Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Veertig manuscripten gaan er elke dag door jouw handen...

Een manuscript gaat bij mij in de prullenbak als: 1. Als ik de openingzin moet herlezen om hem te begrijpen 2. Als woordovertolligheid en dure woorden troef zijn. 3. Als ik na enkele regels al over een dt-fout struikel 4. Als de schrijver mijn geheugen al te zeer belast. 5. Als ik na een halve bladzijde niet precies kan vertellen wat ik gelezen heb. 6. Als de schrijver niet thuis blijkt te zijn in het onderwerp dat hij of zij aansnijdt. Of juist wel, maar er vanuit gaat dat alle lezers dat ook zijn. Een zevende puntje: 7. Als de schrijver ons zijn expliciete schrijfstijl wil etaleren -Een eerste voorbeeld hiervan is een kralenketting van korte zinnen. Dit ‘gekapt-stro-genre’ vind je helaas ook terug bij sommige betere schrijvers. Er valt echter niet te tornen aan de regel dat je de lengte van je zinnen moet afwisselen. -Een tweede voorbeeld van een expliciete schrijfstijl is het aanwenden van onaffe zinnen. Eigenlijk zijn het geen zinnen omdat het onderwerp ontbreekt: Jan verliet vloekend de kroeg. Ging de straat uit. Belde dan maar bij Piet aan. Groet

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoezo? Ik ben in alles open. (Dacht ik.) Maar noch van Koen, noch van Aart, Sabarinde ken ik de reële identiteit. En jij die van mij niet. Daarom kun je wel open zijn.
Je hebt expliciet gezegd dat je werkelijke ik er op het forum niet toe deed. Je wil je naam niet zeggen, en niet waar je werk is gepubliceerd. Dat vind ik niet open, nee.

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja dat klopt. Daar blijf ik ook bij. Want er lopen (ook hier) weirde types rond. Die hoeven niet te weten wie ik ben. Maar voor de rest... valt het wel mee, dacht ik.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
marriejeanne, In mijn ogen ben je heel open hoor ;-) Over wat je wel en niet leuk vindt, wat je drijft, waar je je druk over maakt, onzeker etc. Wat je werkelijke naam is, vind ik in elk geval niet belangrijk en ook niet echt iets toevoegen.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik heb het idee dat ik geen hoogte van je krijg, dat wat je hier laat zien een zorgvuldig uitgedokterde mix is, precies genoeg om "vertrouwen" te winnen maar misschien niet eens echt. Berekenend, dat gevoel krijg ik erbij. Misschien heb ik het mis. Misschien ook niet. Maar vandaar mijn opmerking.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
marriejeanne: Maar noch van Koen, noch van Aart, Sabarinde ken ik de reële identiteit.
Moet je die dan weten? Is een nickname niet genoeg? En je kent toch mijn achternaam (ik heb je een keertje een mail gestuurd)? En alles wat ik hier vertel over school enzo is waar. Echt wel. Sorry maar ik voel me niet echt gelukkig bij die zin. Alsof je ons niet vertrouwd ofzo.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo vat ik die opmerking van Mariejeanne helemaal niet op, Aart. Meer als voorbeeld dat hoewel de echte identiteit niet bekend is, mensen toch open kunnen zijn en het er dus niet toe doet. En Wonderer, ik vind je wantrouwen naar Mariejeanne niet terecht. Ik twijfel geen moment aan haar oprechtheid, waarom zou ik? Ze heeft er (wat mij betreft) nooit reden voor gegeven en net als Eliza vind ik 'de persoon achter de nick' geen meerwaarde bieden

