Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie 'deelneming'. De reden van de afwijzing ken ik (nog) niet; afwijzingen zijn niet altijd te motiveren en worden in de mail benoemd als het gevoel bij een keuze. Het was deze keer wel een verhaal met een extra (psychologisch) 'laagje'; de hoofdpersoon beleeft een avontuur, maar maakt ook een persoonlijke ontwikkeling door. Vrolijke, grappige of avontuurlijke verhalen hebben misschien meer kans. Maar dat is maar een vermoeden van iemand die het ook niet weet, dus ik ben heel benieuwd naar de verhalen die het wèl halen. Succes allemaal!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nog nooit echt een duidelijke motivatie ontvangen. Altijd dat 'gevoelverhaal'. Eén keer stond er dat ze lang vergaderd en vergaderd hadden, maar uiteindelijk toch besloten om het af te wijzen. Enfin, over ruim een half jaar weten we allemaal meer.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En soms heeft je verhaal overlapping met een Borreverhaal of is het een seizoenverhaal en is het seizoen al vol. Het is altijd wat vaag, een gevoelskwestie, schrijven ze dan. Jammer Vokus.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik verwacht over een week het eerste bericht. Als het een afwijzing wordt, begin ik de dag daarop aan een nieuw verhaal. Ik heb nog ideeën voor minstens vijf verhalen liggen en we hebben nog tot maart de tijd. :!:

Lid sinds

18 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, Ik heb zojuist een verhaalidee opgestuurd + het eerste hoofdstuk (zo'n 1.000 woorden). Ben benieuwd!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cateau schreef:
@ Hay: oh ja? Hoe weet je dat?
Ik zei niet dat ik het wist, maar dat ik het verwachtte. Dat is niet hetzelfde. Ik hoor van anderen dat Pica zich normaal redelijk aan die termijn van drie maanden houdt. Mijn eerste verhaal stuurde ik 6 augustus in, dus denk ik dat mijn schatting redelijk is.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Anna :nod: ik zet je in de lijst. M - verhaalidee (1) - afgewezen Vokus - volledig verhaal (1) - afgewezen Hay - volledig verhaal - afgewezen SoukeM - verhaalidee (1) - afgewezen SoukeM - verhaalidee (2) - twijfel Sjee - volledig verhaal - afgewezen M - verhaalidee (2) - afgewezen Hay - verhaalidee Ninah - volledig verhaal - afgewezen Waus - volledig verhaal - afgewezen Marria - verhaalidee Via - verhaalidee Cateau - verhaalidee (1) Cateau - verhaalidee (2) Cateau - verhaalidee (3) Madelief - verhaalidee Wiske - volledig verhaal (1) Wiske - volledig verhaal (2) Corinne1 - volledig verhaal Vokus - volledig verhaal (2) Anna2005 - verhaalidee

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Hay: ik bedoelde niet de reactietijd op je verhalen maar maar waarom je weet/denkt/verwacht dat we tot maart de tijd hebben...

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vorige ronde lag de uiteindelijke deadline op 1 maart, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor deze keer ook weer gaat gelden.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En in het begin was de deadline in juni, juli. Elke keer veranderen ze als dat nodig is. Uitgaan van wat ze deze keer meedelen is het handigst.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, die deadline van 1 maart is inderdaad niet zeker. Maar pas als ik (waarschijnlijk eind deze maand) weet wat het lot van mijn eerste twee verhalen wordt, is die vraag voor mij echt aan de orde. Als allebei mijn verhalen het niet halen, wil ik meteen aan een of twee nieuwe beginnen en ja, dan wil ik natuurlijk graag zekerheid over die deadline. Als die er niet is, stuur ik wel een mailtje. Mijn ervaring is dat Pica dit soort vragen altijd snel en netjes beantwoordt.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn verhaal is afgewezen :( 29 augustus had ik het gestuurd, vandaag kwam de reactie. Toch ruim binnen 3 maanden :)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel met je mee, Waus. Ik heb vandaag ook een mail gehad: de keuze is ook niet op mijn verhaalideeën gevallen.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verhaal is bij mij helaas ook afgewezen :( Over het tweede verhaal twijfelen ze nog, ik moet dus nog even in spanning afwachten wat de uitslag van het volgende overleg wordt! Al ga ik denk ik ook nog nadenken over een nieuw verhaalidee voor als het niets wordt, waar ik nu wel een beetje bang voor ben.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waus, Ninah, Souke en M: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: Wuift wat creawolkjes jullie kant op ...

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@SoukeM, twijfel is al beter dan wat de rest haalde :) Jammer M, Ninah en Souke :( Dank je Ceridwen :) Ergens is het toch fijn om niet de enige te zijn die afgewezen is. Al is het dan jammer voor ons allemaal. @Via, jij zou toch ook een verhaal opsturen?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb eind september een verhaalidee ingestuurd, en ergens in oktober nog een. (Ja, die ;) )

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer voor de afvallers. Ook hier een afwijzing. Pica en ik... werkt blijkbaar niet. Iedereen die nog in de race is: veel succes!

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor alle afvallers: :crybaby: @SoukeM. Spannend dat je een verhaal in de wacht hebt staan.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En hier de volgende afvaller. Ergens had ik een paar dagen terug al een voorgevoel. Waarom zou ik toen anders tijdens een lange wandeling een compleet nieuw verhaal bedacht hebben? Gisteravond had ik de opzet in grote lijnen zo goed als klaar. Ik geef me nog lang niet gewonnen en begin meteen morgen met de uitwerking. :) @SoukeM Ik ga vast keihard voor je duimen. Er moet straks toch minimaal één soller succes hebben! :thumbsup: @edit Ik heb zonet Isabel van Pica teruggemaild met de vraag of en tot welke datum we nog splinternieuwe verhalen/verhaalideeën kunnen insturen. Als ik antwoord krijg, laat ik het jullie meteen weten.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, Hay en Sjee! :( Zelfs alle gepubliceerden krijgen teleurstellende mailtjes. Het is een pittige ronde!

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei oei oei, we sneuvelen weer bij de bosjes. Jammer, jammer. We duimen en hopen verder voor de mensen die nog wachten. Voor mezelf ook een beetje, hoewel ik nog maar weinig hoop heb.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Isabel van Pica stuurde vanmorgen het volgende antwoord op mijn mailtje:
Op dit moment is er nog geen deadline voor de inzendingen voor groep 8. Nieuwe verhalen/verhaalideeën worden dus nog steeds ter beoordeling voorgelegd aan het panel.