Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeefland

Het lijkt mij leuk om een speciale thread aan te maken over "de schrijvers" op deze site (wij dus) en onze ervaringen tot nu toe met de uitgevers. Waarin we kunnen bijhouden hoever een ieder is. Eufdrie bijvoorbeeld, gaat volgende week haar manuscript voor de eerste keer insturen naar de uitgevers. Cobra heeft dit een tijdje geleden al gedaan. En Alexa heeft zelfs al een contract ondertekend!
Daarentegen lijken Harry Anders en Mario Kluser de voorkeur te geven aan een uitgave in eigen beheer.
Mijn idee is om elkaar via deze thread op de hoogte te houden van onze eigen stand van zaken bij de uitgevers. Bijvoorbeeld: is er een reactie gekomen? Ga je (op advies) herschrijven? Heb je net als Cobra te horen gekregen dat het wel eens een half jaar kan duren voordat je meer weet? Of heb je misschien intussen al gedebuteerd? Deel je ervaringen!!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heb een ordner vol met 'past niet in ons fonds brieven'. Maar ook een mapje: 'hoera wij willen met u verder' brieven.

Chicklit is overigens hartstikke hot tegenwoordig. Niks mis mee. Modern en levert geld op.

Mmmm, zal ik er ook eens aan beginnen? Hoewel, liefst moet je niet ouder dan dertig zijn daarvoor...

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zjors wrote:
Mmmm, zal ik er ook eens aan beginnen? Hoewel, liefst moet je niet ouder dan dertig zijn daarvoor...

Waarom? Als oudere jongere (dat begrip kun je heel lang rekken) ben je ervaringsdeskundige en het is nog altijd zo: 'op een oude fiets kun je het beste leren,' dus als jongeren dat allemaal lezen....

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zjors wrote:
Heb een ordner vol met 'past niet in ons fonds brieven'. Maar ook een mapje: 'hoera wij willen met u verder' brieven....

Echt waar? Een heel mapje? Hm, en wat doe je met die verhalen die niet in het fonds passen? Gewoon naar een andere uitgever sturen? En wanneer besluit je dat je dat verhaal maar het beste in vuilnisbak kunt gooien omdat niemand het goed schijnt te vinden?
Er zijn dus al meerdere boeken van jou uitgegeven?

Chicklit is overigens hartstikke hot tegenwoordig. Niks mis mee. Modern en levert geld op.

Ja vind ik ook. Ik hou nu eenmaal van dat soort verhalen en ben gewoon belachelijk romantisch :oops:

Mmmm, zal ik er ook eens aan beginnen? Hoewel, liefst moet je niet ouder dan dertig zijn daarvoor...

Oh dat wist ik niet joh. Ben dat station alweer een poosje geleden voorbij. Ik dacht dat alleen de vrouwlijke hoofdpersonen niet ouder dan dertig mochten zijn :wink: