Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 7 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 10 en 11 jaar. Auteurs die interesse hebben in het schrijven van een manuscript, kunnen in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (circa 500 woorden) aanbieden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Voor het inzenden hiervan, is de deadline 1 maart 2011. De ingezonden stukken zullen worden beoordeeld. Iedere inzender krijgt z.s.m. bericht. Als er interesse is om het gehele verhaal te lezen, laten we dit aan de auteur weten. Als het manuscript vervolgens binnen een afgesproken termijn wordt uitgewerkt, zullen we voor deze inzet in ieder geval een vergoeding betalen van € 150,-. Zodra het volledige verhaal is ingezonden, wordt er beoordeeld of er mogelijkheden zijn voor publicatie. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn tweede verhaal voor Pica gaat er ook niet meer op vooruit. Ik laat het maar even liggen en concentreer me voorlopig op andere schrijfsels.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
...een afwijzing is nooit leuk, maar ik heb er inmiddels al diverse gehad dat ik er eigenlijk al een beetje aan gewend ben geraakt. Ik kom er wel. Hopelijk al in 2011 en anders in 2012 of 2013 of misschien wel 2020. :D Maar er zal een boek van mij uitgegeven worden :unibrow: En daarna nog vele meer :D
Kijk Gizmo, dat vind ik nog eens een goede instelling! :) Dat is wat ik ook vaak denk: het kan toch niet anders of het moet ooit goed komen met één of ander manuscript? Maar ja... dat volhouden, tot 2020 pfff :( En DeEllis, jouw verhaal wordt zeker gepubliceerd, ergens. Alleen door een misverstand niet als Vlaams filmpje, maar nu weer in depot gehouden bij Pica. Dat moet een goed verhaal zijn!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had mijn verhaal komend weekend de deur uit willen doen. Maar een (volwassen) proeflezeres waar ik persé het commentaar van gelezen wil hebben, werd ziek en heeft er dus nog niet naar gekeken. Bovendien waren de kinderen van groep 7 meer bezig met Sinterklaas en sneeuwpret (ik moest in de ochtendpauze surveilleren en incasseerde tientallen voltreffers :p ) dan met mijn verhaal. Slechts twee van de negen waren er vandaag al doorheen en hadden ook mijn vragenformulier ingevuld. Het wordt dus een weekje later. Met slordig haastwerk red je het toch niet. Erg consequent ben ik daar trouwens niet in, want mijn bijdrage aan die manuscriptenwedstrijd van Ploegsma heb ik in vier dagen bij elkaar geschreven. Toch ligt dat wat anders, denk ik. Ploegsma vroeg namelijk enkel een verhaalbegin plus een beschrijving van de algemene opzet. Om in de sfeer te blijven, heeft het dan ook zijn voordelen om er eventjes vijf uur of langer per dag mee bezig te zijn, heb ik ervaren. Gemiddeld ben ik een nogal trage schrijver, maar als het (van mijzelf) echt moet kan ik heel af en toe dagen achter elkaar als een bezetene doorschrijven. :D

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En hoe zijn de eerste reacties, Hay? Ik ben benieuwd of Corinne al bericht heeft gehad...

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste twee kinderen vonden het verhaal spannend en grappig. Ze begrepen het ook helemaal, terwijl ik er toch heel wat fantastische verwikkelingen in gestopt had. Maar ik trek daar nog geen conclusies uit. Eerst wil ik alles van mijn proeflezers terughebben.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn verhaal is inmiddels toch nog afgewezen. Wel met een keurige mail, dat is fijn. Het ligt al weer ergens anders. Ik blijf het proberen. Het heeft immers weinig zin het zomaar achter de hand te houden.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet precies hoe dat voelt. Het is elke keer opnieuw stevig slikken als een van je geesteskinderen het niet redt. De allereerste keer dat me dat overkwam, had ik weken achtereen geen zin meer om ook nog maar iets te schrijven. Intussen heb ik dat teruggebracht tot een paar dagen. :D Gewoon stug doorgaan is de enige remedie. :!:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat jammer, DeEllis. Inderdaad, gewoon blijven proberen.
Toch zou ik dit normaal gesproken niet doen. Na een paar afwijzingen ga ik me altijd eerst afvragen wat er aan zou kunnen schorten en of ik het opnieuw onder de loep moet leggen. Hulp van derden inroepen enz. In dit geval durf ik wel omdat het al twee keer zo goed is ontvangen. Toch denk ik er nu over er een langer verhaal van te maken. De lengte, zeg maar zoals een Vlaams Filmpje, is een lastige. Zodra ik mijn huidige schrijverij af heb zal ik dit zeker proberen en dan elders insturen.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg jammer, DeEllis. :crybaby: Heb je nu wel een afwijsreden gekregen? Ik hoop op zijn minst dat de reden is dat een andere soller een nog leuker detectiveverhaal heeft geschreven. :) En ja, als het zo goed ontvangen wordt, zou ik het zéker elders proberen.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, DeEllis! Veel succes met het uitbreiden van het verhaal. Als het inderdaad al twee keer positief werd ontvangen heeft het zeker potentieel!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Balen DeEllis. Maar je weet dat de afwijzing zit in de overlapping van jouw verhaal met dat van Borre. Het verhaal is goed, als ze niet aan Borre vastzaten had het vast wel gebruikt geworden. Gelukkig hoorde je nog vrij snel dat het toch niets werd, ik heb de vorige keer maanden moeten wachten voor ik hoorde dat het toch niet mijn verhaal werd.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer DeEllis. Ze zagen er in eerste instantie toch wel iets in, dus dat moet je gewoon als iets postitiefs zien ook al is het uiteindelijk dan toch afgewezen.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een afwijzing is altijd balen, dus ik baal even met je mee DeEllis. Wacht zelf nog op bericht, zal een dezer dagen wel komen denk ik.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, Via. :( Ik ben ook met een verhaal bezig, maar het gaat niet heel snel. Hopelijk kan ik er vrijdag een eind aan breien, maar dan moet ik nog wel een flink eind typen.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Via, ik huil met je mee: heb ook een afwijzing binnen... :crybaby: :crybaby: Misschien moet ik toch mijn tweede verhaal terug boven halen en herwerken...

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas, Via en Jenah. :\\ Ik wil mijn verhaal in het weekend of in elk geval begin volgende week opsturen. Vrijdag krijg ik het laatste commentaar binnen. Als de inhoud niet al te schokkend is, moet ik het een paar dagen later verzendklaar kunnen hebben. Het meeste van de eerdere commentaren had ik namelijk al eerder verwerkt.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat jammer voor jullie!! Begin zelf ook steeds meer te denken dat mijn verhaal ook afgewezen wordt. Nu ik het zo naar bijna twee maanden weer herlees is het toch niet zo leuk meer als ik het oorspronkelijk vond... Nou ja, ik zal wel zien. Heeft misschien ook wel te maken met het feit dat ik een hekel aan wachten heb en de spanningen steeds groter worden. ;P Stiekem heb ik nog wel (een beetje) hoop!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jenah! :crybaby: Ik vind het echt zo jammer! En vervelend dat je niet te weten komt of het aan het onderwerp ligt... of aan het taalgebruik, of de schrijfstijl... En het is een lastige omvang om ergens anders aan te kunnen bieden.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer Via en Jenah. Via, kun je je verhaal niet bewerken voor een Vlaams Filmpje of zo? Die zijn geloof ik ook niet zo lang.