Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

bundelen

's Nachts ontstaan vaak de beste ideeën, toch? Zo ook vannacht. Ineens zag ik het voor me: mijn beste columns in een bundel. Natuurlijk, het idee is niet origineel, maar ik sprong er wel door mijn bed uit. Weg was de rust! Bovendien bedacht ik dat misschien de buurtsuper in ons dorp wel zijn medewerking zou willen verlenen door het op de toonbank bij de kassa te leggen. Zal ik de sprong wagen? Zal ik een uitgever gaan opsnorren?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanmiddag heb ik een mailtje gekregen van uitgeverij Marken. Ze geven (helaas) geen specials meer uit. Jammer, dan moet ik over een paar weken toch op zoek naar een andere uitgever voor mijn non-fictie manuscript.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Idd, Beste Onze uitgeverij geeft geen ander werk uit. Om in aanmerking te kunnen komen voor het schrijven van een Stadsroman, zul je me toch echt eerst eerder werk als proeftekst moeten laten zien. Dan kan ik inschatten of het zin heeft om je een poging te laten wagen bij Stadsroman. Groeten, Peter

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hè, Babbel, jij bent dus van Marken?! Heb ik van jou een mailtje gekregen vanmiddag? Ik heb geen belangstelling (op het moment zéker niet) voor het schrijven van een Stadsroman.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
haha als ik een man was die peter heet ;) Ik ben een jongemeid van 20! Dit is wat ze mij toezonden toen ik vroeg of ze bijv. gedichten uitbrengen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, ik begreep er al geen barst van! Het was dus een mailtje dat je zelf van Marken gekregen hebt, dàt :D had je er niet bij gezet.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leek me wel duidelijk (A)... maar niet dus.. (Ik noemde al eens eerder dat ik snelle reacties van hen kreeg)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
"Om in aanmerking te kunnen komen voor het schrijven van een Stadsroman, zul je me toch echt eerst eerder werk als proeftekst moeten laten zien. Dan kan ik inschatten of het zin heeft om je een poging te laten wagen bij Stadsroman." Waarom zou je dat niet doen? Als je tenminste iets hebt liggen dat je hiervoor geschikt acht?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, omdat ik nog nooit zo´n stadsroman gezien heb, dus geen idee heb wat zij verwachten. Niet 123 iets heb liggen dat ik echt geschikt acht..en ook eigenlijk niet echt de tijd heb om het te gaan doen... (Of is dat weer die stem die zegt dat ik dat toch niet kan?). Die man brengt het alsof ik gezegd heb, ´ik wil het wel schrijven, betaal me en je krijgt het werk´, ik vroeg enkel of ze ook ander werk uitbrengen en vertelde hem dat die nieuwe stadsroman mij wel een grappig project leek om mij voor in te zetten. En opzich, is het dat ook. Het zal wel een soort zoetsappige chicklit moeten worden verwacht ik.. Geen idee of ik dat kan...

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Luister nooit naar een stem die zegt dat je iets niet kunt. 'Ik ga het doen,' zeg je dan. En je ziet vanzelf of het lukt. Gisteravond zei iemand tegen me: 'Een mens heeft meer spijt van de dingen die hij NIET gedaan heeft - terwijl hij ze had KUNNEN doen - dan van de dingen die hij WEL gedaan heeft.'

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En als iets je een grappig project lijkt, waarom zou je je er dan niet daadwerkelijk voor inzetten? Het kost wel tijd, dat is waar. Ook chicklit schrijf je niet in een avond, terwijl je het vaak wel uitleest in een uur.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt - natuurlijk- groot gelijk hoor. Maar ja, zoveel te doen.. Vol hoofd... Wie weet.. Ooit.. Dan mag jij ´m kopen ;) Ik gun jou wel een uurtje pret in bed!

