Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeefland

Het lijkt mij leuk om een speciale thread aan te maken over "de schrijvers" op deze site (wij dus) en onze ervaringen tot nu toe met de uitgevers. Waarin we kunnen bijhouden hoever een ieder is. Eufdrie bijvoorbeeld, gaat volgende week haar manuscript voor de eerste keer insturen naar de uitgevers. Cobra heeft dit een tijdje geleden al gedaan. En Alexa heeft zelfs al een contract ondertekend!
Daarentegen lijken Harry Anders en Mario Kluser de voorkeur te geven aan een uitgave in eigen beheer.
Mijn idee is om elkaar via deze thread op de hoogte te houden van onze eigen stand van zaken bij de uitgevers. Bijvoorbeeld: is er een reactie gekomen? Ga je (op advies) herschrijven? Heb je net als Cobra te horen gekregen dat het wel eens een half jaar kan duren voordat je meer weet? Of heb je misschien intussen al gedebuteerd? Deel je ervaringen!!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is een mooie brief, Chinouk, waar je een stuk mee verder kunt. Als ik iets mag zeggen. Het valt me op dat als ik hun opmerking en jouw opmerking naast elkaar leg, dat ik twee verschillende dingen zie. Zij zeggen iets over 'plot' en 'spannningsboog' en jij zegt iets over 'een andere boeg gooien'. Je kunt je boek natuurlijk over een andere boeg gooien, maar houd dan vooral dat plot en die spanningsboog in de gaten. Je stijl is goed, zeiden ze, dus die kun je zo houden. En dan inderdaad weer opsturen! Succes!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh sorry, dat leg ik volgens mij verkeerd uit. Met over een andere boeg gooien bedoelde ik eigenlijk: het plot en de spanningsontwikkeling verbeteren en het ook proberen bij jeugduitgevers. Ik ben het nu zelf weer opnieuw aan het lezen, en nu denk ik dat het misschien beter tussen de jeugdthrillers past, omdat het toch wel jong geschreven is. Maar ik denk dat ik eerst ook wat jeugdige proeflezers zal nodig hebben die mij kunnen vertellen hoe het plot en de spanning beter kunnen. Het is weer drie maanden geleden dat ik het had gelezen, en nu lees ik het weer met hele andere ogen en zie ik wel meteen de stukken die toch wel erg ongeloofwaardig zijn. :)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk topic, dit. Wel een oudje. Maar ik denk wel omhoog-trap-waardig. Wellicht ook wat overzichtelijker dan 'Iets te vieren' of AMK, omdat alles over ms-en naar uitgeverijen, afwijzingen en uitnodigingen, dan duidelijk bij elkaar staan, gescheiden van alle andere dagelijkse en minder dagelijkse beslommeringen. Zelf heb ik een tijdje terug besloten om me eerst voornamelijk op kortverhalen te storten. In november ga ik echter meedoen met NaNoWriMo, met een jeugdverhaal wat al circa vijf jaar in mijn hoofd zit. Over een jaar hoop ik dat dan te kunnen versturen. Gezien ik ook in 'iets te vieren' en in andere topics af en toe wat hierover voorbij zie schuiven, trap ik dit omhoog. Hoe gaat het bij de mensen die er nu écht mee bezig zijn?