Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

freemusketeers

Heeft een van jullie ervaring met een boek uitgeven bij freemusketeers?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn cover komt zeker niet van het internet. Ik sta op de voorkant, maar wel onherkenbaar :D Het idee wat ik eerst had, was te moeilijk.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een onherkenbare foto? moet ik me daarbij een zwart balkje voorstellen voor de ogen? Wat voor boek word dit dan? hihihihi.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nooit gezegd dat ze mijn eerste idee te moeilijk vonden, dat vond ik zelf. Natuurlijk heb ik geen zwart balkje voor de ogen. Met onherkenbaar wil ik zeggen, dat de mensen die mij kennen, mij dus niet zullen herkennen, totdat ik het ze zelf vertel. En het boek is een roman. Ik ga nu niet op zoek naar een andere uitgeverij. Eerst maar deze bevalling ;)

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, als Pehamo haar post bewerkt, dan slaat mijn antwoord natuurlijk nergens op. Ze heeft wel degelijk gevraagd of ik naar een andere uitgever op zoek was, die bijvoorbeel wel mijn eerste keus van de voorkant zou accepteren. Anders zou ik dat toch niet posten? Dan kan ik nu net zo goed mijn post ook bewerken ;)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja leuk, en dan gaan we weer uitzoeken wie wat waar en hoe en waarom geschreven heeft: smullen!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry, Saralitse, ik heb mijn post bewerkt omdat ik het wat stom vond. Daarbij blijf ik ook nieuwsgierig naar je onherkenbare foto. Ik heb wel eens eerder zoíets gezien. Dan is het gezicht vervaagt in een cirkel. Oh gat, dat had die akelige kinderverkrachter die zijn misbruik zelfs op het internet plaatste gedaan. Thank god kon de FBI die foto weer normaal krijgen en hebben ze die smeerlap te pakken. Ik hoop dat ze 'm in de gevangenis goed een koekje van eigen deeg geven! :unibrow: Trouwens Dries of wie dan ook die de knop bewerken bij de stukjes geplaatst heeft. Duizendmaal dank, nu kun je tenminste tikvautjes en stomme opmerkingen veranderen. :o

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog effe over de Free Musketeers. Ik heb een foto opgestuurd en die kan gebruikt worden als voorkant. verder had ik een vraagje hoe het beste het boek te promoten. Of een foldertje zelf maken en dat rondsturen naar boekwinkels een idee was. Ze vonden het een goed idee. Ik mocht ook wat folders naar hun opsturen en dan zouden ze die uitdelen. Ze wilden ook wel een promotiepakket voor me maken met flyers en affiches. De lokale media benaderen kon helpen. Of met je boek, als het gedrukt is de boekwinkels afgaan. Boekwinkels zien liever gedrukte exemplaren als een flyer. Ik zal eens vragen wat dat promotiepakket inhoudt. hou jullie verder op de hoogte. :D

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, ik ben benieuwd... Zo kan je het natuurlijk óók doen... Ik heb er nooit aan gedacht om folders etc. rond te gaan delen :o

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pehamo: misschien kun je Free Musketeers zo gek krijgen om een boekenlegger van jouw omslag te maken. Kun je die in de bieb neerleggen. En in de boekhandels. ;)

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mara, dat is een leuk idee! Ik hou van boekenleggers, ik heb er nog steeds te weinig. Ik denk zelf, dat voor mij het promoten niet zo'n probleem wordt. Ik heb genoeg mensen die me willen steunen en helpen als het nodig mocht zijn. Ik wacht maar af. Straks is het drie keer niks

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mara: Gaaf idee! Ach, weet je wat... Je moet ergens beginnen met je boek. Als ik nou toch bij FM begin en de vriendinnengroep van m'n oma inschakel... Dan krijg ik die 80 mailadressen wel bij elkaar!

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Swan Ik heb een kleine samenvatting van het verhaal gegeven. Mensen geven dan vaker en vrijwillig hun e-mail adres, dan dat je zegt, dat je een boek hebt geschreven en je mail adressen moet verzamelen.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, die boekenlegger vind ik ook een mooi idee Mara. Ik zal FM vragen of dat kan en wat de kosten zijn. De posters kan ik pas maken zodra ik weet wat Jakuan precies kost en wat het Isbn nummer is. Het komt inderdaad minder bedelerig over om iets te vertellen dan om een emaildres te smeken. Zodra ik mijn boek heb kan ik daarmee naar de krant gaan. Of zou het zin hebben om eerder langs de krant te gaan? Misschien als ik een leuke folder heb gemaakt zonder het nummer te weten of wat het kost.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, probeer ik dinsdag onze lokale krant. Maandag zit hier alles dicht. Hou jullie op de hoogte. :)

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lokale kranten zitten vaak te springen om informatie. Maak een leuk persbericht. Nu stuur je er één over het feit dat je een boek klaar hebt en dat het bij de drukker ligt. Je verteld wat over jezelf en dat het boek binnenkort uit komt. Ook vermeld je de tot stand koming van het boek + een korte beschrijving van het boek. Als het boek uit is stuur je er één met het het feit dat je boek uit is, met daarbij een beschrijving, wat het kost en waar het verkrijgbaar is. Na verloop van tijd zou je nog een persbericht kunnen sturen over het verloop van de verkoop,....zoiets van: nu nog verkrijgbaar, bijna uitverkocht,..indien van toepassing natuurlijk. Of een persbericht met daarin een bedankje naar lokale zaken waar het boek verkrijgbaar was. Verder kun je de VVV's nog inschakelen. Deze hangen vaak wel een poster op van een (bekende) schrijver uit het dorp/de stad, of je mag er flyers neerleggen.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
pehamo, alles kan via de mail, zoek even het e-mail adres van de redactie op. Stuur ook een foto mee. Dan is je kans op plaatsing vaak groter en het trekt de aandacht van de lezer.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartstikke bedankt voor deze geweldige tips Eef, Ik ga zeker eropaf met een stukje. Dat moet ik natuurlijk nog even maken. Bedoel je een foto erbij van mezelf of van het boek? :)

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, heb FM gemaild of ze ook boekenleggers maken, zo ja, wat die kosten per 100 stuks. Het duurt altijd twee dagen voor het antwoord en het is nog weekend ook. dus we moeten even geduld hebben. :o

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Denk eerst dat je met je eigen foto moet. Dan weten mensen wie je bent en wat je aan het doen bent. Als het boek uit is, dan weer met je eigen foto en de foto van je boekomslag en waar het te krijgen is. Trouwens als je een lamineerapparaat hebt, dan kan je je eigen boekenleggers maken :D

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja natuurlijk, een lamineerapapraat, die heeft iedereen toch in huis? Helaas Saralitse, weet dommie hier niet eens wat een lamineeraparraat is. :o Ik zal eens gaan breinen over een leuk intrigerend stukje. Iets wat interressant is. gossie, zou ik eigenlijk een interressante vrouw zijn? :D Kan moeilijk een thriller over mezelf gaan schrijven voor de Flair. hoewel, Pehamo en het grote Free Musketeers avontuur. Best een pakkende titel, toch? :unibrow:

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thanks Saralitse, ik zal onze kruidvat in de gaten houden. Ik heb van de Free Musketeers deze reactie gehad over de boekenleggers. **We kunnen ook een boekenlegger maken met je cover erop. Voor 100 stuks betaal je € 41,- exclusief BTW.** En over het promotiepakket. **Ik kan je wat meer informatie geven over het promotiepakket. Wij hebben 4 standaard pakketten die we kunnen aanbieden. Pakket 1: 10 flyers A5 en 1 poster 30 x 40 cm € 25,00 Pakket 2: 10 flyers A5 en 2 posters 30 x 40 cm € 27,00 Pakket 3: 20 flyers A5 en 1 poster 30 x 40 cm € 27,00 Pakket 4: 20 flyers A5 en 2 posters 30 x 40 cm € 29,00** dus dat is al een boel handige informatie. Helaas kan ik morgen nog niet naar de krant. Ik moet naar de tandarts voor een flinke onderhoudsbeurt. :crybaby: Daarna kruip ik in bed met een voordeelpakket asparine, van de kruidvat. :confused: als ik dit overleeft heb horen jullie verder van mij.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De krant heeft liever dat je een mail stuurt, Pehamo. Dan nemen zij contact op met je. Ik vind het wel duur daar. Je kunt bijvoorbeeld ook zelf ansichtkaarten laten maken bij een bedrijf als vistaprint of virtual printer of zo. Dat lijkt me goedkoper. Moet je wel eerst de pdf van je cover hebben. Of flyers laten drukken bij een copyshop.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij moet het ook goedkoper kunnen. Ik ga wel van de week even langs bij de copyshop om te vragen hoe dat zit.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors, ik moet je bijtreden. Als ik die prijzen zie is dat aan de vrij hoge kant. En vele kleine bedragjes maken toch een groot. Boekenleggers of bladwijzers zijn wel aardige blikvangers als propaganda en verhuizen gemakkelijk van het ene boek naar het andere. Ze worden niet dadelijk weggeworpen zoals met flyers die dan ook nog eens in de massa verdwijnen. Bovendien krijg je die er gewoonlijk gratis bij. Zo'n 4 à 5 cm breed en 20 cm hoog in vrij zware karton tot 300 gr. recto/verso quadri gedrukt, met een spitse tip, hebben, als ik me niet vergis, 13 euro voor 100 stuks gekost en de posters per 10 genomen geen 10 euro /A3/recto. Ze werden misschien wel samen met meerderen gedrukt en afgewerkt. Maar toch. Daar hadden we het vrijdag nog over met enkele medewerkers op de maandelijkse bijeenkomst. Voor de gedichtendag op 31 januari hadden we er wat voor verschillende bibliotheken uit de regio laten maken. Allemaal met onbekende jonge dichters. Aan één zijde een gedicht én logo van de bibliotheek. Op de andere zijde boven 'n foto van de dichter en een korte bio met onderaan een foto van z'n dichtbundel. De prijs was layout all in. Enkel teksten in Word en digitale foto's moesten we aanleveren.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo beste forumleden, zojuist heb ik de laatste pagina uitgeprint van mijn manuscript. Redactie en opmaak is natuurlijk een heel proces maar ik werk al jaar en dag met ADOBE CS2 en heb het boek opgemaakt in CS2 InDesign. De omslag heb ik in eigen beheer gemaakt, en in Photoshop verder ontwikkeld, daarna in Illustrator afgemaakt. Binnenwerk, disclaimer en ISBN geregeld (zo moeilijk is dat niet) en behalve een laatste correctie is het geheel drukklaar, vergezet naar PDF en wel. Alleen: De laatste correctie! Waar kun je daarvoor terecht? gaarne jullie mening voor een beginnend auteur