Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

freemusketeers

Heeft een van jullie ervaring met een boek uitgeven bij freemusketeers?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op de site staat dat als je wint: "Dan wordt uw boek en u als de auteur in álle AKO-winkels en media flink in de schijnwerpers gezet. Daarnaast geeft Free Musketeers ook uw tweede boek uit." De eerste zin is prachtig. Lekker in de AKO-winkels liggen al is het maar voor 3 maanden omdat het assortiment dan ververst wordt. Maar toch... het geeft veel exposure. De tweede zin vind ik minder voor winnaars die hopen zo op te vallen bij een echte reguliere uitgeverij. Dan zit je met je tweede boek weer drie jaar vast aan internetuitgeverij Freemusketeers terwijl het misschien goed mogelijk is dat een traditionele uitgeverij er wel heil in ziet. Als je zo'n prijs wint, dan heb je wel wat bewezen, dacht ik zo (hoop ik zo). Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die daar geen moeite mee hebben.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mandela: voordat dit ingaat teken je eerst een contract. Zonder jouw toestemming kunnen zij niets.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ok mooi, dan is het voor de winnaar kennelijk niet verplicht om een tweede boek daar uit te geven. Er staat: "De deskundige jury met als voorzitter Heleen van Royen bestaat uit vakmensen uit de boek- en mediawereld." Wie o wie zijn die vakmensen dan, naam en toenaam van de exacte jurysamenstelling 2008/2009 zoals op www.akoliteratuurprijs.nl, zou mooi zijn. Dan weten instuurders wie ze beoordeelt. Misschien een tip voor FM.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze kunnen je toch niet verplichten om je tweede boek ook daar uit te geven?? Dat is toch altijd je eigen keuze.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja maar er staat niet: Als u er voor kiest, is Freemusketeers wederom uw uitgever voor uw tweede boek. of Mocht u van plan zijn een tweede boek te schrijven dan geeft Freemusketeers ook uw tweede werk uit. Dus tja, hoe dat precies zit blijft een :? Maar goed, die wordt vanzelf beantwoord als je wint...

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stel nu je zou winnen he... om het even welke wedstrijd ook, deze of van een andere uitgever. ben je dan verplicht om die prijs ook aan te nemen? Kbedoel, stel je voor je bent het na je wint niet eens met de voorwaarde? Wat wedstrijden betreft ben ik helemaal nieuw hoor dus kheb wat vraagjes hor gwoon

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik persoonlijk zou het niet doen. Toen ik de lijst kreeg van alle titels die meededen aan de wedstrijd, viel mij op dat er mensen waren die hun boek (die al op de FM site staan) hadden opgegeven. Ik vond dat raar, maar ja...wie ben ik

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hallo beste schrijvers , ook ik heb me aangemeld voor een boek uit te geven door Freemusketeers. omdat ik net als jullie 80 e-mail adressen nodig heb wilde ik vragen of er iemand zo vriendelijk zou willen zijn om mij een of meerdere adressen toe te sturen. ik kom er nog 30 tekort. waar ik die vandaan moet halen....ik weet het niet meer. ik heb al van alles geprobeerd, ik kom niet verder. laat me iets van je weten. ik zal ook de toekomstige "clubgenoten"helpen als ze er om vragen. heel heel hartelijk bedankt. louise.elshof@virusfree.be :{}

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi dorusje, Alleen maar op een forum komen om 'even' wat mailadressen te hengelen, komt niet echt sympathiek over. Misschien is het handiger om eerst eens wat over je boek te vertellen, zodat mensen kunnen besluiten of ze daar überhaupt ( :confused: lelijk woord) wel mail over willen ontvangen. Zomaar een ideetje.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:? :? :? (heb jij stiekem ergens mailbestandjes staan) :? :? :?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben heel erg benieuwd hoe het er bij FM aan toe gaat. Ik sta nu op de longlist van de Nieuwe Schrijversprijs. Mijn boek is nog niet uitgegeven, heb het een aantal keren geprobeerd via de reguliere uitgeverijen, maar kreeg steeds de reactie dat het niet precies in hun fonds pasten en meer van dit soort berichten. Ik heb van sommigen gehoord dat het hele proces van uitgeven juist maar vier maanden duurde... Het viel me ook op dat er toch een stuk op tien boeken zijn genomineerd die al uitgegeven zijn via FM. Het is toch een Nieuwe schrijversprijs?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is op zijn minst vreemd te noemen. Maar er zal wel iemand winnen die nog niet heeft uitgegeven, anders hebben ze niks uit te geven :D

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is op zijn minst vreemd te noemen. Maar er zal wel iemand winnen die nog niet heeft uitgegeven, anders hebben ze niks uit te geven :D
Zo heb ik het nog niet bekeken, klinkt toch erg logisch. :D

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kvind dat indd. een beetje raar... Kdacht dat het was voor manuscripten..Maar ja.. Het proces bij Fm duurt indd. redelijk lang... Hoewel ik moet zeggen toen ze zeiden dat mijn boek nog langer vertraging had dat het nog zeker twee weken zou duren had ik 2 of 3 dagen daarna wel mijn boeken... maar geduld moet je indd. wel hebben maar ja...van de andere kant denk ik als het er eenmaal is... En bij de regulaire uitgevers is het er toch ook niet meteen? Geduld moet je altijd hebben en het moment is prachtig POD of niet..

