Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Cateau, goed bezig :) Ik heb nog niks gehoord. M - verhaalidee Vokus - volledig verhaal Hay - volledig verhaal SoukeM - verhaalidee SoukeM - verhaalidee Sjee - volledig verhaal M - verhaalidee Hay - verhaalidee Ninah - volledig verhaal Waus - volledig verhaal Marria - verhaalidee Via - verhaalidee Cateau - verhaalidee (1) Cateau - verhaalidee (2) Cateau - verhaalidee (3) Madelief - verhaalidee Wiske - volledig verhaal (1) Wiske - volledig verhaal (2)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In de beginpost van 29 juli stond:
Vooralsnog is er geen deadline. De selectie is doorlopend en inzendingen worden op volgorde van binnenkomst behandeld.
Weet iemand (Vokus of Cateau misschien) wat vorig jaar bij de boekjes voor groep 7 de deadline werd? Ik zou graag heel ruwweg willen weten hoeveel schrijftijd ons voor deze laatste 'Picaronde' nog rest. Tijd is mijn probleem niet meer, omdat ik per 1 oktober met (pre)pensioen ben. En ik heb mijn zes proeflezers uit groep 8 (intussen brugklassers) beloofd dat ze alsnog een exemplaar van mij krijgen als er een boekje van mij 'door komt'. Omdat die hele groep 8 van vorig schooljaar (31 kinderen) bij mijn afscheid compleet aan kwam zetten om mij een gegraveerde pen met 'groep 8 2010-2011' aan te bieden, ben ik nog een stuk extra gemotiveerd. :) Mochten mijn twee ingezonden verhalen het niet redden, dan wil ik dus zeker weten niét het moede hoofd in de schoot leggen, maar meteen beginnen met een paar nieuwe verhalen. Ik heb nog een min of meer uitgewerkt idee achter de hand plus nog eentje ergens in mijn achterhoofd.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vorig jaar had ik in september een verhaal ingestuurd dat er niet door kwam. Volgens mij kwamen ze toen rond januari met de oproep dat je ook een verhaalbeschrijving en beginstuk in mocht sturen. De deadline daarvan was 1 maart. Ik heb toen twee verhaalideeën ingestuurd, waarvan ze er van eentje het volledige verhaal wilden lezen en die komt nu in januari uit. :)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt, dat herinner ik me weer. Zie je wel dat de aanhouder wint! :) Ik wil ook een beetje met beide benen op de grond blijven. Met zo veel goede concurrenten (en dan kijk ik alleen nog maar naar de sollers) blijft de kans erg groot dat ik net als vorig jaar buiten de boot val. Maar... ik ga er wel voor. :D

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Was begonnen met een verhaal maar dat zit ineens al op 20.000 woorden, dus geen Pica deze keer vrees ik... Wil wel iedereen die een verhaal of idee heeft ingestuurd veel succes wensen. Bij deze!

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Vorige week heb ik ook twee complete verhalen verstuurd, voor het eerst. Het eerste is een tikje historisch en griezelig, maar van het tweede vraag ik me achteraf af of het niet veel te braaf is. Anyway, alle anderen: succes! (en laten we gaan voor een SOL-jaar bij Pica natuurlijk :D ).

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Was begonnen met een verhaal maar dat zit ineens al op 20.000 woorden, dus geen Pica deze keer vrees ik... Wil wel iedereen die een verhaal of idee heeft ingestuurd veel succes wensen. Bij deze!
Op naar de Zoute Zoen? Edit: Mijn eerste 1.000 woorden gaan straks na een laatste herschrijfronde de deur uit, samen met de korte inhoud van het verhaal.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Madelief: nee, een zoute zoen wordt dit ook niet - wat wel is me nog een raadsel maar 't schrijft wel lekker. Succes met jouw verhaal!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Madelief: nee, een zoute zoen wordt dit ook niet - wat wel is me nog een raadsel maar 't schrijft wel lekker. Succes met jouw verhaal!
Dank je wel. Het eerste hoofdstuk en een verhaalbeschrijving zijn de deur uit. Tijdens het schrijven van een verhaal vind ik het wel pretiig om nog niet te weten wat ik er eventuel mee wil doen. Dat leidt maar af. :) Succes met je verhaal.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad Via, bijzonder! Leuk dat je dit gevonden hebt. Ooit in Vrij Nederland gelezen dat Jeroen Aalbers op een bepaald moment de meest gelezen schrijver van kinderboeken was door een grote gratis uitdeelactie op de basisscholen. Dit interview kende ik nog niet. Het is een tikje off topic, maar wie nu nog steeds denkt dat de gestreepte boekjes zo braaf moeten zijn, is na het lezen van dit interview toch wel genezen...

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad interessant om te lezen! De schrijver ziet er nog steeds meer uit als een rocker dan een schrijver. Hoewel, hoe ziet een schrijver er eigenlijk uit? :)

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een cool interview! Moest erg lachen om het feit dat hij niet van kinderen houdt, roep ik zelf ook al jaren :) Maar ben gelukkig verder helemaal niet jaloers op zijn baan, hoor... pfff, fluks verder aan opzet 4 dan maar :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je meedoet, Corinne1 :) M - verhaalidee (1) Vokus - volledig verhaal (1) - afgewezen Hay - volledig verhaal SoukeM - verhaalidee (1) SoukeM - verhaalidee (2) Sjee - volledig verhaal M - verhaalidee (2) Hay - verhaalidee Ninah - volledig verhaal Waus - volledig verhaal Marria - verhaalidee Via - verhaalidee Cateau - verhaalidee (1) Cateau - verhaalidee (2) Cateau - verhaalidee (3) Madelief - verhaalidee Wiske - volledig verhaal (1) Wiske - volledig verhaal (2) Corinne1 - volledig verhaal Vokus - volledig verhaal (2)

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas, drie maanden na inzending een teleurstellende mededeling ontvangen. Maar een tweede verhaal is verzonden, dus ik blijf nog hopen... Iemand anders al bericht gehad?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé, wat jammer, Vokus. Ik gaf jou nog wel zoveel kansen, omdat je al drie boekjes in de serie hebt. Je zit dus nog in de race met je tweede verhaal. Afwachten maar weer. Ik had op 2 en op 5 augustus ingezonden. De drie maanden zijn voor die verhalen dus ook bijna voorbij.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer Vokus! Ik krijg nu ook langzaam de zenuwen, want mijn eerste verhaal verstuurde ik slechts een paar dagen na de datum die jij noemt.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow hee, dat interview met die Borre schrijver! Dat verwachtte ik écht niet. Leuk om te lezen.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat jammer, Vokus! Echt balen lijkt me! :angry: Het wordt spannend voor een aantal hier de komende week. Zelf verwacht ik eind van het jaar pas reactie.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het 29 augustus ingestuurd, dus over een maand misschien een reactie. Nog even in de spanning zitten :D

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste poging is een soort van mislukt, zeg maar. Nu ja, het verhaal is niet mislukt, denk ik, als ik het zelf zeg, maar het past net niet in die 6K, voor het mooie.