Uitgeefland

Het lijkt mij leuk om een speciale thread aan te maken over "de schrijvers" op deze site (wij dus) en onze ervaringen tot nu toe met de uitgevers. Waarin we kunnen bijhouden hoever een ieder is. Eufdrie bijvoorbeeld, gaat volgende week haar manuscript voor de eerste keer insturen naar de uitgevers. Cobra heeft dit een tijdje geleden al gedaan. En Alexa heeft zelfs al een contract ondertekend!
Daarentegen lijken Harry Anders en Mario Kluser de voorkeur te geven aan een uitgave in eigen beheer.
Mijn idee is om elkaar via deze thread op de hoogte te houden van onze eigen stand van zaken bij de uitgevers. Bijvoorbeeld: is er een reactie gekomen? Ga je (op advies) herschrijven? Heb je net als Cobra te horen gekregen dat het wel eens een half jaar kan duren voordat je meer weet? Of heb je misschien intussen al gedebuteerd? Deel je ervaringen!!

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Oké, de kogel is door de kerk.
'Liefde en leugens' Zo gaat mijn eerste boek dus heten. Hoe vinden jullie het klinken? Ik moet er eerlijk gezegd zelf nog heel erg aan wennen :?
Maar ach, het duurt nog maaaanden voor het in de winkel ligt :wink:

20 december 2006 - 10:44

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hé geweldig hoor!
Ik vind die twee L-en wel lekker klinken in de titel.

20 december 2006 - 10:57

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Stancia, ik dacht al we horen niks meer.

Wie heeft de titel gekozen? Je moet er zelf aan wennen zeg je. Heeft de uitgever dit voorgesteld?

Eerlijk gezegd vind ik hem een beetje cliche. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik dat zeg. (Ik vind namelijk dat we niet altijd hiephoi tegen elkaar moeten roepen als het niet zo is. Daar komen we niet verder mee).

Liefde en leugens kan over alles gaan. De alliteratie in de titel vind ik wel leuk, maar ik denk echt dat er een betere mogelijk moet zijn. Ben je tevreden of niet? Zo niet, zoek dan even verder tot je er een hebt waarbij je denkt: yes!

Zelf vind ik titels het moeilijkste van een boek. Vrijwel altijd verzint bij mij een ander de titel die het helemaal is. Enkel door eindeloze rijtjes op papier te zetten door mij, waarbij de ander erop gaat varieren.

Wanneer ligt het boek in de schappen? Ik ben heel benieuwd!

20 december 2006 - 11:01

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
Ha Stancia, ik dacht al we horen niks meer.

Ja, Zjors. Had al zo'n donkerbruin vermoeden dat jullie dat dachten. Maar ik zit momenteel tot over mijn oren in de verhuizing. Het is de bedoeling dat we Oud & Nieuw in het nieuwe huis vieren :? En alsof dat allemaal nog niet genoeg is, is mijn computer ook niet helemaal lekker. :x

Quote:
Eerlijk gezegd vind ik hem een beetje cliche. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik dat zeg.

Nee, natuurlijk niet. Was er zelf in eerste instantie ook niet zo heel erg weg van. Maar mijn eigen titel: 'Een kleine erfenis' was al eens eerder gebruikt volgens hen en die associeerde zij met een streekroman, wat het dus zeker niet is!

En ja, die titel is inderdaad door de uitgever en de aquirerend uitgever (had ik dus nog nooit eerder van gehoord :oops: )voorgesteld. Kon ook nog voor 'Liefde óf leugens' gaan :roll: En de alliteratie is inderdaad lekker.

Quote:
Wanneer ligt het boek in de schappen? Ik ben heel benieuwd!

Volgend jaar september pas :(
Ha! Tegen die tijd kan meteen mijn volgende boek erachteraan! :wink:

20 december 2006 - 11:53

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je moet dus aan de titel wennen. Ik vind hem een beetje Bouquetreeksachtig. Ik ben even kwijt waar je boek over gaat, maar met die titel denk ik aan het licht romantische genre. Als het daarin past, vind ik het een goede titel.

20 december 2006 - 12:30

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Cixi wrote:

Ik ben even kwijt waar je boek over gaat, maar met die titel denk ik aan het licht romantische genre. Als het daarin past, vind ik het een goede titel.

Weet je Cixi, waar mijn boek over gaat heb ik eigenlijk nog maar aan (bijna) niemand verteld... en misschien zou je het zelfs zwáár romantisch kunnen noemen :shock: Dus dan is de titel meer dan perfect! :wink:

Maar aan de andere kant is het ook best een beetje zielig, en ook wel ontroerend. Dus...?? :roll:

20 december 2006 - 13:41

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank je Kim. Tjonge, jij gaat ook lekker he? Derde druk alweer? :shock:

20 december 2006 - 15:08

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Update... Update

Heb vandaag te horen gekregen dat mijn boek niet in september, maar al in Juni uitkomt!!!! 8)

12 januari 2007 - 10:43

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Stancia:

Meid, wat zullen de slingers in jouw nieuwe huis prachtig staan!
En die bontjas, champagne, high heels, diamanten ring etc...past er voor een feestje ook goed bij, toch?
Voor de maand juni maar eens kijken of er een vette limo vrij is? :lol:

Raven :D :D :D

12 januari 2007 - 10:54

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

AHA! Dat is nog eens leuk nieuws! Gaaf joh lekker een paar maanden eerder! Super zeg. Nou ik ben ook heel erg benieuwd... Heb ik er nou al een fragment van gelezen? Ik meen me te herinneren dat je een fragment van een ander verhaal had geplaatst en je was met 50 boeken tegelijk bezig :wink: en tien uitgevers of zo en toen raakte ik de draad kwijt of dat fragment nou van dit boek liefde en leugens was. Mocht er nog geen fragm ergens staan, mogen we dit dan tegemoet zien in boekpresentatie?

12 januari 2007 - 13:49

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gefelicieteerd
Hoef je toch een paar maandjes minder lang te wachten

12 januari 2007 - 16:52

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Roos Boum wrote:
Mocht er nog geen fragm ergens staan, mogen we dit dan tegemoet zien in boekpresentatie?

Oh, dat is een goed idee. Maar weet niet of ik dat wel mag. Even contract nalezen :wink:

@ Nenko: Ja, he? Drie maanden scheelt inderdaad een hele hoop :lol:

12 januari 2007 - 18:08

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Joh, gefeliciteerd Stancia. Juni... dat is het zo. Drie keer ademhalen, vier keer zuchten en een keer 'hatsjie!' en je boek ligt al in de winkel!!!

12 januari 2007 - 18:29

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

stancia wrote:
Roos Boum wrote:

Oh, dat is een goed idee. Maar weet niet of ik dat wel mag. Even contract nalezen :wink:

En?

13 januari 2007 - 1:48

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Contract nalezen Stans? Een schrijver mag toch zelf meewerken aan de publiciteit? Je moet toch zorgen dat je boek straks gaat verkopen, dus dan moet je toch juist overal op internet daar waar je de mogelijkheid hebt teasers loslaten? Je neemt een fragment wat jou het meest aanspreekt of waarvan je denkt dat je daardoor het best gaat verkopen en dat probeer je zoveel mogelijk op internet te plaatsen of in bladen te krijgen. PROMOTEN die hap. Je uitgever is alleen maar blij als je zelf meewerkt aan promotie. Tuurlijk overleg je even met hem of haar. Maar ze willen echt wel zelf dat je meehelpt hoor met promoten. Het is ook hun belang omdat het dan straks beter verkoopt!

13 januari 2007 - 9:41

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nou zeg Josje!! Waar heb jij gezeten??? :shock:

Kim werkt daar aan haar carriere, onze internationaal doorbrekende schrijfster!!

Als ik het goed begrepen heb, werkt ze daar aan haar volgende roman die zich in Amerika afspeelt.

Toch, Kim? Of lig je daar inmiddels te luieren in de zon? We horen wel erg weinig van je.

14 januari 2007 - 21:32

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Roos Boum wrote:
Contract nalezen Stans? Een schrijver mag toch zelf meewerken aan de publiciteit? Je moet toch zorgen dat je boek straks gaat verkopen, dus dan moet je toch juist overal op internet daar waar je de mogelijkheid hebt teasers loslaten? Het is ook hun belang omdat het dan straks beter verkoopt!

Ja, waarschijnlijk heb je gelijk. Ga even kijken welk fragment ik zal plaatsen. Misschien de proloog... of misschien wel iets uit het midden. Nou ja, jullie zullen het wel zien :wink:

15 januari 2007 - 19:34

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zjors wrote:
Nou zeg Josje!! Waar heb jij gezeten??? :shock:

Scuzzi, ben echt lang weggeweest en heb helaas niet alle topics doorgelezen, alleen ff heel snel doorgelopen.

15 januari 2007 - 20:24

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

stancia wrote:

Heb vandaag te horen gekregen dat mijn boek niet in september, maar al in Juni uitkomt!!!! 8)

Wat heerlijk Stancia, dan kan 'ie op mijn boekentoren voor de zomervakantie! :D Bovenop natuurlijk! :wink:

15 januari 2007 - 21:34