Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Is een literair agent iets voor jou?

Literair agent Sebes kent succesvol eerste half jaar: Literair agent Paul Sebes heeft dit voorjaar een recordaantal debuten ondergebracht bij uitgeverijen. Hoewel het eerste half jaar nog niet om is, is dat aantal met 39 procent gestegen ten opzichte van de eerste helft van 2006, zo blijkt uit Sebes' cijfers.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, ik heb antwoord gehad van meneer Sebes. Hij zei dat hij binnenkort wordt geïnterviewd door Louis. Plus dat hij ook een cursus gaat geven, op 15 september. (Dat is waarmee hij hier adverteerde.) Dus: allemaal opletten en Schrijven gaan lezen!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Daarom D.J.B., zou ik alles willen weten voor ik met iemand in zee ga. Maar (of: want) ik heb de ervaring dat dat niet altijd kan.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees mee. Jij leest mee. Hij leest mee. Wat een stelletje meelezers hier!!! :D :D :D

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu vraag ik mij wel af waarom Zjors er zo van overtuigd is dat Sebes meeleest. Wat weet zij dat wij niet weten? Heeft ze een glazen bol? ;) *Nu voel ik mij net Jambers. Wie zijn ze? Wat beweegt hen?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors heet voluit: Sybilla Spionetta Sebes maar we noemen haar Zjors. Dat weet toch iedereen. Zij heeft vele gedaanten en is overal. Zjors, en nu niet verklappen dat ik in het echt Marrie Maffia ben want dan krijg ik problemen.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marriejeanne, ik kan er niet meer opkomen; dat zal m'n naderende oude dag wel zijn. Maar wie was nou ook alweer het Pientere Pookje?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, Zjors heeft een glazen bol. *en een redelijke opmerkingsgave, maar daar is ze niet alleen in* 8) 8) 8) 8) 8)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ships, marriejeanne, ik lees nu pas je laatste post hier. Wil je als de wiedeweerga mijn echte naam verwijderen!!! Je zou hem geheim houden!!! Pas op hoor, of ik verraad hier ook welke lugubere man jij in werkelijkheid bent. }:) Je bent gewaarschuwd!! Ik vertel echt alles, inclusief die overval en dat pistool dat een vergissing was volgens jou en hoe ik toen... Nee dat vertel ik niet.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het Pientere Pookje heb ik (helaas) nog nooit bij de hand gehad, Pluisebol. Misschien kun je erachter komen bij het topic 'Homopulp' of zo dat hier ook ergens terloops rond moet waren. Nu. Klaar! We wachten tot er een literair agent in ons midden verschijnt en dan hopen we dat ie alles vertelt! Maar dan ook ALLES en zeker ook de terloopse zaken. Zucht. Dat duurt nog wel lang, ben ik bang.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik Sebes was zou ik razend enthousiast worden naar ons! Een pracht van een forum, 'bijna' foutloos Nederlands ... Mooi toch? Nou meneer Sebes, wat let je? We weten nu immers al dat je meeleest; Zjors heeft het verteld.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stond er nu iets in schrijven van/door/over Sebes? Ik las op zijn site dat er honderd manuscripten liggen te wachten om gelezen te worden. En dat zijn geen volledige m/c want die mag je niet sturen. Het zijn excerpten.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik word al enkele maanden vertegenwoordigd door een nieuwe agent in de literaire wereld: Ramon Stoppelenburg. Ik heb de redactie van Schrijven inmiddels gevraagd om het online overzicht van literaire agenten bij te werken, want zijn website www.watkanikvoorubetekenen.nl staat er nog niet bij. Ik ben echt blij met deze jongeman. Hij heeft een scherp gevoel voor stijl en toon èn marketing, kent verdomd veel mensen bij uitgeverijen en heeft er voor gezorgd dat ik binnenkort al mijn eerste korte verhaal in een literair tijdschrift publiceer. Dankzij zijn hulp, enthousiasme en inzet (die me nog geen cent gekost heeft!) heb ik deze maand twee gesprekken met twee grote uitgeverijen. Allemaal dankzij de proposal die ik Ramon gestuurd heb. Tip voor debutanten, dus!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, dat is toch die meneer waar ik elke week dat digitale boekennieuws van krijg? Dat is ook al zo handig. Misschien eens even in de gaten houden deze meneer.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
"Ik heb de redactie van Schrijven inmiddels gevraagd om het online overzicht van literaire agenten bij te werken," Dat kan Ramon toch zelf ook wel, quinten? :)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een literair agent maakt misschien wel de afstand tussen een ver buitenlandse schrijver en nederlandse uitgeverijen kleiner? Daar kan ik wel wat voordelen zien.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wauw, dat vind ik wel leuk Marriejeanne en zodra ik alles wederom herschreven heb kunnen we misschien eens praten over hoe en wat. :)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, doen we (en over het mooie Friesland, toch? Even?)!