Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

freemusketeers

Heeft een van jullie ervaring met een boek uitgeven bij freemusketeers?

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Lance Hoe snel was Boekscout met het reageren? Ik heb ze namelijk ook net -twee dagen geleden- een mailtje gestuurd met een paar vragen. Daar heb ik nog geen reactie op gekregen.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ ThePhanthom Bij Boekscout hebben de auteurs een inlogcode waarmee ze dagelijks kunnen bekijken hoeveel boeken er van hen verkocht zijn. Dat maakt de mogelijkheid om te frauderen toch 'n stuk kleiner.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ThePhantom De initiele voordelen van POD proberen deze organisaties van de auteur af te nemen. Zoals auteursrecht, vrije verkoop en marketing. Lulu biedt een royalty van 10%, FM iets meer, 15% Waar heb je die informatie vandaan?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zowel Freemusketeers als Boekscout waren redelijk snel met reageren. Wat me trouwens opviel was, dat ze dezelfde contactpersoon hebben...

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb gelezen dat FM uit zijn jasje groeide en Boekscout erbij opgericht werd, nu een paar jaar geleden.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt Mara. Werd hier reeds eerder gepubliceerd die blijkbaar hetzelfde probleem of vaststelling hadden als Scorpio.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vandaar dan dezelfde contactpersoon. Oke, ik heb hier lang over nagedacht na alle posts te hebben gelezen. Misschien ben ik naief, maar omdat FM heeft samengewerkt met de AKO winkels (schrijverswedstrijd), lijkt me dat de AKO echt geen risico wil lopen met een uitgever die zich mooier voordoet. Het lijkt me dan waarschijnlijker dat de AKO zich dan niet zou laten linken naar FM.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naar mijn idee hebben zowel AKO als FM hetzelfde doel: zoveel mogelijk winst maken. Dus passen ze wel bij elkaar. Met liefde voor een goed boek hebben ze beide weinig, denk ik.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Saralitse, AKO heeft 'een naam' doordat ze met grote geldprijzen gooien. Enig idee waar dat geld vandaan komt? Google maar eens op AKO.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mara: "Ik heb gelezen dat FM uit zijn jasje groeide en Boekscout erbij opgericht werd, nu een paar jaar geleden." Dan is het op zijn minst opmerkelijk dat er nog wel steeds een en dezelfde contactpersoon is, zowel bij FM al BS. Wat zal die het DRUK hebben!!! Knap, hoor.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor de link marriejeanne. Ik zal de topic gaan lezen. Ik vind dit zo waardeloos. Ze geven mensen in feite valse hoop. Dan heb ik het niet zo zeer over mezelf, omdat ik heb aangegeven dat ik hiervoor helemaal niks wist over uitgeverijen en het nu als een leerproces beschouw. Maar voor de andere mensen vind ik het gewoon erg.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoeveel e-mailadressen zullen ze inmiddels wel al hebben - als iedere publicatie vergezeld gaat van 80 stuks! Daar zal Albert Heijn jaloers op zijn! <--- Gratis tip voor AH: Begin óók een uitgeverij, koppel die aan je klantenbestand, lieer je aan de ABNAMRO en je hebt de hele wereld, literair en snackend, aan je voeten!

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik verwachtte meer van de promotionele activiteiten die FM tentoon had kunnen spreiden. Dat kan echt veel beter. Dat kost zeker (nog meer) geld ...

