Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Revolutie in Uitgeversland - Tenpages.com

Ik kreeg vandaag dit spammailtje (en ik vermoed dat ik niet de enige ben):
Beste Micha Meinderts, Gefeliciteerd, u bent ontdekt! Wij hebben uw publicaties in het magazine Blanco Regel gelezen en het viel het ons op dat u graag en goed schrijft. Schrijverskwaliteiten als die van u zien we graag groeien. Daarom hebben we Revolutie in Uitgeversland opgericht: een uniek en vernieuwend uitgeefplatform, dat begin 2010 online gelanceerd wordt. We nodigen u van harte uit om als eerste bij dit spraakmakende concept betrokken te zijn. Het concept is een initiatief van Valentine van der Lande. Na jaren ervaring te hebben opgedaan bij bedrijven als De Arbeiderspers en Bol.com besloot ze dat het tijd was voor een Revolutie in Uitgeversland. Het doel: schrijvend talent een kans te geven om door te breken, zonder de traditionele paden in de uitgeefbranche te betreden. Revolutie in Uitgeversland werkt samen met grote namen in de internet- en uitgeefwereld. Gunt u uzelf een vervolgstap in uw schrijfcarrière? Stuur ons dan een reactie op deze e-mail. Wij nemen contact met u op en geven u meer informatie over ons uitgeefconcept.
Vooral vreemd omdat ik voor zover ik weet geen publicaties heb in Blanco Regel, ik heb alleen vorig jaar een artikel geredigeerd. Ik vermoed dus dat ze gewoon het hele colofon hebben doorgespit en iedereen hetzelfde mailtje hebben gestuurd. Lekker inspelen op de schrijversego, woei. Maar goed, het gaat dus om het concept. Nog weinig over bekend, op de site staat ook niet zo bijster veel nog. Wat denken we? Weer een POD? Of nog erger, echt puur en alleen digitaal uitgeven? Ik wil altijd het naadje van de kous weten bij dit soort "nieuwe" concepten, voor een betrokkene dit topic vindt en uit zijn slof schiet over "achterdocht" en "kritiek" en "openstaan voor nieuwe initiatieven" enzo. Ik hou gewoon niet van geheimzinnigheid, ik wil weten waarom ze denken dat dit werkt, zeker aangezien ze blijkbaar mijn medewerking wensen. Dus. Iemand meer info?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las via de twitteraccount van Tenpages dat er maar liefst 7 boeken uitkomen in september. Geweldig. Ben benieuwd of er meer het zo goed gaan doen als ZoZuidas. De site is verslavend trouwens. Van het ms Passie en Piemelbloemen ben ik kleinaandeelhouder. Maar liefst 1 aandeel heb ik gekocht :) Leuk om te zien dat deze het ook gaat halen! Ik hou van humorboeken.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik heb afgelopen juni in vijf weken alle 2000 aandelen verkocht van het jeugdboek de bieb bende. Ik heb er veel voor moeten doen: interactieve website, pakkende boektrailer, posters, flyers etc. Maar nadat ik de 2000 aandelen had verkocht, werd ook ik gelijk gebeld door de uitgeefmanager van TenPages. Na een persoonlijk gesprek kon ik aan de slag met verbeteren en na een maand leverde ik de tweede versie in. Die kon meteen door naar de uitgeverijen. Nu ben ik dus aan het wachten op een reactie. TenPages levert heel goed werk en zet zich volledig in voor je manuscript. Dat is alleen maar goed. Je moet je realiseren, voordat je aan het avontuur begint, dat je enorm veel voorbereidingen treft qua promotie. Want anders lukt het je bijna niet.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hebben jullie ook meegekregen dat Knof - een schrijver die als eerste al zijn aandelen verkocht (of was het nu diegene die ze het snelst verkocht?) op 10P - zijn debuut heeft via 10P en bij uitgeverij Mistral?!

