Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 7 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 10 en 11 jaar. Auteurs die interesse hebben in het schrijven van een manuscript, kunnen in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (circa 500 woorden) aanbieden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Voor het inzenden hiervan, is de deadline 1 maart 2011. De ingezonden stukken zullen worden beoordeeld. Iedere inzender krijgt z.s.m. bericht. Als er interesse is om het gehele verhaal te lezen, laten we dit aan de auteur weten. Als het manuscript vervolgens binnen een afgesproken termijn wordt uitgewerkt, zullen we voor deze inzet in ieder geval een vergoeding betalen van € 150,-. Zodra het volledige verhaal is ingezonden, wordt er beoordeeld of er mogelijkheden zijn voor publicatie. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Balen! Idd de Vlaamse Filmpjes hebben ongeveer dezelfde lengte (iets langer als de Gestreepte Boekjes voor groep 7) en zijn voor 10-12 jarigen.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik weet het. Ik wilde dit verhaal ook in eerste instantie als Vlaams Filmpje insturen, maar ik had het gevoel dat ik de juiste toon niet te pakken kreeg voor 12-jarigen. Toen kwam de oproep van Pica, en heb ik het afgeschreven met 10/11-jarigen als doelgroep. Misschien is het alsnog iets te 'kinderachtig' geworden.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Neen, voor een VF is mijn verhaal veel te eenvoudig. Bij een VF mag het al iets meer (moeilijker) zijn. Inderdaad jammer dat men niet te weten komt waar het verhaal gestrand is: schrijfstijl, inhoud,... Ach, wij sollers weten niet van opgeven en schrijven gewoon weer verder, is het niet? Na een kort dipje lukt ons :nod: dat wel ...

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer Anita, maar zoals de vorige keren ook in de afwijzingsmail stond: het is ook een kwestie van gevoel of een verhaal in de serie past, of er al drie andere verhalen in hetzelfde seizoen spelen, of er overlapping is met de Borre verhalen, e.a. Het wil echt nietzeggen dat schrijfstijl of inhoud zelf niet deugen. Het is niet wat ze nu zoeken. Sterkte met balen.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel jammer voor de mensen die zijn afgewezen. Succes voor diegene die nog in de race zijn!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O Jenah en Via :crybaby: ! Heel herkenbaar J. Ongeveer een week nadat ik mijn verhaal verstuurd had dacht ik ineens ... oei, ik had het einde moeten houden zoals het was. Ik had het afgezwakt, omdat ik vaak nogal overdrijf in het laatste hoofdstuk ... Tja, had ik hem maar iets langer moeten laten liggen.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even het lijstje opnieuw, hier op pagina zeven. M., verstuurd Trenke, :crybaby: Jenah Hariba, :crybaby: Marria, verstuurd Anita, :crybaby: Waus, bezig Mara, verstuurd Eliesje, bezig Yvonnecm, bezig Kate .s, verstuurd Gizmo, :crybaby: Ema, verstuurd Marja, verstuurd Via, :crybaby: Angelique, bezig Corinne, verstuurd DeEllis, :crybaby: J. - verstuurd Hay - bezig Mijre Gidet - bezig Ceridwen- verstuurd Merel - verstuurd Ninah - verstuurd Cateua - verstuurd

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, Anita. Dank voor het lijstje, Ceridwen. Er zijn er nog veel bezig of wachtende. Olijfje kan van de lijst. Zij is Anita van B (naamsverandering enige tijd terug). Spannende tijden.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Negen verstuurd, zes bezig en zes uit de running. Zeker spannend. Dank M. Sorry Anita, ik had je naamswijziging niet bewust meegekregen.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor het lijstje Ceri. Het maakt het topic weer actueel. En het bracht me op het idee miijn verhaal nog eens door te lezen. :( En nu zie ik dat er een fout instaat. Ik heb het verhaal omgeschreven van de derde naar de eerste persoon en ergens staat nog heeft i.p.v. heb. Dat ergert me. Het zal nog wel even duren voordat ik antwoord krijg. Ik was vrij laat met insturen. Voor diegenen die nog bezig zijn, veel succes. Enne, niet al te lang meer wachten met insturen. Voor de wachtenden, niet teveel aan denken. Doorschrijven aan iets anders. En voor degenen die nee gehoord hebben, helaas, uithuilen en opnieuw beginnen, iets anders zit er niet op.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Balen al die afwijzingen. Ik weet precies hoe het voelt. Eerst boos, verontwaardigd, slikken, diep ademhalen en weer doorgaan... Ik sta niet op je lijstje Ceridwen, maar mijn verhaal had ik 2 maanden geleden opgestuurd. Ik verwacht mijn afw.. eh bericht dus binnenkort.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mijn proeflezer heeft mijn hoofdstuk vier onderuitgehaald. Grrr, herschrijven dus, en ik dacht nog wel dat ik klaar was. :(

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer voor de afwijzing, Anita! Ceridwen, je mag mij ook bij de 'opgestuurden' zetten. Dank je voor het lijstje :).

