Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 7 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 10 en 11 jaar. Auteurs die interesse hebben in het schrijven van een manuscript, kunnen in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (circa 500 woorden) aanbieden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Voor het inzenden hiervan, is de deadline 1 maart 2011. De ingezonden stukken zullen worden beoordeeld. Iedere inzender krijgt z.s.m. bericht. Als er interesse is om het gehele verhaal te lezen, laten we dit aan de auteur weten. Als het manuscript vervolgens binnen een afgesproken termijn wordt uitgewerkt, zullen we voor deze inzet in ieder geval een vergoeding betalen van € 150,-. Zodra het volledige verhaal is ingezonden, wordt er beoordeeld of er mogelijkheden zijn voor publicatie. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn manuscript ligt bij Pica. Spannend. Ik ben zelf super kritisch geweest. Mijn twee proeflezers hadden nog een paar nuttige opmerkingen, die inmiddels verwerkt zijn. Nu afwachten of mijn verhaal past in de reeks voor groep 7. Ik ben echt heel benieuwd. Het zou heel leuk zijn, want dat wordt dan mijn tweede Gestreepte Boekje.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, moeilijk he, sturen tot het bij de leeftijd past. Het is altijd zoeken of je nu goed zit, of net te jong, of net te oud. Ik moet nog twee hoofdstukken, en daarna moet ie nog even op de plank.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook bijna klaar met schrijven, en dan wordt het schrappen want ik kom niet onder de 6000 woorden.. Hmm, blijkt lastiger dan ik dacht!!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik moest er ook weer iets van 300 uitgooien, alleen maar om te ontdekken dat de proeflezer ontvreden was :D . Ietsie langer op de plank, want dat is een lastige beslissing. Wat verander ik en wat houd ik.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb al wel wat opties bedacht om het weer in te korten, dus daar ga ik morgen mee worstelen. Hoe sturen jullie het verhaal trouwens op. het verhaal in de bijlage (word) + een begeleidend stukje waarin je vermeld waar het verhaal over gaat? Vertellen jullie ook wat over jezelf erbij?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb daar nog niet over nagedacht, nu ik alleen nog maar een ruwe opzet afheb. Maar het lijkt mij het beste de mail heel kort te houden en je info (persoonlijke gegevens plus wat je eventueel al eerder gepubliceerd hebt) en het verhaal zelf allebei als bijlage mee te sturen. Als ze dat uitprinten, hebben ze alles wat ze van je nodig hebben, lijkt me zo.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste 2.000 woorden staan bij mij. Eens kijken waar het heengaat (ik weet het in principe wel, maar mn HP is weer van het type koppig). Ik hoop dat het nog lang genoeg open blijft staan en anders pas ik het aan tot een VF, denk ik :P

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg vanavond plotseling 'de geest' en schreef meteen de eerste 200 woorden van het verhaal. Dat lijkt erg weinig, maar ik schrijf nu eenmaal als een soort locomotief. Als ik eenmaal goed op stoom ben, ben ik niet meer te stoppen! :p

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zojuist mijn verhaal opgestuurd!! Vreselijk spannend, en dan te bedenken dat ik nog drie maanden moet wachten op een reactie... Hopen dat die dan in ieder geval positief is, he ;P

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanmorgen ook al een ontvangstbevestiging gekregen dus dat is hartstikke mooi (en snel). Schrok wel een beetje toen ik dat mailtje zag omdat ik daar niet zo snel aan gedacht had! @amadoe, ik ben al heel lang bezig met een 'groot' verhaal waar ik even een pauzetje voor had ingelast om voor pica educatief iets te schrijven (en omdat ik even vast zat) maar dat wil ik nu weer gaan oppakken... Genoeg te doen dus :D.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die van mij is ook verzonden. Pfff. Apart gevoel. Zo van echt klaar en niets meer aan te doen. Hebben we ook ergens een wij doen mee topic? J. - opgestuurd Hay - bezig Mijre Gidet - bezig Ceridwen- opgestuurd

