Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 7 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 10 en 11 jaar. Auteurs die interesse hebben in het schrijven van een manuscript, kunnen in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (circa 500 woorden) aanbieden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Voor het inzenden hiervan, is de deadline 1 maart 2011. De ingezonden stukken zullen worden beoordeeld. Iedere inzender krijgt z.s.m. bericht. Als er interesse is om het gehele verhaal te lezen, laten we dit aan de auteur weten. Als het manuscript vervolgens binnen een afgesproken termijn wordt uitgewerkt, zullen we voor deze inzet in ieder geval een vergoeding betalen van € 150,-. Zodra het volledige verhaal is ingezonden, wordt er beoordeeld of er mogelijkheden zijn voor publicatie. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb inmiddels een twee weken geleden ook bericht gehad. Omdat ik de eerste was die iets instuurde, zelfs nog voor de oproep laten ze mijn verhaal even liggen tot ze meer hebben. De eerste beoordelingsronde ben ik wel door. Ergens las ik dat hun Borre verhalen iets detectiveachtigs hadden. Mijn verhaal heeft dat ook, daarom vrees ik dat het alleen bij niet voldoende acceptabele inzendingen een kans maakt. Ik duim vrolijk verder voor jullie en mijzelf. Jammer dat het niet lukte Trenke.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat dus weer in etappes. Ja, dat idee had ik al. Leuk dat je een ronde verder bent, DeEllis. Heb je ook te horen gekregen wanneer je nu weer iets hoort?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha, er is dus blijkbaar ook een soort van voorselectie. Niet dat je veel hebt aan die wetenschap. Het gaat toch om het eindresultaat. Ik had de ruwe versie van mijn verhaal normaal al lang afgehad, maar een onverwacht sterfgeval in mijn kennissenkring maakte het me de afgelopen week onmogelijk om verder te schrijven. Ik heb het wel even geprobeerd, maar dat was echt zinloos. Ach ja, dan gaat het maar een paar weekjes langer duren. Dat is maar een miniprobleempje. Ik ben een fantastisch verhaal aan het schrijven met wonderbaarlijke pillen die ook de tijd kunnen beïnvloeden. Ik heb geen flauw idee of zoiets goed valt bij Pica, maar ik vind het wel erg leuk om te schrijven en daar gaat het toch ook om! Miisschien heb je zo wel meer kans dan als je met alle geweld iets probeert te schrijven dat in het straatje van de uitgever past.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trenke, jammer. DeEllis, de kans is er nog, maar ja, ik weet ook nog dat de beslissing over mijn verhaal ook twee keer opgeschoven werd en in niets resulteerde. Sterkte en succes.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het ergens wel logisch dat ze even afwachten en alvast een stapeltje 'goede verhalen' maken, om daarna uit die verzameling de twaalf beste verhalen te kiezen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had dit onderwerp helemaal gemist, al die maanden. Maar nu heb ik me vast voorgenomen weer regelmatig alle onderdelen van SOL te checken. Ja natuurlijk heb ik ook weer een verhaal ingestuurd, maar ik wist niet dat de Borreverhalen detective-achtig zouden worden :( . We wachten het af... Jammer Trenke. Goed zo DeEllis, :thumbsup: door de eerste ronde!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, inderdaad. Mooi gedaan DeEllis. :thumbsup: Ik draaf wel door over mijn eigen verhaal, maar vergeet anderen geluk te wensen. Foei Hay! :confused:

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, Ellis, als ze persé niets detectiv-achtigs zouden willen was je de eerste ronde ook niet doorgekomen, denk je wel? Het hangt er vermoedelijk ook wel enigzins vanaf hoe dat gedective verder aangekleed wordt, denk ik (twijfel twijfel, iemand houdt van dode mussen, maar die eerste ronde geeft te denken).