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankzij TenPages is nu ook de laatste stap gezet naar een uitgever. Vandaag heb ik een contract getekend met uitgeverij De Brouwerij voor mijn debuutroman. Volgend jaar april ligt ie in de winkels.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pak deze draad nu pas voor het eerst op! Leuk al die successen! Mooie titel, Johan. Veel mooier dan de oorspronkelijke Engelse titel.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal! Goed nieuws! Mijn debuut Nergens - een onbekende wereld komt 20 feb uit bij uitgeverij Kluitman (via Tenpages dus!). - verwijderd - Groeten, Tamara Geraeds

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd Tamara. Maar het is niet de bedoeling dat je reclame maakt op dit forum. je kunt wel om een vermelding in de schrijfgids vragen.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Tamara, het is niet de bedoeling hier reclame te maken voor je boek of je cursussen. Als je iets te vieren hebt op het gebied van schrijven kun je dat hier melden: http://www.schrijvenonline.org/forum/109689 Als je je boek wilt presenteren kan dat hier: http://www.schrijvenonline.org/forums/alleen-voor… Cursussen kun je hier melden: http://www.schrijvenonline.org/activiteiten-aanme…

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geeft niets. :thumbsup: Maar anders staat het hier straks vol met reclame. Veel mensen hier geven nu eenmaal cursussen of hebben boeken te koop :nod: . Nu snel je presentatie lezen!

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dries Ik heb de 15e zowel de boekpresentatie als de cursus doorgegeven/aangemaakt, maar de cursus zie ik in mijn account niet staan. Heb ik iets verkeerd gedaan? Ik heb trouwens net een uitgebreid stukje geplaatst in mijn boekpresentatie. Groeten, Tamara

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook zie ik wel iets in Tenpages.com. Enkel schrikt het promotiegedeelte me af. Niet dat ik geen promotie wil maken, maar hoeveel precies? Kun je er ook komen zonder dat je een drukbezochte pagina hebt op Twitter, FB e.a.?

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
maar hoeveel precies?
Beetje flauw, maar: zo veel als nodig is om de streep te halen. Voor ieder manuscript is dat weer anders. Dan kan alleen in de praktijk blijken.
Kun je er ook komen zonder dat je een drukbezochte pagina hebt op Twitter, FB e.a.?
Jazeker. Ik ben daar een voorbeeld van. Als je meer wilt weten: een van de TP auteurs heeft er een boek over geschreven: Uitgever Gezocht 3.0. Of kijk op zijn blog: http://schrijversopgelet.blogspot.com/2011/11/5-g…

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb tenpages een tijdje als interessante optie gezien om in de toekomst nog eens een manuscript te plaatsen. Ik begin echter steeds meer te twijfelen. Omdat er geen enkele selectie aan de poort is (hoort natuurlijk ook bij het concept), wordt er wel heel veel pulp geplaatst. Ik zie weleens dat een kansrijker manuscript zo ondersneeuwt. De rek lijkt er de laatste tijd een beetje uit. Er worden niet veel aandelen meer verkocht (en dat heeft vast ook iets te maken met de gemiddelde kwaliteit van het aanbod). Kwijnt tenpages een beetje weg? Verkoopcijfers van uitgegeven boeken zijn sinds 1 augustus 2012 niet meer geüpdate, dus daar valt ook weinig uit af te leiden. Ik heb verder het idee dat de organisatie erachter commercie duidelijk hoger in het vaandel heeft staan dan kwaliteit. Het valt me op dat er af en toe behoorlijk slecht geschreven of oninteressante manuscripten tot 'redactietip' worden gepromoveerd, alleen maar omdat de schrijvers bijvoorbeeld veel aan promotie via social media doen. Zelfde met de recensies (de 'beste' van de maand wint 10 aandelen): de winnaars laten zich zonder uitzondering in superlatieven uit over het door hun gerecenseerde boek. Mijn indruk is dat je met een recensie waarin je een boek matig beoordeelt per definitie geen kans maakt. Zie ik het te somber? Benieuwd naar ervaringen. Johan, hoe gaat het bij jou bijvoorbeeld?