Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Revolutie in Uitgeversland - Tenpages.com

29 oktober 2009 - 13:28
Ik kreeg vandaag dit spammailtje (en ik vermoed dat ik niet de enige ben):
Beste Micha Meinderts, Gefeliciteerd, u bent ontdekt! Wij hebben uw publicaties in het magazine Blanco Regel gelezen en het viel het ons op dat u graag en goed schrijft. Schrijverskwaliteiten als die van u zien we graag groeien. Daarom hebben we Revolutie in Uitgeversland opgericht: een uniek en vernieuwend uitgeefplatform, dat begin 2010 online gelanceerd wordt. We nodigen u van harte uit om als eerste bij dit spraakmakende concept betrokken te zijn. Het concept is een initiatief van Valentine van der Lande. Na jaren ervaring te hebben opgedaan bij bedrijven als De Arbeiderspers en Bol.com besloot ze dat het tijd was voor een Revolutie in Uitgeversland. Het doel: schrijvend talent een kans te geven om door te breken, zonder de traditionele paden in de uitgeefbranche te betreden. Revolutie in Uitgeversland werkt samen met grote namen in de internet- en uitgeefwereld. Gunt u uzelf een vervolgstap in uw schrijfcarrière? Stuur ons dan een reactie op deze e-mail. Wij nemen contact met u op en geven u meer informatie over ons uitgeefconcept.
Vooral vreemd omdat ik voor zover ik weet geen publicaties heb in Blanco Regel, ik heb alleen vorig jaar een artikel geredigeerd. Ik vermoed dus dat ze gewoon het hele colofon hebben doorgespit en iedereen hetzelfde mailtje hebben gestuurd. Lekker inspelen op de schrijversego, woei. Maar goed, het gaat dus om het concept. Nog weinig over bekend, op de site staat ook niet zo bijster veel nog. Wat denken we? Weer een POD? Of nog erger, echt puur en alleen digitaal uitgeven? Ik wil altijd het naadje van de kous weten bij dit soort "nieuwe" concepten, voor een betrokkene dit topic vindt en uit zijn slof schiet over "achterdocht" en "kritiek" en "openstaan voor nieuwe initiatieven" enzo. Ik hou gewoon niet van geheimzinnigheid, ik wil weten waarom ze denken dat dit werkt, zeker aangezien ze blijkbaar mijn medewerking wensen. Dus. Iemand meer info?

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 mei 2013 - 11:52
Hallo allemaal, Heb er ook 10 Pagina's geplaatst. Tot nu toe geen slechte ervaring en vooraf hoorde ik alleen positieve dingen er over. Maar meestal plaatsen mensen alleen negatieve ervaringen op Internet? Lieve (vooral zonnige) groet, Diana

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 mei 2013 - 11:55
Hiermee bedoel ik dat Tenpages soms ook heel goed kan uitpakken.
Hee Melissa, Hard werken is het hé? Helemaal mee eens. Maar gefeliciteerd hee! Leuk voor je. Diana (agf) de Raaf

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 augustus 2013 - 15:12
Ik geloof niet in het concept van tenpages. Als ik 2000 aandelen kan verkopen van 5 euro per stuk, heb ik een budget van 10.000 euro. Met dat budget kan ik bij iedere uitgever mijn boek uitgeven. In deze crisistijd is een auteur die met zo'n zak geld aankomt, overal welkom. Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar het "slagingspercentage" van Tenpages. Weet dat iemand? Want al die manuscripten die het niet halen, leveren hen geld op omdat ze niet de volledige inleg van de aandelen terugbetalen. Leuk geld verdienen. Je boek wordt niet uitgegeven, maar het heeft wel al geld gekost.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 augustus 2013 - 12:26
Over het slagingspercentage kan ik niets zeggen, maar als vakantiewerk werk ik momenteel in de bibliotheek (hoe toepasselijk). Ik heb hier al een paar keer een boek gezien met een sticker op: Ontdekt door de lezers van TenPages.com. En dan vooral bij de jeugdboeken, 12 +. Zelf geloof ik ook niet echt in het concept van tenpages, maar zoals je ziet zijn er wel mensen die er met doorbreken. Dus het werkt wel, maar is niet voor iedereen weggelegd. En soms moet je gewoon eens een gokje wagen.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 augustus 2013 - 15:09
Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar het "slagingspercentage" van Tenpages. Weet dat iemand?
Ik weet niet precies welke slagingspercentages jij bedoelt, maar hier staan een paar cijfers over uitgegeven boeken: http://www.tenpages.com/page/uitgegeven_manuscrip… Zo Zuidas was een bestseller, maar dat komt omdat de auteurs leuk kunnen schrijven, zodat het voor meer mensen interessant was. Zelf heb ik een 10 pages boek gelezen dat geschreven was door iemand die genoeg collega's had. Say no more :thumbsdown:

