Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 7 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 10 en 11 jaar. Auteurs die interesse hebben in het schrijven van een manuscript, kunnen in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (circa 500 woorden) aanbieden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Voor het inzenden hiervan, is de deadline 1 maart 2011. De ingezonden stukken zullen worden beoordeeld. Iedere inzender krijgt z.s.m. bericht. Als er interesse is om het gehele verhaal te lezen, laten we dit aan de auteur weten. Als het manuscript vervolgens binnen een afgesproken termijn wordt uitgewerkt, zullen we voor deze inzet in ieder geval een vergoeding betalen van € 150,-. Zodra het volledige verhaal is ingezonden, wordt er beoordeeld of er mogelijkheden zijn voor publicatie. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tjeetje, als ik dat zo lees; de afwijzingen en de ruimte die er nog is...dan geef ik mijn manu heel weinig kans. Wel fijn om zonder verwachtingen de kersttijd in te gaan. Hoef ik alleen maar aan goede voornemens te denken!

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ M, voor groep 2. Het boekje heette Fieke en de luchtballon. Het was destijds ook een oproep zoals deze en kreeg je na een aantal weken/maanden te horen of je verhaal wel of niet gebruikt werd. Hmm, ik had de reactie die ik kreeg meer opgevat dat ze tegen januari nog niet alles behandeld en dus geselecteerd verwachtten te hebben en je dus nog altijd kon insturen, niet dat ze nog niet voldoende goede verhalen an sich binnen gekregen hadden. Ik neem aan dat ze pas een definitieve selectie maken wanneer ze alles gelezen hebben, niet?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Wij raken graag snel in paniek Cateau. :lol: Je hebt waarschijnlijk gewoon gelijk... Het zou trouwens best kunnen dat Fieke en haar luchtballon nog ergens op de slaapkamer van jongste rondhangt. Zal eens goed speuren.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu ik aan de hand van de commentaren aan het herschrijven ben, zit ik intussen al beter in de richting van het juiste woordenaantal. Mijn eerste versie telde bijna 6200 woorden. Ik ben nu halverwege en heb al zo'n 350 woorden geschrapt. Als de rest ook zo gaat, houd ik er rond de 5500 over, precies de gemiddelde lengte die Pica vraagt. :)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé, Cateau. Ik zag je boekje niet bij groep 2 staan, maar bij groep 0. Heb even het begin gelezen. Bijzonder meisje, hoor, die Fieke. Leuke naam ook.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cateau: Waarom denk je dat ze alles lezen voor ze beslisssen? Dat deden ze bij de vorige oproepen, nu vragen ze doorlopens om manuscripten en bekijken per manuscript binnen drie maanden of ze dat willen gebruiken of niet. De eerste inzenders weten immers al wat er met hun manuscript gebeurt?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ze drie maanden hebben om de inzendingen te lezen, en je hebt twee maanden geleden ingezonden, dan is er nog een maand over om te lezen en te beslissen. Toch?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zonet mijn verhaal ingezonden. Vanaf vrijdagavond heb ik nog minstens twaalf uur gewerkt om de laatste commentaren te verwerken en alles nog eens op kleine tikfoutjes en ander klein grut te controleren. Nu kan het lange wachten ook voor mij beginnen. :rolleyes: Januari en februari worden zo spannende maanden, want ook voor de John Flandersprijs en de wedstrijd van Ploegsma (kinderkookcafé) heb ik een verhaal/verhaalbegin ingestuurd. Als ik bij één van de drie wedstrijden succesvol ben, spring ik al een gat in de lucht! :p PS: Ik ga vanavond nog verder met mijn tweede Pica-verhaal. De eerste pagina plus het ruwe plot heb ik al. Ik neem het advies ter harte om geen kansen uit te gaan zitten rekenen. Ik schrijf gewoon stug verder. :D

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
M., verstuurd Trenke, :crybaby: Jenah Hariba, :crybaby: Marria, verstuurd Anita, :crybaby: Waus, bezig Mara, verstuurd Eliesje, bezig Yvonnecm, bezig Kate .s, verstuurd Gizmo, :crybaby: Ema, verstuurd Marja, verstuurd Via, :crybaby: Angelique, bezig Corinne, verstuurd DeEllis, :crybaby: J. - verstuurd Hay - verstuurd Mijre Gidet - bezig Margriet - bezig Ceridwen- verstuurd Merel - verstuurd Ninah - verstuurd Cateua - verstuurd

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ceridwen, mijn verhaal gaat straks naar een proeflezer, ik hoop het volgende week op te kunnen sturen. Zet mij er dus ook nog maar bij!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik lees alles op vakantie in Zweden nog een keer goed door en herschrijf ev. met de hand. Begin januari gaat het dan ook de deur uit