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
DeEllis, nou, dat is in ieder geval wat, dat je verhaal de eerste ronde door is. Dat geeft geen garantie op publicatie, maar wel garantie dat Pica je verhaal de moeite waard vindt en dat is ook wat waard. :nod: Ik ben ook weer aan een verhaal begonnen, maar dat vlot niet zo, omdat ik gewoon weinig tijd en energie heb om eraan te werken. Ook worden 5000 woorden best veel voor dit verhaal, hoe gek dat ook moge klinken. Wel si het een onderwerp waar ik zelf enthousiast over ben.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Enthousiasme is het beste ingredient! Misschien moet je eerst het verhaal schrijven dat je wilde schrijven, en dan pas kijken hoe het moet met de woorden? Soms moet dat hoofdverhaal eerst uit je hoofd voor je de andere mogelijkheden ziet.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat dus weer in etappes. Ja, dat idee had ik al. Leuk dat je een ronde verder bent, DeEllis. Heb je ook te horen gekregen wanneer je nu weer iets hoort?
Nee, er werd me alleen gevraagd nog wat geduld te hebben. Wel leuk dat er van hier zoveel mee doen. Het moet dan toch lukken voor enkelen van ons denk ik dan.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijven lag een week helemaal stil, maar vanavond heb ik dan toch mijn verhaal in ruwe versie afgerond en meteen naar wat (volwassen) proeflezers gestuurd. Morgen gaat het ook nog naar een stuk of acht kinderen van onze eigen groep 7. Over een goede week hoop ik alle commentaren binnen te hebben. Dan kan het rond 1 december nog naar Pica. Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee of het moment van inzending ook een rol speelt bij de selectie. Ik ga er maar van uit dat het niet zo is. Anders hadden ze wel een duidelijke deadline gesteld.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer Trenke, misschien kun je je manuscript nog ergens anders voor gebruiken? DeEllis, spannend! Heb zelf nog niets gehoord, half september ingestuurd, dus verwacht ergens in de komende weken wel bericht. Tot dan tussen hoop en vrees...

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrezen blijf je. Dit verhaal was al eens goedgekeurd als vlaamsfilmpje. Ik had zelfs al aanbevelingen gehad en die verwerkt, toch ging het niet door. Ik geloof het tegenwoordig pas als ik een omslag zie. :nod:

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laten we hopen dat het niet eindigt zoals met je manuscript bij Averbode. Ik vind Pica Educatief een keurige, prettige uitgeverij om mee samen te werken, dus dat geloof ik eerlijk gezegd niet.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb inmiddels ook een afwijzing binnen. In de mail staat niet precies een reden. Het is meer een standaard afwijzing. Ik denk zelf dat het komt omdat ik een verhaal in heb gezonden wat op de borre verhalen lijkt. Mijn verhaal heet op jacht naar de juwelendief. Je weet natuurlijk nooit zeker of het daarom afgewezen is, zeker niet omdat DeEllis wel door is naar een volgende ronde met ook een soort detective verhaal. Nou ja, jammer :( Ik wens in ieder geval de anderen die nog bezig zijn heel veel succes :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, Gizmo :( Ik snap wel dat ze geen uitgebreide feedback naar iedereen sturen, maar één regeltje van 'Goed geschreven, maar het lijkt teveel op de Borre-verhalen' (ik zeg maar wat) is toch ook niet veel moeite. Dat vond ik wel fijn bij de John Flandersprijs met de Vlaamse Filmpjes. Ik weet niet of het bij iedereen het geval was, maar bij mijn afwijzing vermeldden ze in twee regels een paar aandachtspunten. Dan kan je er tenminste verder mee.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laten we hopen dat het niet eindigt zoals met je manuscript bij Averbode. Ik vind Pica Educatief een keurige, prettige uitgeverij om mee samen te werken, dus dat geloof ik eerlijk gezegd niet.
Helemaal mee eens. De Mails die ik tot nu toe gehad heb waren allemaal vriendelijk en correct. Wat niet wegneemt dat een verhaal altijd nog af kan vallen zodra ze meer geschiktere of betere binnen hebben. Op zich is dat natuurlijk ook logisch. Jammer Gizmo, volgende keer beter. Geef de moed niet op.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:( Gizmo, wat jammer. Is je verhaal misschien nog geschikt voor een filmpje? Die doelgroep is iets ouder, maar misschien is je verhaal ook iets oudelijker geschreven?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
DeEllis schreef:
Dit verhaal was al eens goedgekeurd als vlaamsfilmpje. Ik had zelfs al aanbevelingen gehad en die verwerkt, toch ging het niet door.
Zo'n ervaring lijkt me heel erg vervelend. Toch heb ik net als Ninah vooral positieve ervaringen met Averbode. Op elke vraag krijg ik altijd een correct en vriendelijk antwoord. Ik denk dat jouw tegenvaller in de periode is gevallen dat er een wisseling plaatsvond in de hoofdredactie. Van de nieuwe redactrice hoorde ik dat er daardoor van alles fout gegaan was. Zo had ik met de vorige redactrice al afgesproken wie mijn Vlaams Filmpje zou illustereren. De nieuwe redactrice wist niets van die afspraak en had al een andere illustrator voor mij uitgezocht. Gelukkig ben ik achteraf supertevreden met de illustraties. Maar ja, als niemand meer weet dat je in feite een publicatie is beloofd, is dat heel andere koek. Dan zou ik ook even flink moeten slikken. @ Vooral volhouden, Gizmo. De aanhouder wint.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik blijf zeer zeker volhouden :nod: Ik heb ook meegedaan aan de schrijfwedstrijd van ploegsma en....er ligt ergens nog een verhaal van mij bij een andere uitgeverij waarvan ik al enkele herschrijfrondes achter de rug heb. Hopelijk dat ik in 2011 eindelijks eens een boekpresentatie topic kan openen :ninja:

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gizmo! En het verhaal dat je hiervoor geschreven hebt komt vast nog wel een keer ergens anders van pas.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, Gizmo. Oei, DeEllis, dat is wel heel zuur. Laten we voor je hopen dat het bij Pica anders gaat. Ik ken de uitgeverij tot nu toe ook niet anders dan dat hij keurig reageert en lees dat hier ook in topis van sollers die door hen uitgegeven zijn.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb geen verhaal voor Pica maar volg wel dit topic. Het is weer spannend. Jammer voor de mensen van wie het verhaal is afgewezen, een fijne nagelbijttijd voor allen die nog in de race zitten en succes voor de schrijvers die nog aan hun verhaal werken. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer Gizmo! Ik weet, dat ondanks dat je ergens iets in de week hebt liggen (een wat positievere reactie hebt gehad), een afwijzing van een ander toch heel teleurstellend is en je veel "volhouden-aanmoediging" kan gebruiken: dus bij dezen: Volhouden, en doorzetten, en heel veel succes!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Gizmo: Ik sluit me bij kate.s aan. Wens je veel succes met je manuscript dat nog ligt te weken!

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt mensen :thumbsup: En idd Kate.S een afwijzing is nooit leuk, maar ik heb er inmiddels al diverse gehad dat ik er eigenlijk al een beetje aan gewend ben geraakt. Toen ik mijn aller-eerste afwijzingen binnen kreeg was het telkens een zware domper, maar nu zie ik het als iets positiefs. Je niet uit het veld laten slaan en doorgaan. Niet elke uitgeverij heeft dezelfde mening. Kijk maar naar J.K. Rowling! :nod: Ik kom er wel. Hopelijk al in 2011 en anders in 2012 of 2013 of misschien wel 2020. :D Maar er zal een boek van mij uitgegeven worden :unibrow: En daarna nog vele meer :D Als ik mijn plezier in schrijven maar niet verlies, komt alles in orde. Succes voor iedereen die hier nog aan meedoet :thumbsup: Ik ben nog met een heel ander manuscript bezig en doe dus ook geen tweede poging voor pica!