Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 7 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 10 en 11 jaar. Auteurs die interesse hebben in het schrijven van een manuscript, kunnen in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (circa 500 woorden) aanbieden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Voor het inzenden hiervan, is de deadline 1 maart 2011. De ingezonden stukken zullen worden beoordeeld. Iedere inzender krijgt z.s.m. bericht. Als er interesse is om het gehele verhaal te lezen, laten we dit aan de auteur weten. Als het manuscript vervolgens binnen een afgesproken termijn wordt uitgewerkt, zullen we voor deze inzet in ieder geval een vergoeding betalen van € 150,-. Zodra het volledige verhaal is ingezonden, wordt er beoordeeld of er mogelijkheden zijn voor publicatie. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh wat jammer al die afwijzingen! Nog meer tranen in het lijstje. Hadden jullie je verhaal idd 3 maanden geleden ingezonden of zijn ze nu sneller besluiten aan het nemen? Duim iig voor iedereen die nog in de race is!
13 januari 2011 - 22:49

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
M., :crybaby: Trenke, :crybaby: Jenah Hariba, :crybaby: Anita, :crybaby: Marria, :crybaby: Waus, bezig Mara, verstuurd Eliesje, verstuurd Yvonnecm, verstuurd Kate .s, :crybaby: (maar wel een mooie afwijzing) Gizmo, :crybaby: Ema, :nod: :nod: :nod: :D ! Marja, verstuurd Via, :crybaby: Angelique, bezig Corinne, verstuurd DeEllis, :crybaby: J. - :crybaby: Hay - verstuurd Mijre Gidet - bezig Margriet - verstuurd Ceridwen- on hold Merel - on hold Ninah - :crybaby: Cateua - verstuurd Trenke - verstuurd
21 januari 2011 - 0:09

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal waar ik eigenlijk mee bezig was voor Pica, heb ik laten liggen. Eigenlijk jammer, er zat heel veel spanning in :D Maar mijn inzending voor de Vlaamse Filmpjes is afgewezen, dus die ga ik zo'n 1000 woorden korten (het was bijna 7000 woorden geworden) en dan naar Pica sturen.
14 januari 2011 - 7:21

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh wat jammer al die afwijzingen! Nog meer tranen in het lijstje. Hadden jullie je verhaal idd 3 maanden geleden ingezonden of zijn ze nu sneller besluiten aan het nemen? Duim iig voor iedereen die nog in de race is!
Cateau, de afwijzing van mijn ms kwam na 2mnd en 12 dagen, dus binnen de 3 mnd die ze beloofd hadden.
14 januari 2011 - 7:33

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik herschrijf mijn afgewezen VF ook. Maar ik laat het dan wel liggen tot er bericht komt dat we manuscripten voor groep 8 in kunnen sturen. Voor groep 7 vind ik het (zeker bij Pica) minder geschikt.
14 januari 2011 - 8:46

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij had ik, op drie dagen na, na twee maanden de afwijzing binnen. Merel en Ceridwen, toch gelukkig ook een beetje positief nieuws in dit topic. Hopelijk worden jullie 'nominaties' ook verzilverd in een mooie publicatie.
14 januari 2011 - 9:49

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewijzigde oproep per 14 januari 2011: Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 7 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 10 en 11 jaar. Auteurs die interesse hebben in het schrijven van een manuscript, kunnen in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (circa 500 woorden) aanbieden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Voor het inzenden hiervan, is de deadline 1 maart 2011. De ingezonden stukken zullen worden beoordeeld. Iedere inzender krijgt z.s.m. bericht. Als er interesse is om het gehele verhaal te lezen, laten we dit aan de auteur weten. Als het manuscript vervolgens binnen een afgesproken termijn wordt uitgewerkt, zullen we voor deze inzet in ieder geval een vergoeding betalen van € 150,-. Zodra het volledige verhaal is ingezonden, wordt er beoordeeld of er mogelijkheden zijn voor publicatie. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.
14 januari 2011 - 13:08

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ai, ja dat kan ik dus niet goed; globale stukken en delen. Ik heb zoveel sudderende verhaal ideeen, maar, met een grote M, heel vaak blijken die op papier helemaal niet zo leuk. En andersom komt ook voor; dan heb ik een heel leuk verhaal (al zeg ik het zelf) maar kan ik dat in een paar woorden helemaal niet overbrengen.
14 januari 2011 - 13:38

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat herken ik, Ceridwen. Maar ik zit nu ook al weken te twijfelen of ik nog een verhaal compleet zal uitwerken. Dat kost aardig wat tijd en energie. (Ook het lezen natuurlijk, ik snap best dat ze hiertoe overgaan.) Misschien is dit een goede aanleiding om mijn vaardigheden in synopsisschrijven op te vijzelen. En ook om die sudderaars nu maar eens echt onder de loep te leggen. Zoals jij het beschrijft vallen ze meteen door de papiermand als ze niet goed genoeg zijn om verder uit te werken. Blijft er vast wel iets over dat wel al mijn aandacht verdient.
14 januari 2011 - 13:57

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor sommigen misschien toch nog een tweede kans om iets op te sturen!! Zelf houd ik het voor gezien... Het wordt weer eens tijd om mijn andere manuscript op te pakken dat (nog steeds) niet af is.
14 januari 2011 - 19:20

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedzo, de tweede blije soller! Geweldig gedaan! :thumbsup: :thumbsup: Ik wacht zelf nog in angst en beven af. Ik vrees nu wel het ergste, want na zo'n succes volgt wellicht eerst weer een rits afwijzingen. :rolleyes:
20 januari 2011 - 22:59

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd Cateau! Jouw dag kan niet meer stuk! Eigenlijk zijn er dus drie SOL'ers met een verhaal voor groep 7 (zie Even voorstellen van 6 januari). Maar ja, ik heb tot nu toe niet meegedaan aan dit topic en ik wilde er als buitenstaander niet zomaar in ploffen. Nu toch maar even uit de kast en vooral...blij voor jou!
21 januari 2011 - 15:07

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd, Cateau! :thumbsup: En ja hoor, ook ik ging meteen denken dat ik dat ene verhaalidee dan nog wel uitgewerkt kon opsturen ... maar ik had mezelf voorgenomen komend jaar niet aan kinderboekenmanuscripten te werken, maar om me meer op mijn gezin en werk te richten en wat energie over te houden. Hoezeer het dus ook lokt, ik waag me er geen derde keer aan. Zou dit nu trouwens betekenen dat wat ze nu binnen hebben onvoldoende kwaliteit heeft? :confused:
21 januari 2011 - 17:55