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begon vandaag in de trein te twijfelen. Het verhaal zit nu op de 2500 woorden, maar is nog lang niet halverwege. Een deel zal er uiteraard van verdwijnen, maar alsnog niet genoeg. Als ik verder ga inkorten, zou juist het 'leuke' aan het schrijven ervan eraf gaan. Kortom; ik zit er stiekem aan te denken om de handdoek in de ring te gooien. Deels vanwege twee UAverhalen, NaNoWriMo en het Kinderkookcaféding (en tentamens natuurlijk :P). Voorlopig leg ik hem aan de kant.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
J. - opgestuurd Hay - bezig Mijre Gidet - bezig Ceridwen- opgestuurd
Even teruggelezen en zag dat Via, Corrine1, M en olijfje ook al hun verhaal hebben opgestuurd. Worden er steeds meer dus!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van mij ligt er ook een. Ik zou voor 11 november een reactie krijgen. Zodra ik wat weet zal ik het hier melden. Die van mij had ik op de gok verzonden nét voor die oproep kwam. Toen vertelde ze dat het binnen de richtlijnen viel en door de molen kon.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nu een plot, een synopsis met hoofdstukindeling en hoofdstuk 1 in de grondverf. Als ik in hetzelfde tempo blijf schrijven, kan ik het ergens in november opsturen, schat ik.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, even zorgvuldig gebladerd, hopelijk ben ik niemand vergeten: M., verstuurd Trenke, verstuurd, bericht gehad, nee :crybaby: Jenah Hariba, bericht gehad, nee :crybaby: Marria, verstuurd Olijfje, verstuurd Waus, bezig Mara, verstuurd Eliesje, bezig Yvonnecm, bezig Kate .s, verstuurd Gizmo, verstuurd, bericht gehad, nee :crybaby: Ema, verstuurd Marja, verstuurd Via, bericht gehad, nee :crybaby: Angelique, bezig Corinne, verstuurd DeEllis, verstuurd, bericht gehad, volgende ronde. J. - verstuurd Hay - bezig Mijre Gidet - bezig Ceridwen- verstuurd Spannend!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eh, Ceridwen, je bent mij vergeten, ik had opgestuurd, twee dagen nadat de oproep binnenkwam. :) Hoor als het goed is ook half november iets.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik denk dat ik nog wel even bezig ben...er is geen deadline...en veel leuke andere wedstrijden, de eerdere beginnetjes van verhalen, prentenboek... maar ik wil wel...ik wil echt wel, maar het krijgt steeds minder prioriteit. Ik deel mijn twijfels met Mijre Gidet. Ik moet niet te veel tegelijk doen. Dan wandelt de ene hp plots in de straat van een andere hp. (Geeft wel gekke verwikkelingen, maar voor de orde en discipline is het funest) succes alle inzenders, en als ik toch op het punt van insturen sta, meld ik me weer!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat zijn er al veel verstuurd! De concurrentie is moordend. ;) En voor iedereen die nog bezig is: Heel veel succes! :thumbsup:

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zou een spannend verhaal op kunnen leveren hoe je op geraffineerde wijze meer concurrenten kunt elimineren. Vergif is wat al te drastisch, maar het versturen van een agressief zinnenvretend computervirus, net voor een verhaal voltooid is, zou een optie kunnen zijn. Of wellicht een brief met een geestverruimend middel in gas- of poedervorm, waardoor je na inhalering enkel nog uiterst experimenteel proza produceert. Volgens mij zijn jullie creatief genoeg om dit lijstje aan te vullen. :D

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Ceridwen: merci! Euh, mijn naam? pseudo-eigen :) Maar nu terug :ontopic: Ik ben bezig met een tweede verhaal... bijlange nog niet af.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een tweede verhaal! Wie is er nog meer met een tweede verhaal bezig? Maak je het tweede verhaal dan in hetzelfde genre, of in een heel ander?