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben heel erg benieuwd hoe het er bij FM aan toe gaat. Ik sta nu op de longlist van de Nieuwe Schrijversprijs. Mijn boek is nog niet uitgegeven, heb het een aantal keren geprobeerd via de reguliere uitgeverijen, maar kreeg steeds de reactie dat het niet precies in hun fonds pasten en meer van dit soort berichten. Ik heb van sommigen gehoord dat het hele proces van uitgeven juist maar vier maanden duurde... Het viel me ook op dat er toch een stuk op tien boeken zijn genomineerd die al uitgegeven zijn via FM. Het is toch een Nieuwe schrijversprijs?
Ik had precies hetzelfde in 2007. Ik vind het gewoon raar en het uitgeven duurt inderdaad vier maanden, of je moet vaak uitstel vragen ivm redigeren.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi, ik heb een vraagje aub. Free Musketeers wil mijn dichtbundel uitgeven, mist ik er zelf de eerste 40 afneem. Dat kost mij rond de 450 euro. (Dit geldt niet voor boeken als ze door geheel door hun worden uitgegeven, dan betaal je geen cent. Tenzij je besluit in eigen beheer via hun uit te geven, dan kost hjet je wel geld, maar dan heb je alle rechten zelf. (Staat op hun site gewoon de verschillen tussen eigen beheer en geen eigen beheer bij hun qua uitgave. Maar met dichtbundels nemen ze minder risico. Zou jij het mij adviseren om het toch te doen of niet ondaks dat geld voor die eerste 40 afnames ? xxxMar

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan kost één boek jou dus 10 euro. Als je ze voor meer geld kunt verkopen, waarom zou je het dan niet doen? Maar je kunt ook rondkijken - hier op het forum bijvoorbeeld, of elders op het internet - of er concurrenten zijn. Goedkopere mogelijkheden, dus. Dat is even uitzoeken. Maar ik zou er [b]in elk geval[/b] een corrector naar laten kijken, want als je tekst in een bundel komt, zoals je hier je teksten post, dan koopt geen mens hem. Je schrijven is echt abominabel en in de tijd dat je hier niet was, is besloten dat je niet zomaar een tekst op het forum kunt plaatsen, zonder even naar spelling, zinsbouw en interpunctie gekeken te hebben. Beschouw het als een oefening.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad Zjors. Helemaal mee eens. Van de andere kant. Kun je wel tegen je vrienden/vriendinen en de pers zeggen:'Het gaat retegoed met de verkoop. Ik heb er al 40 verkocht!' Ik denk dat je beter bij een andere POD kunt kijken als ze zo gaan beginnen. er zijn er genoeg...Succes met je dichtbundel

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het echt een hobby is, dan vind ik dat het best geld mag kosten, maar....... je hebt, neem ik aan, al veel in de bundel geïnvesteerd (tijd!) en dan is het zonde als jij moet betalen zodat een derde eenvoudig winst op je product kan maken (financiële risico's zijn er voor hen immers niet als jij die 450 euro ophoest... - eigenlijk een ideale manier van geld verdienen ;) ). Publiceren op internet is veeeel goedkoper (en dan word je misschien ook nog meer gelezen en blijf je ook niet zitten met 40 boeken die misschien niemand koopt...).

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bovendien: wie koopt die 40 boeken van je want je hebt ze in je omgeving al 'uitgebaat' via de eerste druk bij die andere uitgever.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, afgelopen maandag is de cd met manuscript, auteursformulier, portretfoto en cover op de post gegaan naar FM. Krijg vandaag een mailtje binnen dat ze het ontvangen hebben, maar nog een paar punten hebben gezien. Zo vinden ze de portretfoto te klein qua resolutie (maar hij moest minimaal 150 KB zijn, die van mij is 286 KB...) en in hun papieren stond dat je mocht kiezen tussen vier verschillende lettertypen, o.a. uit Garamond en Georgia. Ik heb gekozen voor Georgia en nu krijg ik te horen dat ze standaard met Garamond werken... :S Een beetje jammer toch wel. Heb een mail terug gestuurd met wat zij als eisen hadden opgegeven en wat nu dus de bedoeling is, want hier word ik niet erg blij van. Heb alles een week eerder dan de deadline ingestuurd, in de hoop dat het minder dan vier maanden zou kunnen duren, maar nu denk ik dat het alleen maar langer gaat duren.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grootte van een plaatje zegt niks over resolutie. Heb je er geen formaten bijgekregen? Stom trouwens dat dat op CD moet, dat kun je toch wel mailen?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grootte van een plaatje zegt niks over resolutie. Heb je er geen formaten bijgekregen? Stom trouwens dat dat op CD moet, dat kun je toch wel mailen?
MichaM Als de cover te groot is qua kb/mb en nog een MS en andere dingen die je moet sturen, dan kan het niet per mail en ze willen alles hebben en dat in een keer, dan is het beter om het per cd te sturen. Ik vond het een heel gedoe en je weet wel wat ik er van vind ;) @Chinouk Mijn portretfoto was 444x654...423 KB Het kan zijn dat je de foto als jpg bestand hebt gestuurd in plaats van TIF.