Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeefland

Het lijkt mij leuk om een speciale thread aan te maken over "de schrijvers" op deze site (wij dus) en onze ervaringen tot nu toe met de uitgevers. Waarin we kunnen bijhouden hoever een ieder is. Eufdrie bijvoorbeeld, gaat volgende week haar manuscript voor de eerste keer insturen naar de uitgevers. Cobra heeft dit een tijdje geleden al gedaan. En Alexa heeft zelfs al een contract ondertekend!
Daarentegen lijken Harry Anders en Mario Kluser de voorkeur te geven aan een uitgave in eigen beheer.
Mijn idee is om elkaar via deze thread op de hoogte te houden van onze eigen stand van zaken bij de uitgevers. Bijvoorbeeld: is er een reactie gekomen? Ga je (op advies) herschrijven? Heb je net als Cobra te horen gekregen dat het wel eens een half jaar kan duren voordat je meer weet? Of heb je misschien intussen al gedebuteerd? Deel je ervaringen!!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dit is al heel geweldig Stancia!!! Wat de uiteindelijke uitspraak ook zal zijn: je zit in de kaartenbakken, je wordt gewaardeerd.

Ik houd alvast wat ruimte in mijn agenda om naar jouw presentatie te gaan.Over een halfjaartje zulen we zeggen??

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Spannend Stancia. Goed nieuws.
Is het dat het chicklit verhaal?

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tjeetje, Zjors. Wat een optimisme. Maar ik neem aan dat mijn (aangenomen) oma :wink: weet waar ze het over heeft.

Ontzettend bedankt, maarruh presentatie? Doe niet zo eng, dan ziet iedereen me :shock:

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

stancia wrote:

Oh baajdeweej, is de uitnodiging voor jouw debuut strikt persoonlijk voor moi? Of mag ik iemand meenemen?

Haha, dat is inderdaad leuk. Ik vind het leuk als ze meekomt, iedereen is welkom! Tot dan! :D

En p.s: En over een half jaar inderdaad jouw presentatie!! Eng of niet!!

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dan duwt een ploeg van dit forum je gewoon op het podium!

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

nenko wrote:
Spannend Stancia. Goed nieuws.
Is het dat het chicklit verhaal?

@ Nenko? Wat bedoel je daarmee? Of het het verhaal was waarmee ik aan die wedstrijd heb meegedaan? Nee.

En of het chicklit is? Ik zou het je werkelijk niet kunnen zeggen. Ben ermee opgehouden mijn stijl in een hokje te plaatsen. Maar als je wilt weten of het een romantisch, ietwat komisch van tijd tot tijd, ontroerend, én spannend (heb ik me laten vertellen) verhaal is. Eh Ja!, dan is het dat verhaal! :wink:

Ik heb er meerdere, maar vond het gewoon tijd om dit verhaal in te sturen.

@ Griseo? :oops: 8) :lol:

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik bedoelde dat verhaal, omdat ik dacht dat je ook met dat wedstrijdverhaal nog bezig was.

Ben benieuwd naar je verhaal, hopelijk ligt het binnenkort hier in de winkel bij me om de hoek.
Of toch wel die boekpresentatie? :wink:

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Geweldig, Stancia!

Weer iemand die we toe kunnen voegen op de lange debutantenlijst van forum Club Schrijven.
Goed gedaan hoor! :D

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tjonge wat een lieve reacties allemaal.
Weet niet of ik me hier nog durf te vertonen als ze uiteindelijk toch niet met me in zee willen :?

Maar laat het jullie hoe dan ook weten. (Misschien onder een pseudoniem :wink: )

Oh, dat zal niet gaan, die heb ik niet. Wat een dilemma...

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gaat vast lukken Stancia. Succes, sterkte, veel geluk, glaasje lekkers, kopje valeriaanthee ... kies maar wat je nodig hebt!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hihi, Stancia :D

Goed zeg!
Ik ga alvast héúl hard duimen.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goed zeg. Ik zal voor je duimen dat ze het 2e gedeelte minstens net zo leuk vnden als het eerste. k kanme niet voorstellen dat ze er veel tijd en moeite insteken, als ze er geen brood in zien. Succes.

Lid sinds

18 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Echt gaaf Stancia!
Maar even met een korte omweg terug naar het topic:
Ik heb in mijn leven slechts twee keer iets naar een uitgever gestuurd. Het was een boekje dat ik voor mijn vrouw had geschreven, samen met de kinderen. Helemaal niet mijn stiel, kinderverhalen schrijven, maar het moest een moederdagcadeau worden. Ik schreef een inleiding en liet de kinderen ieder een eigen verhaal verzinnen dat ik begeleid intikte. (lft. toen 10,9 en 6.) Ik schreef de overgangen en sloot het geheel af. Tot slot maakten we er samen tekeningen bij.
Uitgeverij Gotmer stuurde een (nogal slordig gestelde) standaardbrief.
Van uitgeverij Lemniscaat kreeg ik een brief terug waarin onder andere de volgende zinsneden voorkomen: ...met belangstelling gelezen, ...het een leuk idee is.
Schrijvende kennissen zeggen dat dit een goed teken is :?
Wat leuk trouwens dat zoveel van jullie al gepubliceerd hebben. Ik zal mijn best doen om er zoveel mogelijk te lezen, maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik bijna geen tijd heb om te lezen. Ik schrijf liever in mijn momenteel spaarzame vrije tijd. :)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Oh, mazzel voor je Arjan. Mijn boeken kun je door je kinderen laten lezen. Scheelt jou weer tijd...

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat ik me nu afvraag is dit.

