Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

freemusketeers

Heeft een van jullie ervaring met een boek uitgeven bij freemusketeers?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is gelukt met de portretfoto. Ik snap wat er fout was gegaan. Mijn camera stond op VGA met een resolutie van 375 X 500 en nu staat hij op 1M met een resolutie van 960 x 1280 en nu is hij goedgekeurd. Nooit geweten, heb weinig verstand van camera's. :D De rest is ook opgelost. Het kiezen van lettertypes is alleen van toepassing bij een dichtbundel en bij kinderboeken. Ik had gelezen dat het hele proces vier maanden minimaal duurt. Is dit inclusief of exclusief de eerste maand (vanaf contracttekening) die je hebt om alles rond te maken?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn boek komt 17 april uit, de promotiemail is verstuurd en ik heb het geplaatst bij de boekpresentaties. Heb wel net gelezen op de FM-hyve dat er nu 50 emailadressen gevraagd worden in plaats van 80. Ik moest wel 80 lezen en heb er uiteindelijk 86 kunnen aanleveren, maar in het begin was het wel erg lastig.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch raar eigenlijk. Ik geef elke keer als iemand om email adressen vraagt minimaal drie adressen, toch heb ik nog nooit een mail van driemusketeers ontvangen. :confused: Wat is dan het nut als ze deze adressen toch niet gebruiken?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch raar eigenlijk. Ik geef elke keer als iemand om email adressen vraagt minimaal drie adressen, toch heb ik nog nooit een mail van driemusketeers ontvangen. :confused: Wat is dan het nut als ze deze adressen toch niet gebruiken?
Huh, ik krijg wel degelijk FM-mail als ik mijn adres heb gegeven. Maar mijn mailprogramma gooit het wel in de spam-box. :D Overigens heb ik wel het idee dat FM correct met de adresbestanden omgaat - heb nog nooit een mailtje van ze ontvangen voor een ander boek dan waarvoor ik mijn gegevens had gegeven. S.G.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier dan Magie in het spel. Ik krijg ze echt niet en ook niet tussen de spam. Prima, zo kan ik iedereen mijn adressen laten gebruiken. :D

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb me nog nooit opgegeven voor een mail en het adres van FM staat in mijn lijst, dus ik krijg de mails standaard. Heb je toevallig hotmail?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geef altijd drie of vier adressen waarvan er een hotmail is. Dat kan het dus niet zijn want ik krijg gewoon niets. Niet dat dit geeft, ik zit er niet echt op te wachten. Het is maar om iemand een plezier te doen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb net gelezen dat je boek aanbieden bij het Centraal Boekhuis via FM vanaf 1 mei gratis is, in plaats van 25 euro per maand!! Dat is wel een hele verbetering!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal. Ik heb mijn contract van FM thuis liggen en ik moet zeggen dat ik nog erg twijfel. Ik wil heel graag mijn boek uitgeven en heb het eigenlijk op de goeie hoop opgestuurt met het idee nooit meer iets te horen. Nu blijkt dat FM mijn boek wil uitgeven. Maar ja ik twijfel nog. Dat komt omdat ik veel slechte recensies over FM heb gelezen. Oa dat je zelf moet betalen voor de aanmelding van het isbn nr bijv. Daar is mij door FM niets over verteld. Wie heeft er nog meer een boek bij FM uitgegeven en kan mij over zijn ervaringen vertellen. zoals plus en min punten. Ik heb niet het doel er rijk van te worden. In sprookjes geloof ik namelijk al lang niet meer. Maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ik straks met schulden zit buiten mijn schuld om. En is er iemand die weet of er ook uitgevers zijn die wel boekken uitgeven in boek vorm en niet via POD waar ik het ook zou kunnen proberen?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, je hoeft dat niet te betalen hoor. Je boek is gewoon te koop bij de uitgeverij en vanaf 1 mei 2009 wordt ieder boek aangemeld bij het centraal boekhuis en alle internetwinkels en is het te bestellen bij de boekhandel. Normaal moest je hier 24,95 per maand voor betalen en vanaf 1 mei is dat gratis. De enige catch is dat je boek pas gedrukt wordt na 15 betaalde bestellingen, maar vaak zit je daar zo aan, dus dat is geen probleem. Alles is gratis verder, ik hoef niks te betalen en ben erg tevreden. :)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oke dus eigenlijk zijn de voorwaarden er op vooruit gegaan. En jij kan het me aanraden. Ik zie het zeker als een grote kans.Wat betreft die 15 bestellingen dat zal geen probleem zijn en die mailing lijst dat moet toch ook te verwezelijken zijn. Je hebt me in ieder geval wat meer gerust gesteld. Bedankt. Heb je nog tips wat betreft het spelfout vrij maken van mijn text. Helaas ben ik gezegend met dislexie en zie ik nog al veel over het hoofd.En word spellingscontrole is ook niet helemaal spelfout proof

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je nog tips wat betreft het spelfout vrij maken van mijn text. Helaas ben ik gezegend met dislexie en zie ik nog al veel over het hoofd.En word spellingscontrole is ook niet helemaal spelfout proof
Er zijn tekstbureaus waar je je teksten kan laten nakijken. Dat kost geld, maar het is wel je boek natuurlijk. Dat wil je natuurlijk foutloos in handen hebben.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En is er iemand die weet of er ook uitgevers zijn die wel boekken uitgeven in boek vorm en niet via POD waar ik het ook zou kunnen proberen?
Tja, een reguliere uitgever, misschien? In de schrijfgids op deze site kan je hele lijsten vinden met uitgeverijen die boeken in boekvorm uitgeven. Kies dan wel een uitgeverij die past bij je manuscript en houd rekening met enkele maanden wachttijd. Maar als een reguliere uitgeverij iets in je manuscript ziet, kan je rekenen op begeleiding bij het herschrijven en wordt de productie, verspreiding en verkoop van je boek door de uitgeverij geregeld en krijg je een deel van de opbrengst in de vorm van een voorschot en de royalties. Voor veel schrijvers is dat de enige echte manier, voor anderen is POD een aantrekkelijk alternatief. Succes.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je nog tips wat betreft het spelfout vrij maken van mijn text. Helaas ben ik gezegend met dislexie en zie ik nog al veel over het hoofd.En word spellingscontrole is ook niet helemaal spelfout proof
Er zijn tekstbureaus waar je je teksten kan laten nakijken. Dat kost geld, maar het is wel je boek natuurlijk. Dat wil je natuurlijk foutloos in handen hebben.
Inderdaad, stuur het naar een tekstbureau, of vraag hulp aan je oude leraar nederlands. ;) Ps. inmiddels is de adressenlijst veranderd. In plaats van 80 emailadressen heb je er nu nog maar 50 nodig.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het aanbod vanuit schrijvers wordt zeker minder ;)
Scherp. Zo cynisch had ik het nog niet bekeken 8)

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb net gelezen dat je boek aanbieden bij het Centraal Boekhuis via FM vanaf 1 mei gratis is, in plaats van 25 euro per maand!! Dat is wel een hele verbetering!
Dat moet ik dan in de gaten houden Want betaal me scheel en schier er eigenlijk niks mee op Ik verkoop via lulu zelf nog meer boeken Ik wilde het contracr al opzeggen over 3 maanden Maar moet nu weer voor de volgende maanden betalen FF checken waar dat staat, dan betaal ik alleen april :D

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Afgelopen jaar hebben wij veel tijd en geld geïnvesteerd in de relationele opbouw met CB en Scholtens. Book-on-demand is nog steeds niet volledig ingeburgerd. Wij zijn met Free Musketeers vergevorderd in de uitbouw van ons concept. Vanaf 1 mei 2009 melden wij alle titels van onze uitgeefboeken aan bij CB, Scholtens, BOL.com, AKO.nl, Bruna.nl, Selecxyz.nl en een 30-tal andere internetboekwinkels. Deze aanmelding is voor onze auteurs geheel gratis. De lopende contracten zullen automatisch per 1 mei 2009 eindigen. U ontvangt dan geen factuur meer. dit is mooi nieuws, dan blijf mijn boek makkelijk te zoeken Mijn titel staat veel op het internet, maar heb het nog nooit gezien in de boekenhandel

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemd dat ze er eerst geld voor vroegen. Een BOD boek wordt toch pas gemaakt als er 1 besteld wordt. dan komt er bij Bol en al die andere gewoon te staan dat de levertijd langer is. Sommige 'uitgevers' vragen ook overal geld voor!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar lijkt het wel op. Het boek wordt immers pas gemaakt als er een gekocht wordt en niet eerder. Ze hebben geen voorraad of niets. En dat hoeft ook niet. Als je een goede drukker hebt, kan die het boek binnen een paar dagen bij de klant hebben liggen.

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik zeg het nog maar een keer. Ik wil niet meer dat er op dit forum om mailadressen voor Free Musketeers (of andere pods) geleurd wordt. Ik heb dit al meerdere keren aangegeven in verschillende onderwerpen over FM.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Excusses. ik ben net nieuw en wist niet dat t zo'n probleem was. Heb ook nog niet alle eerdere posts over FM door gelezen anders was ik t vast tegen gekomen. Het was niet mijn bedoeling mensen te irriteren of tegen de regels in te gaan :(

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik ben onlangs ook in zee gegaan met FM. Met gemengde gevoelens (mijn verwachtingen waren niet superhoog), maar vooruit. Ik had eerlijk gezegd geen zin in maandenlang (langer?) leuren met mijn manuscript bij diverse uitgevers, geen zin in om door het stof te gaan omdat ik 'ook zo nodig een boekje wil uitbrengen. Ik schrijf omdat ik het leuk vind, vind het erg leuk om ook een boekje te hebben - naast mijn blog - en als iemand het wil kopen, prima. Ik heb een baan, schrijven is mijn hobby, een hobby die 'uit de hand mag lopen', maar wel een hobby. De vijftig e-mailadressen was geen probleem. De contacten met FM verlopen (tot nu toe) ook prima, men denkt mee, ik heb mijn eigen ontwerp kunnen regelen en ze doen hun best om de verschijningsdatum naar voren te halen zodat op de literaire avond in juni waaraan ik meedoe, het boekje er ligt. Bij de plaatselijke boekhandels lijkt het te gaan lukken, in ieder geval een aantal exemplaren in consignatie en verder zien we wel. Ik schrijf liever dan dat ik regel en ik ben bang dat eigen beheer een hoop extra geregel betekent, meer dan nu via FM. Wellicht levert het me minder op dan wanneer voor eigen beheer had gekozen, maar dat is niet mijn doelstelling.