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, ik zie dat Marken het druk heeft gehad de laatste dagen. Nou, Scorpio, bij mij is het ook niet gelukt. Godzijdank ga ik dus ook niet beroemd worden. Kan ik dus dat glaasje wijn ’s avond bij onze haard nuttigen, in plaats van dat interview in Verwegistan te moeten ondergaan. Heel voorzichtig ben ik maar eens op kousenvoetjes bij de uitgeverij gaan informeren. Die kousenvoetjes had ik nodig omdat mijn stoute schoenen een beetje versleten zijn en ook omdat ik zo voorzichtig mogelijk wilde doen. Je kan een mens zo afschrikken. Al snel kreeg ik een genuanceerd antwoord. Aan de ene kant vond men mijn schrijfsels overduidelijk getuigen van schrijfkunst, maar die andere kant...aiaiai. Voor een column waren ze niet puntig genoeg. Ik weet het, mijn stijl is een beetje overdadig. Een bijvoegelijk naamwoord kan de boel, naar mijn idee, zo opvrolijken. Fout! Weg ermee! Maar ach, ik ben nu eenmaal een Rubensfiguur. Dat afslanken ligt me niet zo. Er zou geen leesbare Pluisebol meer overblijven. Dus...? Ja, goeie vraag. Helaas Scorpio, geen feestje.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pluisebol, nee? :( jammer... maar je zegt zelf Godzijdank, wou je het wel? Of is zo'n boek met je eigen columns wel leuk maar al die aandacht niet?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou liegen als ik zei, dat het niet leuk zou zijn een eigen columnboekje. Reken maar dat jullie oren van mijn gekrijs hadden getoeterd! En beroemd ben je ook niet zo gauw, dus...snif, snif.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar Pluis, je hoeft toch niet op één paard te wedden? Probeer het gewoon elders nog eens? En als je nou een scheutje van je overheerlijke likeur bij de wijn van zo'n uitgever doet? Dan wordt de column wellicht niet puntig, maar in elk geval toch sterker, krachtiger, voller, aromatischer, belegener. C'est le bijvoeglijke naamwoord qui fait le ton. Doorgaan! Duwen, die kar met columns.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
overheerlijke, versgeplukte, overrijpe, humorvolle, fantastische, creatieve, uit de duim gezogen en toch zo levensechte, pluimgevederde, geweldige, grandioze, uit de klei getrokken, niet te versmaden, koffiegeurende, sensuele, hartstochtelijke, internationaal gewaarde totaal authentieke Pluis Perikelen :)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doorgaan Pluis, zoek een andere mogelijkheid. Je bent nu op een trein van verlangen gestapt en het gaat je lukken om een eindpunt te bereiken als je het echt wilt. *weent even met Pluis mee, maar niet te lang, dat is zonde van de schrijftijd*

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer Pluisebol, maar als ik je reactie op de afwijzing lees dan overtuigd dat (nogmaals) weer van je schrijfkunst. Je weet het zo mooi, en niet onbelangrijk, met humor te verwoorden! Hup, de volgende uitgever aan de beurt! :-)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi mensen, dankjulliewel voor die steungevende woorden. Toen ik het bericht op mijn computer geprojecteerd zag, dacht ik: "Gr#$PfX"! en klom toen in de prullenbak. Gelukkig wees (v)-echtgenoot me op het feit, dat ik het niet helemaal negatief moest bekijken. Ach, nu kan ik tenminste vertellen dat een uitgever tegen me heeft gezegd dat ik kan schrijven! :)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dappere kousevoeten heb jij! Houd ze nog even aan. Wie zegt dat alle columns er hetzelfde uit moeten zien? Dat zou een saaie geschiedenis worden. Wedden dat men 'op het dorp' dol is op je columns? Uitgeverij Kontrast al geprobeert? 'Voor lezers en schrijvers van lokale geschiedenis, proza en poëzie' zeggen zij zelf. Hartstikke aardige meneer, heb ik me laten vertellen, die uitgever. Eén maar, kontrast kiest soms voor een pod-regulier tussenvorm, dan krijg je bijvoorbeeld pas royalties als er x verkocht zijn.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Doorgaan, júist nu.. je wilt... Het is leuk, just have to find the right way.. But you´re on track :D

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
I'm back! En precies op tijd om Pluisebol streng toe te spreken: GA DOOR! GA DOOR! Er zijn heus meer van dit soort uitgeverijen. Ja, Kontrast misschien. Zou te gek zijn, Pluisje.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even offtopic: (Als ik het mag vragen) Wat is een (v)-echtgenoot? Ik zie het steeds staan bij je Pluis, maar ik heb eigenlijk geen idee wat het betekent? Een vrouwelijke echtgenoot? een vliegende? een viervoetige? een vreselijke? sorry, geen idee :) Ontopic: Gewoon verder proberen Pluis! Op ZZ heb je al een zakdoekje gehad ;) Dus nu snel weer verder met een uitgever zoeken! :)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Braaf, luister maar goed naar 20-jarige meiden die na veel schopjes onder hun kont eindelijk op de allerlaatste dag gedichten hebben ingezonden voor Write Now! Wij kunnen wat van elkaar leren, doorzetten ;)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé Mara! Ik heb je gemist! Waar was je? Noekie, die (v)-echtgenoot is mijn gade. Samen vechten we ons door het leven. Zo heb ik ook cadeauzonen. Die hebben wij bij het huwelijk van onze twee dochters erbij gekregen. Dat is mijn columntaal. Babbel, zet hem op!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, Pluis! Maar inderdaad, NIET opgeven dus! Ze hebben het van mij in feite niet "afgewezen", ze geven alleen geen specials meer uit.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Pluis, ik had er -net als meerderen hier op het forum- even geen zin meer in. De sfeer was verziekt en ik wil geen negatieve energie meer. Maar jij volhouden met insturen hoor. Positieve energie aanwenden!