Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 8 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 11 en 12 jaar. Manuscripten kunnen worden aangeboden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Het is ook mogelijk om in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (minimaal 500 woorden) aan te bieden ter beoordeling. EDIT: Manuscripten kunnen worden ingezonden tot en met 31 maart 2012. Iedere inzender krijgt binnen drie maanden bericht. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In elk geval veel succes! Geen idee tot wanneer ze nog manuscripten willen ontvangen, maar ik denk niet dat het mij nog gaat lukken een nieuw verhaalidee uit te werken. Ik wacht nog op reactie van één idee. Madelief, wat jammer. :( Voor jou ook hopen dat je tweede inzendingen een positievere reactie gaat opleveren.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Via schreef:
Geen idee tot wanneer ze nog manuscripten willen ontvangen,...
Ik heb dat idee nu wel. Isabel mailde mij dat er nog geen deadline is en dat ze die minstens een maand van te voren op de website van de Gestreepte Boekjes aan zullen kondigen. We hebben sowieso nog tot 20 februari de tijd en wellicht langer. Niets let je dus om nog aan een verhaalidee te beginnen.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor het doorgeven van de infomatie Hay. Veel succes. Je gaat zo gedegen te werk, dat moet haast wel een publicatie opleveren. Wat jammer van die afwijzing, Madelief. Duimen voor een beter vervolg. Via, je weet maar nooit met invallen. :)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marria schreef:
Je gaat zo gedegen te werk, dat moet haast wel een publicatie opleveren.
Gedegen werk helpt zeker, maar biedt géén garanties. Daar ben ik na een paar jaar schrijven wel achter. :D

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas een afwijzing voor 3 van mijn 5 verhaalopzetjes. :( Over de andere twee zijn ze nog in overleg. Aaaaaah the suspence is killing me!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Nog in overleg' bij twee verhalen klinkt toch eigenlijk best positief. Van de andere kant, als nog niets zeker is kan ik me je reactie wel voorstellen. Heel veel succes! :)

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cateau, als ik kijk naar al die afwijzingen, dan is het toch super dat ze over twee 'nog in overleg' zijn?

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een nieuw idee, moet het nog wel een beetje uitwerken, maar ik weet niet of het wel geschikt is. Het is namelijk een verhaal dat in een historische setting speelt, maar ik heb in de gestreepte boekjes nog niets historisch gezien.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
'Nog in overleg' bij twee verhalen klinkt toch eigenlijk best positief. Van de andere kant, als nog niets zeker is kan ik me je reactie wel voorstellen. Heel veel succes! :)
Hier sluit ik me bij aan.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cateau, 3 is wel veel in 1x :( Madelief, ook jammer :( De lijst Anna2005 - verhaalidee Cateau - verhaalidee (1) - afgewezen Cateau - verhaalidee (2) - afgewezen Cateau - verhaalidee (3) - afgewezen Cateau - verhaalidee (4) Cateau - verhaalidee (5) Ceridwen - verhaalidee Corinne1 - volledig verhaal - afgewezen EileenO - volledig verhaal Erika - volledig verhaal Hay - volledig verhaal - afgewezen Hay - verhaalidee - afgewezen M - verhaalidee (1) - afgewezen M - verhaalidee (2) - afgewezen M - verhaalidee (3) Madelief - verhaalidee (1) - afgewezen Madelief - verhaalidee (2) Marria - verhaalidee - uitwerken! Marria - volledig verhaal Nenko - volledig verhaal Ninah - volledig verhaal - afgewezen Ninah - verhaalidee Sjee - volledig verhaal - afgewezen SoukeM - verhaalidee (1) - afgewezen SoukeM - verhaalidee (2) - twijfel SoukeM - verhaalidee (3) Suma - verhaalidee Via - verhaalidee (1) - afgewezen Via - verhaalidee (2) - afgewezen Via - verhaalidee (3) Vokus - volledig verhaal (1) - afgewezen Vokus - volledig verhaal (2) Waus - volledig verhaal - afgewezen Wiske - volledig verhaal (1) - afgewezen Wiske - volledig verhaal (2) - afgewezen Wiske - volledig verhaal (3) Zjors - verhaalidee - uitwerken!

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Joepie, ik mag mijn idee gaan uitwerken. Al wil dat nog niet zeggen dat het ook echt een Streepje wordt. Er kan nog van alles tussen komen. O.a. allerlei moooie verhalen van jullie. :) Of misschien valt mijn uitgewerkte verhaal tegen. Toch ben ik weer een stukje verder op weg. Denk ik. Ik ga snel aan het werk. :)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi nieuws! Proficiat! Ik weet niet hoe groot de kans is dat een verhaal in deze fase alsnog sneuvelt, maar in elk geval is dit geen klein stapje, maar een heel grote stap.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi nieuws! Proficiat! Ik weet niet hoe groot de kans is dat een verhaal in deze fase alsnog sneuvelt, maar in elk geval is dit geen klein stapje, maar een heel grote stap.
Inderdaad! De kans lijkt me meer dan 90% dat het nu ook daadwerkelijk uitgegeven zal worden, dus gefeliciteerd! :thumbsup: Eindelijk weer een positieve reactie. :)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer Cateau. Gelukkig is er nog hoop voor twee verhalen. :nod: Super Marria. :thumbsup: Succes met uitwerken. Ik hoop dat het een streepje met glans wordt.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben nog volop bezig. Het gaat wel mijn allerlaatste poging worden, daarom gebruik ik er alle tijd voor die Pica ons nog gunt. ;)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Afwachten EileenO. Je moet, net als bij beleggingen, nooit alle eieren in één mandje doen. Spreiden, zoveel mogelijk en je maakt meer kansen op succes.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn dat er toch af en toe een positieve reactie komt. Ik vind het ongelofelijk spannend dat wachten maar ben blij dat ik niet alleen in die situatie ben. Bedankt om de datum van 20 feb door te geven. Dat geeft nog even tijd om mijn tweede verhaalidee uit te werken. Heeft iemand enig idee hoeveel van de 12 verhalen die ze zoeken al ingevuld zijn?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met die laatste vraag houd ik mij helemaal niet bezig. Nu ik alle commentaren binnen heb, concentreer ik me helemaal op mijn herschrijfronde. ;)