Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

21 September 2010 - 11:21
Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 7 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 10 en 11 jaar. Auteurs die interesse hebben in het schrijven van een manuscript, kunnen in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (circa 500 woorden) aanbieden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Voor het inzenden hiervan, is de deadline 1 maart 2011. De ingezonden stukken zullen worden beoordeeld. Iedere inzender krijgt z.s.m. bericht. Als er interesse is om het gehele verhaal te lezen, laten we dit aan de auteur weten. Als het manuscript vervolgens binnen een afgesproken termijn wordt uitgewerkt, zullen we voor deze inzet in ieder geval een vergoeding betalen van € 150,-. Zodra het volledige verhaal is ingezonden, wordt er beoordeeld of er mogelijkheden zijn voor publicatie. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Hay

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 december 2010 - 9:27
Ik kan me voorstellen dat ze een heel goed verhaal toch niet kiezen omdat het qua onderwerp of moeilijkheidsgraad niet in de serie of bij de doelgroep past. Pica brengt de Gestreepte boekjes dacht ik uit voor de 'gemiddelde lezer' en niet voor de verwoede lezers, die al in groep 6 of 7 van die dikke pillen zitten te lezen. Dat kan best een grote rol bij de selectie spelen. Ik heb daar bij het schrijven van mijn eigen verhaal tot op zekere hoogte rekening mee proberen te houden. Maar of dat nu mijn kansen groter maakt? Dat blijft voorlopig turen in het koffiedik. Ze moeten het hoe dan ook een leuk en een goed geschreven verhaal vinden.

ema

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 december 2010 - 12:08
Dank je wel voor jullie felicitaties! Via, het verhaal wordt uitgegeven ('door' klinkt inderdaad wat vaag)

Via

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 december 2010 - 12:43
Dan bij deze een superfelicitatie, ema! :thumbsup: Waar gaat je verhaal over, of wil je daar nog liever niets over kwijt?

ema

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 december 2010 - 16:34
Dank je wel Via! Ik vind het prettiger om pas iets over de inhoud te zeggen als het verhaal helemaal rond is, dus na alle correctierondes.

J.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 december 2010 - 16:57
Gefeliciteerd ema. Ik verwacht zelf tussen nu en en een maand bericht.. Spannennnndd!!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 december 2010 - 19:20
@ Ema:van harte gefeliciteerd!!! @ M: jammer!! :( @ alle andere deelnemers: blijven hopen dat je erdoor bent, ondertussen blijf ik voor jullie duimen!! :thumbsup:

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 december 2010 - 10:09
@ema: gefeliciteerd!! :D :thumbsup: Voor allen die nog niets gehoord hebben: ik duim voor jullie.

ema

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 december 2010 - 10:53
jenah hariba, Madelief en Marlies, jullie ook bedankt voor de felicitaties. En ik duim mee voor de overige deelnemers.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 januari 2011 - 20:14
Jammer M, vooral als je er zo dichtbij bent geweest. Ema, gefeliciteerd, heb je inmiddels wel een gat in de lucht gesprongen of geloof je het pas als je het boekje vast hebt?

ema

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 december 2010 - 16:44
Haha Ceridwen, de lucht zit al vol gaten hier... Maar 't wordt natuurlijk pas echt als het boekje er is. Weet nog niet wanneer dat zal zijn.

J.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 december 2010 - 17:26
Haha Ceridwen, de lucht zit al vol gaten hier... Maar 't wordt natuurlijk pas echt als het boekje er is. Weet nog niet wanneer dat zal zijn.
Hoelang heb jij op een reactie moeten wachten trouwens?

ema

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 december 2010 - 13:17
Toen ik inzond kreeg ik een bevestiging + mededeling dat het ongeveer drie maanden zou duren. Na drie maanden kreeg ik bericht dat de selectie wat meer tijd zou kosten, dat bleek ong. een maand extra te zijn. Dus vier in totaal. Mijn ervaring met Pica is dat het even kan duren, maar dat je wel goed geïnformeerd wordt over hoe lang.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 januari 2011 - 14:52
Gefeliciteerd Ema! De vorige keer dat ik instuurde bij Pica werd je inderdaad heel netjes op de hoogte gehouden, ook van eventuele vertragingen. Succes nog even voor de anderen; fingers and toes!

2 januari 2011 - 21:17
Gefeliciteerd Ema, het is jou dus toch gelukt! Jammer M, dat je verhaal goed was, maar desondanks toch afgewezen. Volgens verwachtig zal het nog een dag of twaalf duren voor ik bericht krijg. Ik wacht dus heeeel rustig af 8)

Hay

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 januari 2011 - 21:51
Merel schreef:
Volgens verwachting zal het nog een dag of twaalf duren voor ik bericht krijg.
Hoe kun je dat zo precies schatten? Ik heb begrepen dat we niet in dagen, maar in maanden moeten rekenen. Of zijn over twaalf dagen die drie maanden om die ze globaal als termijn noemen? Als dat zo is, begrijp ik het weer wel.

ema

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2011 - 12:22
Dank voor jullie felicitaties Odysseia en Merel. Hay, ik geloof niet dat er een vaste termijn van drie maanden is. 't Hangt af van het tijdstip van inzenden. Ik dacht dat er nu een soort deadline was (eind januari?). Daarna zal iedereen wel snel bericht krijgen.

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2011 - 12:30
Ema: Waar vond je de deadline? Je krijgt volgens de mail binnen drie maanden na insturen bericht of er wel of niet gepubliceerd wordt.

ema

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2011 - 16:24
Marja, ik dacht dat ik dat ergens had gelezen, maar misschien vergis ik me. Als Pica schrijft dat het drie maanden duurt, dan zal dat wel kloppen.

ema

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2011 - 16:31
Dank je DeEllis. Ja, hopelijk komen er nog wat meer smilende smiley's op de lijst, 't is nu wel wat droevig allemaal.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 januari 2011 - 15:25
Mijn tweede inzending is zojuist digitaal naar Pica gegaan. Een inzending die heel anders is dan mijn oorspronkelijke verhaal. Dat wil zeggen, de basis is nog hetzelfde, maar door mijn twee goede proeflezers is de uitvoering een stuk beter. Althans, dat hoop ik dan maar. :)

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 januari 2011 - 15:42
:D Dat hopen de proeflezers ook. :o Tja, ook proeflezen en verbeteren blijft natuurlijk altijd een koffiedik kwestie. Veel koffie in schrijfwerk. Ik ga je weer op de lijst zetten. Zal ik de datum erachter zetten, zodat je een idee hebt van hoe lang?

Hay

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 januari 2011 - 16:19
Ik ben ook bezig met een tweede verhaal. Ik probeer het deze maand in te sturen, maar het kan ook begin februari worden.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 januari 2011 - 18:04
Ema, van harte. De rest, jammer. Mijn verhaal is al wel verstuurd, dus ook ik zit nu te nagelbijten.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 januari 2011 - 13:36
Ja, verstuurd! Eindelijk. Hier ben ik veel langer mee bezig geweest dan ik wilde. Hopelijk is dat de kwaliteit ten goede gekomen. Ik sluit me aan bij de rij wachtenden voor mij. :confused:

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 januari 2011 - 15:45
Je staat erbij Yconnecm, en nu maar wachten! Tja, beter ergens wat langer aan werken dan hal werk versturen, toch?