Deze uitgever was er een van de vier waar ik mijn manuscript naartoe heb verzonden. Van één heb ik een ontvangstbevestiging gekregen, van de andere twee helemaal niets.

Moet ik die anderen nu aanschrijven zo van. Eh ja hallo, er heeft iemand gereageerd maar van u heb ik helaas nog niets gehoord? Of gewoon af blijven wachten?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zou nog even afwachten. Op 't moment dat die ene uitgever je een contract aanbiedt en je besloten hebt met hun in zee te willen, is het vroeg genoeg om het tegen die andere te zeggen (dan is het ook wel netjes om dat te doen). Misschien blijkt een van die andere straks ook geïnteresseerd, dan heb je de luxe dat je kunt kiezen :D

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Oh jee, maak me niet gek hoor :shock:

Een contract? Hm, maar wat nou als juist die uitgever waar je op hoopt nog niet heeft gereageerd? Kan dan moeilijk zeggen, eh nog even wachten, ik wacht nog op iemand anders :?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gewoon afwachten. Voordat er over een contract sprake is gaat er weer een hele tijd overheen. Dan heeft de rest ook gereageerd of ze hebben er weinig zin in.
En als je een contract getekend hebt is het nog vroeg genoeg om te laten weten aan de anderen dat je al 'voorzien' bent.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goh, wat ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb. Je wilt niet weten hoe blij ik met jullie adviezen ben.

Oke, dan ga ik gewoon verder met afwachten.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hee Stancia, wat fantastisch nieuws!!! :D

Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van alle avonturen die je met de uitgeverij (of uitgeverijen lees ik nu) gaat krijgen. Misschien leest er hier eentje van de uitgeverijen mee en die gaat nu met een rood hoofd de hele stapel binnengekomen manuscripten af om te zien of jij er tussen zit. :wink:

Enne... wat zegt je man nu? Die is toch wel impressed he?

Veel succes,
Jommeke

Lid sinds

18 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zjors wrote:
Oh, mazzel voor je Arjan. Mijn boeken kun je door je kinderen laten lezen. Scheelt jou weer tijd...

Ik zal proberen om de kinderen mij te laten voorlezen. Weer eens iets anders. Normaal lees ik hen voor :D
Maar als ik jouw boeken wil lezen (of laten voorlezen) moet ik wel weten welke boeken je geschreven hebt. Ik zou zeggen pb me maar titels.
(ps: alledrie de kinderen zitten op dit moment rond het avi 3 niveau.)

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jommeke wrote:
Hee Stancia, wat fantastisch nieuws!!! :D

Misschien leest er hier eentje van de uitgeverijen mee en die gaat nu met een rood hoofd de hele stapel binnengekomen manuscripten af om te zien of jij er tussen zit. :wink:

Ja, stel je voor :oops:

Quote:
Enne... wat zegt je man nu? Die is toch wel impressed he?

Hahahaha... die heeft al gezegd dat hij huisman gaat worden als de kogel door de kerk is. Heb hem maar even in die waan gelaten en zal hem later wel voorzichtig uit de droom helpen dat ik daarvoor toch op zijn minst in Amerika door zal moeten breken :wink:

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Stancia, gefeliciteerd!!! Wat geweldig dat je doorgebroken bent. Echt top! Geniet er van, meid.

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Echt super, Stancia. Er komen steeds meer debuten bij hier, dit forum brengt geluk!!

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

KIM niet doen, dat is de duivel verzoeken...

Maar Stancia; Goed joh!!!

Roos

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat ontzettend leuk dat het al meerdere 'vaste bezoekers' van dit forum is gelukt hun werk gepubliceerd te krijgen. Ik wil ze allemaal graag hierbij feliciteren! Het is al een tijdje geleden dat ik als gast de Salon heb bezocht en graag deel ik ook even mijn ervaringen met uitgeefland met jullie.

Zelf is het me in de tussentijd eveneens gelukt een roman gepubliceerd te krijgen. Toen het manuscript 'af' was heb ik samen met mijn co-auteur/redacteur het manuscript naar drie uitgeverijen gestuurd. Die uitgeverijen hadden we geselecteerd omdat ze soortgelijke boeken (historische romans) uitgaven. Van de eerste uitgeverij kwam het manuscript retour met een standaardbrief. Het manuscript zelf was nog helemaal statisch. De tweede reactie was een vriendelijke brief, waarin werd geschreven dat het boek mooi was maar dat ze er op dat moment geen ruimte voor hadden. De redacteur wenste me "van harte toe dat u het manuscript elders weet onder te brengen". De derde uitgeverij, tenslotte, reageerde positief en wilde het boek graag uitbrengen. Dat gebeurde vervolgens afgelopen mei en de samenwerking is heel vlot verlopen.

Al met al zijn mijn ervaringen overwegend positief. Ik lees wel eens op andere forums dat schrijvers massaal afgeven op uitgevers en klagen dat hun manuscripten niet worden gelezen, maar uiteindelijk zijn die uitgevers wel afhankelijk van schrijvers en niemand wil een potentiële bestseller laten liggen.

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gefeliciteerd met je boek.

Het verhaal lijkt me erg interessant. Op de een of andere manier is China toch een van de landen die blijft fascineren.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

He, welkom hier Cixi en gefeliciteerd met je boek!!

Het lijkt me een grote klus, zo'n boek. Dit kun je niet schrijven zonder research in het land zelf, lijkt me. Kom je uit China??

Groet

Zjors

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zjors,

Bekijk haar website, lees het stuk over haar en zie ook de mooie foto. :lol: