verhaalidee) Hay (verhaalidee) Ninah (volledig verhaal) Waus (volledig verhaal) Marria (verhaalidee)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja :) leuk dat we met zo veel tegelijk meedoen :nod: M - verhaalidee Vokus - volledig verhaal Hay - volledig verhaal SoukeM - verhaalidee SoukeM - verhaalidee Sjee - volledig verhaal M - verhaalidee Hay - verhaalidee Ninah - volledig verhaal Waus - volledig verhaal Marria - verhaalidee

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Via - verhaalidee ingestuurd. Hoewel het verhaal zo goed als af is, ben ik er de afgelopen week zó intensief mee bezig geweest dat ik het nu uit mijn hoofd wil hebben. Ik ga morgen naar Spanje en daar wil ik dat even laten rusten. Binnen een half uurtje had ik een goede verhaalbeschrijving in elkaar geflanst (makkelijk als je er nog zo in zit en het verhaal ook al bijna is uitgeschreven), en het met het eerste hoofdstuk naar Pica gemaild. Zo. Door met het volgende. :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Via :nod: veel plezier in Spanje :D M - verhaalidee Vokus - volledig verhaal Hay - volledig verhaal SoukeM - verhaalidee SoukeM - verhaalidee Sjee - volledig verhaal M - verhaalidee Hay - verhaalidee Ninah - volledig verhaal Waus - volledig verhaal Marria - verhaalidee Via - Verhaalidee

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net drie verschillende opzetjes ingestuurd met (korte) eerste hoofdstukken. Spannend! Iemand al positief bericht?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan hadden we het waarschijnlijk wel gehoord. :) Als Pica zich aan die termijn van drie maanden houdt, verwacht ik eind deze maand/begin volgende maand de eerste berichten.