Manuscripten gezocht voor De Gestreepte Boekjes

Pica Educatief te Zoetermeer is uitgever van de kinderboekenserie De Gestreepte Boekjes. De serie wordt onder andere aangeboden in abonnementsvorm en heeft ten doel met het kind mee te groeien. Meer informatie hierover is te vinden op www.degestreepteboekjes.nl. Over enige tijd hebben we ruimte om enkele losse verhalen te publiceren voor kinderen in groep 7 van het basisonderwijs. Om in aanmerking te komen voor publicatie dient het uiteindelijke manuscript een lengte te hebben tussen de 5000 en 6000 woorden. Het is wenselijk dat de verhalen zijn opgedeeld in 3 tot 6 hoofdstukken. Uiteraard dient het verhaal qua onderwerp en woordkeuze aan te sluiten bij kinderen van 10 en 11 jaar. Auteurs die interesse hebben in het schrijven van een manuscript, kunnen in eerste instantie een globale verhaalbeschrijving en het eerste stuk van het verhaal (circa 500 woorden) aanbieden via e-mailadres verhaal@pica-educatief.nl. Voor het inzenden hiervan, is de deadline 1 maart 2011. De ingezonden stukken zullen worden beoordeeld. Iedere inzender krijgt z.s.m. bericht. Als er interesse is om het gehele verhaal te lezen, laten we dit aan de auteur weten. Als het manuscript vervolgens binnen een afgesproken termijn wordt uitgewerkt, zullen we voor deze inzet in ieder geval een vergoeding betalen van € 150,-. Zodra het volledige verhaal is ingezonden, wordt er beoordeeld of er mogelijkheden zijn voor publicatie. Over de inhoud van de beoordeling van een manuscript wordt niet gecorrespondeerd.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik laat dit rusten tot de herfst. Dan ga ik mijn geluk beproeven bij de boekjes voor groep 8. Ik neem aan dat we daarvoor ergens na de zomervakantie een nieuwe oproep mogen verwachten.
3 april 2011 - 21:54

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een paar weken terug kreeg ik bericht van Pica dat het leespanel een van mijn twee ingestuurde verhaalideeën graag geheel wilde lezen. :) Ik moest wel een paar dingen veranderen (o.a. rekening houden met dat het verhaal voor zowel jongens als meisjes leuk zou zijn). Ik had het verhaal tot zo'n 2000 woorden uitgewerkt. Ik heb in één dag het hele verhaal uitgeschreven, en ben er nog een week aan gaan schaven. O.a. via dit forum heb ik een aantal fijne proeflezers kunnen vinden die me goede kritiekpunten hebben gegeven. Na een grondige herschrijf en wat laatste aanwijzingen van proeflezers heb ik het nog binnen de deadline in kunnen sturen. Nu begint voor mij het wachten weer. :\\ Over ongeveer een maand zal ik horen wat het leespanel van het verhaal vindt.
19 mei 2011 - 16:54

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook hier gefeliciteerd, Via :) En het was zeker geen straf om het te lezen (maar ik denk dat je dat al begrijpt gezien de dikke, vette ja van Pica :)).
Dank je wel! Ik had je net al een mailtje gestuurd. ;)
24 mei 2011 - 15:45

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé, Via, wat ontzettend goed en wat heerlijk voor je dat je zo snel antwoord kreeg. Logisch dat je dubbelpostte! Dat heb je als je op de daken staat om het er vanaf te schreeuwen! Speelt je verhaal in een bepaalde tijd van het jaar? Dan kun je misschien al een beetje inschatten wanneer je boekje gaat uitkomen.
24 mei 2011 - 18:25

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, het is niet seizoensgebonden. Ze had er al wel bij gezegd dat het sowieso niet de eerste paar maanden van het schooljaar zal worden. Ze zullen voor die verhalen al in een verder stadium zijn neem ik aan. Dus ik wacht het af. :)
24 mei 2011 - 18:38