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is toch lastig dat er geen einddatum is. Stel, er zijn voldoende verhalen en jij bent nog bezig...

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfff, net mijn verhaal opgestuurd en nu dus 3 maanden wachten... Spannend! Zijn er mensen die al zeker weten dat ze door zijn of houden ze alleen verhalen 'on hold'? Heb eerder 1 verhaal bij Pica uitgegeven maar in de vorige ronde zijn al mijn verhalen afgewezen :( Afwachten dus. Ik hoor hier verschillende mensen over de Vlaamse Filpjes, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ben benieuwd en voor iedereen die nog bezig is met een gestreept boekje: succes!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ M Precies diezelfde gedachten spelen door mijn hoofd. Toch laat ik me daardoor niet in de verleiding brengen mijn verhaal vandaag al te versturen. Ik heb nog een aantal zinnige opmerkingen van proeflezers liggen en die ga ik hoe dan ook het komend weekend eerst goed bekijken en overwegen. Pas als ik alles naar tevredenheid verwerkt heb, stuur ik in. @ Cateau Over de Vlaamse Filmpjes is ook een draad. Kijk daar gewoon eens (John Flandersprijs 2010) Mijn ervaring met de Vlaamse Filmpjes is goed, maar als je eerste inzending meteen wordt uitgegeven, is het natuurlijk raar als je iets anders zegt. :) Ik zit nu vol spanning af te wachten wat mijn tweede boekje doet. Begin januari volgt de uitslag! Ik besef terdege dat een zwaluw nog geen lente hoeft te maken en dat ik straks ook onvermijdelijk een keer tegen mijn eerste afwijzing aan ga lopen. Ik hoop dat moment uiteraard nog even uit te stellen. :D

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kreeg net een mail terug van Pica. Had de vraag gesteld of het nog mogelijk was om eind januari een tweede verhaal in te sturen en kreeg als reactie dat ze niet verwachtten dat ze tegen die tijd al voldoende manuscripten geselecteerd zouden hebben. Kortom: we hebben nog wel even! @ Hay, dank voor de draad. Ben nieuw op het forum dus had nog niet zo goed door waar alles te vinden was. :)

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is toch lastig dat er geen einddatum is. Stel, er zijn voldoende verhalen en jij bent nog bezig...
Vorige jaren werkten ze ook met het in de wachtrij zetten van verhalen om dan een definitieve beslissing te nemen wanneer ze alle verhalen doorgenomen hadden. Ik verwacht dat het dit jaar niet anders zal zijn, ook al hebben ze geen datum geprikt.
Kreeg net een mail terug van Pica. Had de vraag gesteld of het nog mogelijk was om eind januari een tweede verhaal in te sturen en kreeg als reactie dat ze niet verwachtten dat ze tegen die tijd al voldoende manuscripten geselecteerd zouden hebben. Kortom: we hebben nog wel even!
En als ik deze reactie van Pica lees, dan lijkt het alsof ze geen hoge dunk hebben van de inzendingen :eek:.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, haha, Hay, jij bent gerustgesteld, maar wij helemaaal niet :D (of moet ik zeggen :ninja: ). Tja, niet alles is ook niet niets. Optimistisch blijven!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ninah schreef:
Ja, die smiley bij Hay's antwoord vind ik net niet sarcastisch genoeg. })
... :o Overigens kreeg ik uitgerekend vandaag een idee voor een vervolg op mijn eerste Pica-verhaal. Ik had er gelijk zo veel zin in dat ik het al uit begon te werken. Maar ja, zoiets heeft ook zo zijn gevaren. Als dat eerste verhaal afgewezen wordt, heb je natuurlijk ook gelijk minder vertrouwen in dat vervolg. Toch volg ik maar gewoon mijn gevoel en dat zegt me eigenlijk dat ik gewoon aan dat tweede verhaal moet beginnen zonder me van allerlei kansberekeningen en zo iets aan te trekken. :rolleyes:

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je als je overal diep over nadenkt, helemaal niets meer doet. Je kan er trouwens ook allerlei positieve dingen bij bedenken, zoals één deel voor groep 7 en één voor groep 8. ´t Is toch allemaal koffiedik.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer voor degenen die ook zijn afgewezen. Ook ik had Pica gemaild of er al iets te zeggen was over een deadline of dat ze genoeg verhalen hadden en ik kreeg dit antwoord: "Er is op dit moment nog geen deadline voor de verhalen voor groep 7. We hebben nog voldoende plaatsen beschikbaar. U kunt dus gewoon de tijd nemen om het verhaal goed af te ronden. " Dat kwam ik hier poste, maar het is mosterd na de maaltijd, lees ik. :) [self edit] Mijn verhaal is zojuist naar twee proeflezers gestuurd, één voor de "research", één voor de schrijversdingen als verhaallijn en plausibilteit. Ben benieuwd wat ze zullen zeggen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cateau, voor welke groep heb jij een deeltje geschreven? En... hoe heet je boek? Was er toen ook een manuscriptenwedstrijd of ben je op een andere manier benaderd? Tot eind januari? Dat is nog ruim de tijd.