Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

bundelen

's Nachts ontstaan vaak de beste ideeën, toch? Zo ook vannacht. Ineens zag ik het voor me: mijn beste columns in een bundel. Natuurlijk, het idee is niet origineel, maar ik sprong er wel door mijn bed uit. Weg was de rust! Bovendien bedacht ik dat misschien de buurtsuper in ons dorp wel zijn medewerking zou willen verlenen door het op de toonbank bij de kassa te leggen. Zal ik de sprong wagen? Zal ik een uitgever gaan opsnorren?

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie het waterrad in beweging brengt, moet zich niet verbazen als er elektriciteit ontstaat. (Oud Wadi-gezegde).

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pluis, niet opgeven. Poets die versleten stouten schoenen maar wat op, verzool ze en ze kunnen weer jaren mee. Marriejeanne, mooie spreuk! Ga ik onthouden.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ja! Ik heb deze keer pumps gekocht. Gloedjenieuw dus! Poetsen hielp niet meer, Ellis. Elegant en trefzeker ben ik een uitgeverij binnen gepumpt en heb mijn gepimpte columns daar afgeven. Het kan alleen een stief kwartiertje duren voor ik antwoord krijg, werd me verteld. Moge het waterrad van Marriejeanne veel electriciteit opwekken.

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb trouwens nooit begrepen hoe dat werkt: elektriciteit opwekken uit water. Dat is weer zo'n wonder der natuur waar mijn verstand niet bij kan. Laat je lichtje maar schijnen, Pluis!

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik houd mijn lampje brandende, Marriejeanne. Helaas heb ik geen korenmaat, maar wel bàlen hooi! Daaroverheen zal ik het dus ook laten schijnen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marriejeanne denk maar aan het lichtje op je fiets. Iets doet het wieltje draaien, en dan volgt er een heel epos over een spoel omwonden met koperdraad en magneetjes enzo. Maar daar zal ik je niet mee vermoeien. haha Echt, ik heb een kop vol met onzinnige info. :?

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Doe mij er wat van. Want dat snap ik (dus) ook al niet. Gisteren heb ik bv twee lensjes gekocht voor op mijn camera, een groothoeklens(je) en een telelens(je). Om de kippen beter op de gevoelige plaat te krijgen, natuurlijk. :) Maar daar snap ik ook niets van. Waarom ik ineens meer voor mijn lens krijg dan voorheen. Maar dit is geen onderwerp voor Pluis haar bundelingen. Sorry, Pluis. Wel goed voer voor een nieuw boek van jou, Ellis. Dan ben je die onzinnige info kwijt en een ander leert ervan.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij waterval valt water op rotor. Rotor is groter dan fietsdynamo en geeft veel groene stroom. Bij Niagara lukt dat goed. Eb- en vloedbeweging is ook enorme potentie voor groene stroom.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het stikt in Nederland van de waterwegen, waarom wordt er niet meer met groene stroom gewerkt? Ook zal het nooit ophouden met waaien, vandaar zoveel windmolens. Ik weet al niet meer wie ik moet geloven als men zegt dat de aarde naar de verdommenis gaat, komt het nu door onze manier van leven of is het de aarde zelf die ieder x-jaar alle onhebbelijkheden van haar afschudt? 2012 is ook zo'n magisch getal. Het einde van een tijdperk. Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Hartstikke off-topic. sorry!

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar wel bar interessant en ook...eng? 22 december 2012 wordt door de Maya's genoemd als laatste datum. Ben even met bundelen stilgevallen. Ik moet niet zo nodig. Het zou leuk zijn.

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, misschien een rare vraag: maar zijn er nog Maya's?

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee. Maar ik dacht: stel dat ze er niet meer zijn, hoe kan dan hun jaartelling stoppen op 22/12/2012? Want de tijd gaat door, met of zonder Maya's of andere mensen. Alleen het tellen houdt dan op.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik dacht dat "vervaldatum van de wereld" 21/12/2012 was. Volgens spirituelen zouden we vanaf dan in een andere wereld terecht komen, waar we allemaal meer in contact zijn met het onderbewuste. De wereld zoals we het nu kennen, zal vergaan. Het doet me denken aan de overgang van 1999 naar 2000, alles wat computergestuurd is zou uitvallen. Niets van gemerkt.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mmm, ik weet het niet. Normaal heb ik zoiets van: "Wat een flauwe kul!" Maar bij die Maya's die al zoveel jaren geleden deze datum voorspelde...Alle zonsverduisteringen vastlegde, diverse rampen voorspelde. EN DIE ALLEMAAL UITKWAMEN! Ik heb het er niet op. En ja, Jommeke, dat van die andere wereld heb ik ook gehoord, maar dat kwam niet van die Maya's, toch?

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
'Eindtijdchristenen' denken er zo over: "De eindtijd Als we het hebben over 'de eindtijd', hebben we het niet over het einde van de wereld. 'Eindtijd' slaat op het einde van het huidige tijdperk, het tijdperk dat vooraf gaat aan de wederkomst van Jezus Christus. De Bijbel vertelt expliciet dat de mensheid zal voortbestaan voor zeker 1000 jaar gedurende de aardse regeerperiode van Jezus Christus." Hoe joden erover denken, weet ik niet.

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
En de moslems, boeddhisten, atheïsten, eskimo's en Afrikaanse natuurvolken, om de club compleet te maken. De Tubanten niet te vergeten. :)

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En de Brabanders! Die kunnen ook heel afwijkende ideeen hebben die vaak in de richting komen van dat het allemaal wel mee zal vallen. :confused:

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Ik heb je lang niet gezien op Wijntijd, Zjors. Tegenwoordig zit ik van de port te slobberen. Laten we er nog een nemen! (Vanavond).

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee hoor, in 2012 gaat het gewoon door, Pluisebol. Ik weet het zeker. Zie je, ik ben zo'n Brabander en ik zeg je dat het vast mee gaat vallen. Net als het millennium. Dat zou ook een nieuw tijdperk zijn. Ja, dat is het wel, voor de Euro!