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Absoluut Ceridwen. Ik heb al een kort verhaal klaar, over vorig jaar Kerst, voor het online magezine waar ik voor schrijf. Ik heb ook een kinderboek geschreven dat zich in Zweden afspeeld.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had mijn verhaal op 6 oktober verstuurd. Net kreeg ik deze mail: 'Het panel dat de manuscripten beoordeelt, heeft ook jouw verhaal besproken. Omdat er in onze serie maar enkele plaatsen beschikbaar zijn, moest er uit de ingezonden reacties een selectie gemaakt worden. Er is meerdere keren overleg geweest over jouw verhaal, maar helaas moet ik je laten weten dat het uiteindelijk niet geselecteerd is voor publicatie. Altijd een vervelend bericht om over te moeten brengen.' Er stond verder geen specifieke toelichting bij. Gevoel. Lastig te motiveren enz. Jammer. Ik was zelf erg te spreken over het verhaal, zeker ook omdat ik het gesitueerd had hier in de nabije omgeving. Ik ben benieuwd wanneer er hier een positief bericht te lezen valt.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, dat is een teleurstelling M. Het klinkt alsof je verhaal wel een heel serieuze kans heeft gemaakt, maar daar heb je nu weinig aan natuurlijk. Ik had wel een positief bericht (zie post boven je jouwe)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Ema :thumbsup: Proficiat! @ M :rolleyes: Jammer! Je bent duidelijk op het laatste moment pas afgevallen, als ik het zo lees. Op het moment dat je zoiets hoort, zal het een schrale troost zijn, denk ik. Maar het is toch wel een stuk beter dan helemaal niets horen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, Ema, jouw bericht heb ik helemaal niet gezien. We waren gelijk aan het typen, maar ik deed er iets langer over kennelijk. Van harte gefeliciteerd. Leuk, zeg. Je gaat met een mooi bericht het nieuwe jaar in!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel M, en natuurlijk ook Hay. Ik ga inderdaad blij het nieuwe jaar in, 2010 is een super schrijfjaar geweest.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ema, gefeliciteerd! M., het klinkt inderdaad niet als de standaardafwijzing. Dat is dan toch een pluspunt. En gelukkig heb jij al een uitgever, misschien dat nu een debutant een kans krijgt. *probeert een beetje positief te blijven* IK ben nu wel benieuwd hoeveel verhalen ze hebben, want ik wil er ook nog één insturen. Mijn (nieuwe, tweede dus) verhaal heb ik met veel, heel veel rood van de eerste proeflezer teruggekregen. Een flink herschreven verhaal is naar de tweede proeflezer en naar iemand die er hopelijk researchtechnisch naar gaat kijken. Ik hoop relatief snel reacties te krijgen (proeflezer is nu ziek, researchpersoon vermoedelijk op vakantie) en de uiteindelijke versie op te kunnen sturen.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook heel optimistisch al aan een tweede verhaal begonnen. Maar... het is eigenlijk een beetje een vervolg op mijn eerste verhaal. Ik denk nu dat het verstandig is om het lot van mijn eerste verhaal eerst maar eens af te wachten voordat ik het afschrijf. Ik zie namelijk wel een mogelijkheid dat tweede verhaal zo te veranderen dat het ook op zichzelf kan staan. Om geen dubbel werk te doen, schrijf ik nu eerst maar aan een paar andere projecten verder. Ik zag dat Ema en M begin oktober hun verhaal verstuurd hebben. Als ze bij Pica in hetzelfde tempo blijven werken, zal ik nog wel tot eind februari op antwoord moeten wachten. :rolleyes:

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aj, M wat jammer, zeker omdat je er zelf tevreden over was. Ema, jij van harte proficiat. Trenke, succes met afschrijven van het verhaal. en de rest, waaronder ik, veel geduld met wachten.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer M! En tegen de verwachting in, begrijp ik. Blijft toch blijkbaar moeilijk in te schatten. En gefeliciteerd Ema! Echt superleuk voor je! Horen we er binnenkort meer over?

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is, denk ik, onmogelijk om op voorhand in te schatten welk verhaal erdoor komt en welk niet. Balen M, dat jouw verhaal dan toch nog afgevallen is. Er is blijkbaar serieus over gediscussieerd, maar daar ben je bij een afwijzing niets mee natuurlijk. Ema, van harte gefeliciteerd voor jou :thumbsup: !

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ema, ben je 'door' als in 'je zit nog in de running' of wordt je verhaal uitgegeven? M: dat is inderdaad niet de standaard reactie. Het was blijkbaar dus wel een erg goed verhaal. Balen dat ze toch op het laatste moment er niet voor gekozen hebben.