Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 7 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 10 en 11 jaar. Auteurs die interesse hebben in het schrijven van een manuscript, kunnen in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (circa 500 woorden) aanbieden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Voor het inzenden hiervan, is de deadline 1 maart 2011. De ingezonden stukken zullen worden beoordeeld. Iedere inzender krijgt z.s.m. bericht. Als er interesse is om het gehele verhaal te lezen, laten we dit aan de auteur weten. Als het manuscript vervolgens binnen een afgesproken termijn wordt uitgewerkt, zullen we voor deze inzet in ieder geval een vergoeding betalen van € 150,-. Zodra het volledige verhaal is ingezonden, wordt er beoordeeld of er mogelijkheden zijn voor publicatie. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Yes! Mijn boekje wordt uitgegeven :) Nog even wachten, pas in het voorjaar/de zomer maar ik ben HEEL blij! :)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jippie, SoukeM. Wat ontzettend gaaf. Is het ook een voorjaars- of zomerverhaal? Wie van hier zitten nu allemaal in de reeks voor groep 7?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd, SoukeM! Je boekje zal denk ik de hekkensluiter zijn van groep 7. Het wachten duurt misschien lang, maar het proces van redactie en illustraties vraagt de nodige tijd en voor je het weet is het boekje uit! Ik heb dat hier nog niet gemeld, maar ik heb in november van dit jaar een tweede deeltje in groep 7. Laat ik dat nu maar eens 'opbiechten' (Ik heb niet voluit meegedaan aan dit topic, omdat ik mij hier pas in januari 2011 heb voorgesteld, tegelijk met mijn eerste boekpresentatie: Nacht tussen de ijsberen voor groep 6. Mijn tweede gestreepte boekje Knipoog van de koningin (groep 7) heb ik hier onlangs gepresenteerd. Binnenkort dus meer nieuws over boekje drie.) Het is mij niet komen aanwaaien; het heeft jaren geduurd voordat het eerste kinderboek een feit was. Natuurlijk heb ik veel schrijfervaring door mijn informatieve boeken en journalistieke achtergrond, maar het schrijven van kinderverhalen is toch echt een andere tak van sport. Met vallen en opstaan... en stug doorwerken. Bovendien is het voor mij ook steeds opnieuw een verrassing hoe het leespanel zal oordelen. Eigenlijk vind ik het bijhouden van dit soort lijstjes niet leuk, omdat ik iedereen een succesje gun. Gelukkig is de oogst nu minder schraal dan begin dit jaar - heel leuk dat er nu zoveel collega-schrijvers op SOL zijn. Ik ben benieuwd naar de andere verhalen!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé, vokus, wat ontzettend leuk dat je binnenkort weer een nieuw deeltje hebt. Ben heel benieuwd naar je verhaal en ook naar het feit of je weer fictie en non-fictie combineert en of krantenberichten weer de inspiratiebron waren.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie felicitaties :) De hoofdpersonen kamperen wel een keer in de tuin dus op zich klopt het qua seizoen wel ja!