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ wonderer: Bedankt voor het compliment. Er is nog nooit iemand geweest die me berekenend noemde, dus ik ben toch ergens gegroeid. ;) Maar als je al mijn berichten bij elkaar brengt en er de informatie uitzeeft, weet je ontzettend veel van mij. Behalve de naam die ik kreeg toen ik geboren werd. En stel: je had hem wél, dan had je nog geen dubbeltje extra in je portemonnee. @ Aart: Zo bedoelde ik het nu juist precies. Jouw nickname is genoeg. Ik doelde erop dat je heel open bent (over je geaardheid bijvoorbeeld) en dat niemand jou daar toch ooit op aan is gevallen? Dus je kunt open genoeg zijn met een nick. Wat voegt het toe of je Aart de Baard heet (op het internet) en Jan de Snor (in het echt). Voor mij ben je Aart die een bepaalde vorm van schrijven hanteert - waarvoor ik hier op het forum kom. En daarbij laat je dingen van jezelf zien. Ik weet niet wat ik nog meer van je verwachten mag. Je geeft al veel meer dan nodig is. Misschien moet je die ene zin waarbij je je niet gelukkig voelt, in de context lezen. @ de anderen: Het is fijn dat jullie er zo over denken.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé jongens waar gaat dit heen? Één idioot die graag alles op scherp zet en als ik lees wat hier van komt lukt het hem nog ook. Laat hem lekker elders voer halen voor een werkstuk. Anonimiteit is een keuze die we moeten respecteren. Dat is de kracht van een forum. Jong/oud, dom/slim, beginner/beroeps, iedereen neemt iedereen serieus. Laat dit nu niet een verworden tot een goedkope moddergooi wedstrijd. Het gaat alleen om de boodschap en niet om de persoon erachter. Dat we elkaar leren kennen omdat we zo actief zijn hier is prima. Blijkt iemand uiteindelijk anders in elkaar te zitten. Jammer, maar maakt voor mij niet echt uit. Als ik op het forum fijne antwoorden krijg en zo nu en dan kan lachen mag iedereen thuis de grootste klootzak zijn.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ellis, je hebt helemaal gelijk. Lekker nuchtere reactie, ik zou willen dat ik ook zo kon zijn. Maar ja, de aard van het beessie hè.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zal eens een balletje opgooien: hebben jullie de Kinderboekenmolen al gezien soms? Daar staan Rapid in en ik ook! Heb je het gezien, Rapid? Leuk hè?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd. Mooi onderwerp voor een nieuw topic. (Hier hebben de laatste tonen van André Hazes' De hoogste Tijd al geklonken, staan de stoelen al op de tafels, is het licht al uit.)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij mocht deze topic al lang gesloten zijn. Ik weet wat voor kippenvlees ik in het (h)oenderhok heb. }:)

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sluipt er daar nou toch nog een licht ontvlambaar, verongelijkt vosje naar binnen dat per se het laatste woord wil hebben? Och nee, hij is al weg. Ssst.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rapid, ze gaan hier het licht uitdoen! Kijk gauw in De Kinderboekenmolen nou het nog kan!

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan geen brochure hier downloaden. Of omslag. En ook geen stukje tekst overzetten. Maarre ... HET IS ZO KINDERBOEKENWEEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is het zo ook duidelijk?

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:O ... ik bedoelde eigenlijk, kan je een nieuw topic starten over de kinderboekenmolen... niet iedereen weet wat dat is en misschien staan er meer mensen in.... kunnen we daar reageren in plaats van hier. Leek me leuker. ( Het ligt vast aan dit onderwerp).

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ontgoochelend vond ik (Oen, excuus, Koen ) dat er aandacht ging naar het minst interessante, en dan heb ik het over mijn persoontje. (Terwijl hij niets prachtiger vindt. ) Soms heeft hij kennelijk gelijk. Minst interessant.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
rosen172 Berichten: 12 Lid sinds: 2007-10-12 17 Oktober, 2007 - 02:09 antwoorden Ontgoochelend vond ik (Oen, excuus, Koen ) dat er aandacht ging naar het minst interessante, en dan heb ik het over mijn persoontje. (Terwijl hij niets prachtiger vindt. ) Soms heeft hij kennelijk gelijk. Minst interessant. ---------------------- rosen172, Bedankt voor de moeite om in het midden van de nacht alle schijnwerpers weer eens op me te richten. :)