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
6 September 2013 - 20:47
Ik heb het idee dat TP nu echt sleets begint te worden. Er worden steeds minder aandelen verkocht. Ze hadden een groepje vaste hobby-investeerders. Mensen die blijkbaar liefde voor het boek hadden en geld teveel. Nu deze grotere afnemers allemaal zijn afgehaakt (vermoedelijk omdat ze niets van hun investering terug hebben gezien), zie je dat bijna geen enkel boek de eindstreep meer haalt. Behalve dan de nieuwe categorie min of meer bekende Nederlanders die er een boek plaatsen. Daarbij overigens wél met de mogelijkheid om er als investeerder een boek (of meer) voor terug te krijgen. Net even een blik op de nieuwste 'manuscripten' geworpen... Het is steeds meer pulp eerste klas... 'Een school reisje naar een kasteel die al meer dan duizend jaar oud is net voor de grote zomervakantie. Onschuldig tot Milan het grote gebied van het kasteel betreed en een blik van een stenen toren geven hem visioenen van draken en vuur. Hij moet en zal er komen. En dan is er nog de vraag wat zit er in het kasteel verborgen dat Milan er paniek aanvallen van krijgt (...)' Tja, ballotage... Ik blijf erbij: het zou enorm helpen als TP dat hele vrijheid-blijheid -laat-het-publiek-maar-beslissen-wat-goed-is nou eindelijk eens over boord zou zetten en alleen manuscripten zou toelaten die theoretisch enige kans maken.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
10 november 2013 - 16:37
Ik heb me ook even verdiept in TP en ben het niet helemaal met Rasa eens. Oké, er zijn slechte manuscripten op TP, maar er zijn ook juist hele geniale manuscripten zoals deze die ik vond bij de nieuwste manuscripten: 'Het gaat over een inmiddels 55-jarige vrachtwagenchauffeur en een 15-jarig meisje, die meedoen aan de reality-serie '12 uur met...' In deze serie moet je de confrontatie met iemand aan gaan die je niet mag. In 2009 (toen het meisje 11 was), is zij overreden door een vrachtwagen en heeft dat maar net overleeft. Nu ze 15 is, wil ze de confrontatie aan gaan met de vrachtwagenchauffeur die haar heeft overreden, omdat ze nog vol vragen zit. Daarom heeft ze zichzelf voor het programma opgegeven. In het verhaal komen allerlei mysterieuze zaken boven tafel en wordt het meisje verliefd op de chauffeur die haar zoveel leed heeft aangedaan.' (Uit Ons halve etmaal van ene Demii) Zoiets vind ik dan erg origineel en het manuscript was hartstikke interessant aan de hand van dagboeken en verhalen, ik zou dolgraag meer willen lezen. Jammer dat er nu nog maar 5 aandelen verkocht zijn, want Rasa, daar geef ik je dan wel gelijk in, er zijn steeds minder aandeelhouders op TP. Er zo inderdaad een toelatings test of iets dergelijks gedaan moeten worden, zul je zien dat er gelijk meer interesse is. Maar weet iemand toevallig iets over de cijfers? Hoeveel boeken er nou eigenlijk echt zijn uitgegeven via TP?

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
10 november 2013 - 18:01
@Hana Mae, ben je nou serieus over dat manuscript? Sinds 2010 zijn of worden er 85 boeken uitgegeven, maar dat zegt niks over hoe goed ze verkopen. Bovendien is er een sterke afname te zien. Zo haalden in 2013 nog maar 9 manuscripten de eindstreep. Het nieuwtje is eraf en de grotere investeerders hebben zich teruggetrokken.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
12 november 2013 - 17:39
Rasa, ja ik was serieus over het script, de samenvatting komt misschien ietwat tja, apart over, maar het manuscript veraste met enorm. Maar dat is wel ontzettend weinig, van 85 naar 9. Lijkt me ook ontzettend moeilijk om 2000 aandelen te verkopen. Nee, dan ga ik liever naar een echte uitgeverij.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 februari 2014 - 15:41
Ik krijg zojuist een mail dat TenPages.com ermee stopt. Blijkbaar kregen ze onvoldoende voet aan de grond in de boekenwereld die in zwaar weer verkeert. Een korte verklaring staat op de website. http://www.tenpages.com/ Heel jammer, maar ik ben wel blij met het zetje in de goede richting dat ze me hebben gegeven.

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
9 februari 2014 - 20:58
Tja, het zat erin... Ik vind het jammer, maar ik blijf erbij dat hun concept gewoon niet goed was uitgedacht. Natuurlijk helpen de slechte tijden in boeken- en uitgeversland niet.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
10 februari 2014 - 14:07
Helemaal mee eens met Johan Bordewijk. Hopen dat Valentine v.d. Lande in de toekomst met een beter concept op de boekenmarkt komt.