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Hoe snel was Boekscout met het reageren? Ik heb ze namelijk ook net -twee dagen geleden- een mailtje gestuurd met een paar vragen. Daar heb ik nog geen reactie op gekregen." Scorpio: Boekscout was snel, supersnel. Na 8 dagen kreeg ik een belletje van een Stephanie Meiners maar ja, volgens mij is dat bij hen standaardprocedure.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pehamo had tarieven geplaatst voor promotiemateriaal. Ik vind het best veel, voor wat je krijgt. Ze kan beter haar eigen promotiemateriaal laten drukken. Volgens mij is ze dan een stuk goedkoper uit met misschien hetzelfde resultaat.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé... Waarom moet je bij FM 80 e-mailadressen inleveren en bij Boekscout maar 40... Dat is ook zo vreemd. Doen ze dat soms om Boekscout aantrekkelijker te maken?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan me voorstellen Pluisebol. Denk je iets betrouwbaars te hebben vanwege de naam (anders zou ik nooit bij FM terecht zijn gekomen, denk ik) en dan blijkt het toch anders te zijn.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Net als bij AH: Ze verkopen Douwe Egberts Koffie (2, 67), AH Koffie (2,39) en snotgoedkope koffie (1,99) in een lullig bedrukt zakje waar geen mens mee gezien wil worden. Maar in werkelijkheid is het gewoon Douwe Egberts Koffie wat erin zit, omdat AH de GEHELE MARKT wil bedienen (lees: hebben). Remember de schandalen rond vrijwel alle zakkenvullende topmannen van vrijwel alle grote bedrijven: exemplarisch voor die bedrijven. Het zijn immers de LEIDERS. Maar waar moet de klant anders naartoe? De keus wordt steeds geringer. Insgelijks werkt (MOGELIJK, zeg ik er maar voor de zekerheid bij) FM. Net doen of je keuze hebt. Maar jouw pegels vloeien allemaal een en dezelfde kant uit. Komt er een nieuwkomer: kopen ze hem in, of... :thumbsdown: dumpen. Van de markt drukken.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bestaat de wasmiddelindustrie eigenlijk ook niet uit maar één of twee merken?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jullie beginnen allemaal het licht te zien. Dat FM zich aangesloten heeft bij AKO, beter gezegd dat ze er een samenwerkingsverband mee hebben, is om een kanaal te hebben voor reguliere distributie. De AKO shops zijn over het algemeen franchisers, afhankelijk van AKO, maar met een eigen inkoopstrategie. @mariejeanne Dat is de huidige strategie: de link - het doorkoppelen van producten en diensten. Ridderkerk: Wij willen graag voor U printen. Uitgeven eigen boek? Link: FM Simpel toch?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een paar jaar geleden waren de royalties van FM 8%. Dit is nu opgeschroefd naar 10%. Hoe kom je nou aan 15%, ThePhantom? (Sorry Saralitse maar ik dacht (net als jij?) dat het 10% was.)

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mara, Het klopt, je dacht precies hetzelfde als mij. Het percentage kan oplopen naarmate je meer boeken gaat verkopen, maar die 15% snap ik dus niet. Daarom wil ik ook weten waar ThePhantom die informatie vandaan heeft gehaald.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb liever de wereld snakkend naar literatuur Marrie Jeanne! Met fm heb ik niets, met lulu wel. Zelf de kaft gemaakt, zonder fotograaf. Zonder verdere hulptroepen (lees kosten) document opgemaakt en ge-upload, en rustig gewacht tot hij klaar was met doen wat dat proces dan ook moet doen. Auteursexemplaren bestellen. Dat kost mij 8 a 9 euro (170 pagina's, 229 pagina's zoiets). Dan moet ik wel verzendkosten betalen, ongeveer 2 euro per boek, en een verkoopprijs van 12,50 vind ik eigenlijk net netjes voor een boek van dit formaat en deze fysieke kwaliteit. Voordelen? Ik hoef aan niemand wat te vragen en nergens op te wachten. Nadelen? Sommige exemplaren vallen uit elkaar (dat vind ik echt heel erg fout) en je kan niet alle formaten en papiersoorten kiezen die je wilt. Maar het grootste nadeel voor mij is wat anders; 'Overkanten' is echt een goed boek (ha, ik zei het!) maar het is net of ik vind dat ik geen recht van spreken heb. Het is immers 'maar' een eb'tje. Daar heb ik met het reclamemaken echt enorm last van. Lees het goed, ik heb dus geen last van anderen die denken dat het maar een eb'tje is - ik heb last van mezelf.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ceridwen, je moet hartstikke trots zijn op je eigen boek! Ik ben ook met 'in eigen beheer' begonnen: communieboekje.