Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe uitgever - Debutto

Heeft iemand al eens van uitgeverij Debutto gehoord? Ik kwam het tegen op het web en kreeg en gunstig antwoord van de uitgever, Kees van Remmerswaal. Ik kan echter verder niet veel over de uitgeverij vinden op het internet en voor ik me in het avontuur stort - sympathieke brief, professionele site, maar is het een veredelde Boekscout of niet? - zou ik graag van anderen horen. Iemand die iets weet? Groetjes

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Die contracten mag hij niet zomaar 'afzeggen,' ze heten niet voor niets 'contracten.' Goed dat je belt, Lance. :thumbsup:
Een boek gereedmaken voor publicatie, met schrijven en al gaat daar een jaar overheen! Toch? :confused: In ieder geval is het slechte reclame voor zijn bedrijf.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe zit het met deze uitgever? Heeft er ooit nog iemand iets van hem gehoord? :confused: Of is alles afgeblazen?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe zit het met deze uitgever? Heeft er ooit nog iemand iets van hem gehoord? :confused: Of is alles afgeblazen?
Grappig, Zjors, dat vroeg ik me vanochtend ook net af. Dat de discussie hier niet meer in het openbaar doorging, daar heb ik alle begrip voor. Maar ik ben inderdaad ook heel benieuwd of de beloofde publicaties in maart doorgaan...

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dito. Een beetje info hier graag? Roddelen hoeft niet :p maar er valt vast wel een zakelijk tipje van de sluier op te lichten. De eerste uitgaves zouden nu zo ongeveer moeten komen?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We hebben het er nog met elkaar over op het besloten forum, Zjors.
O, oke, dat had ik even gemist. Ben ik toch nog nieuwsgierig :)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb onlangs nog contact met hem gehad. Hij heeft iemand in de arm genomen om te helpen. En is de laatste tijd druk geweest met de promotie van de al uitgegeven boeken. Verdere afspraken zal hij wel nakomen maar lopen vertraging op vanwege privé omstandigheden. Wat er in het besloten gedeelte besproken is weet ik niet. Als niet pluslid mag ik daar niet komen. :(

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In ieder geval dat we hier op het forum daar niet verder over praten. Succes DeEllis.
Dat snap ik. Ik wilde alleen duidelijk hebben dat ik voor mezelf spreek om misverstanden te voorkomen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Oké.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat er in het besloten gedeelte besproken is weet ik niet. Als niet pluslid mag ik daar niet komen. :(
Nee meid, het is een forum dat opgezet is door Josefien. Je kunt haar een pb sturen en dan kun je lezen wat de ervaringen zijn en die van jou delen. Ik miste je daar al, maar dacht dat je er misschien geen meerwaarde in zag.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
En er is ook geen besloten forum voor Plusleden. Er zijn wel plannen om binnen SOL mensen de mogelijkheid te bieden om een eigen besloten subforum op te richten, maar wegens technische hobbels is dat nog niet actief.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach zo, heb ik het effe fout begrepen. Nee, ik hoef geen lid te worden van dat forum. Ik zie het nut niet zo goed en heb ook te weinig tijd. Toch bedankt voor het aanbod. :nod:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het is jouw keuze, DeEllis. Toch denk ik dat het heel nuttig voor je is. Het is beslist niet tijdrovend.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil even laten weten dat ik een streep heb gezet onder het contact met deze uitgever. Wegens persoonlijke omstandigheden kon hij zijn afspraken niet nakomen. Bovendien kreeg ik geen duidelijke antwoorden op mijn zeer concrete (regelmatig herhaalde) vragen.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ruim twee weken geleden heb ik mijn manuscript verstuurd naar Boekenplan, anderhalve week geleden ook naar Free Musketeers. Beide uitgevers hebben belangstelling voor het manuscript.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer Scorpio. Ik ben wel benieuwd of het tot enige vorm van redactie gekomen is waar je wat aan gehad hebt? Waarom probeer je het niet bij een andere reguliere uitgever?

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, het is niet tot enige vorm van redactie gekomen. En nog een 'nee', ik ga het manuscript niet naar een andere reguliere uitgever opsturen. Ik ben vijf maanden kwijtgeraakt aan deze uitgever. Nu wil ik dat het boekje op korte termijn en daadwerkelijk gaat verschijnen. Bovendien geeft Boekenplan -behalve in eigen beheer- ook regulier uit. Ik kan er trouwens ook heel goed mee leven als het uiteindelijk bij FM verschijnt. Net als regulier uitgegeven boeken, komen ook deze boeken terecht op al de grote verkoopsites. Zoals bol.com, AKO, Bruna en dergelijke.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bruna niet echt. Alleen lokaal, wanneer de filiaalhouder er niet onderuit kan, omdat de schrijver een goede klant is, of zo. En dan ook nog alleen in consignatie, dat wil zeggen dat men pas geld krijgt voor een boek zodra het verkocht is.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou kunnen hoor, dat niet ieder boek automatisch op de site van Bruna terecht komt. Maar dat is niet "dodelijk ernstig". :D Ze bieden de boeken in ieder geval aan bij het Centraal Boekhuis. Daarmee komen ze dus terecht op een flink aantal internetboekwinkels in Nederland en België.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar heb je gelijk in. En het lijkt me in ieder geval beter dan bij die man waarover deze topic gaat. Of mag ik dat weer niet zeggen?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Noorderzon, dat schijnt heel mooi te zijn. :eek: Deze uitgever heeft mij ook een paar maanden op achterstand gezet. Of heb ik me op achterstand laten zetten? :angry: Je weet maar nooit. In ieder geval heb ik mijn ms bij FM aangeboden. De verwachting is, na het laatste bericht, dat het in juli bij de vormgever komt te liggen. Dan is het nog niet uitgegeven. Maar: ze hebben nieuwe machines, nieuwe methodes, en een achterstand van ms die er liggen. Misschien dat ik eerder aan de beurt kom 'als er een gaatje valt.' Het voordeel is dat ik er in ieder geval van verzekerd ben dat 'De Ingreep' daadwerkelijk gekocht kan worden. Dus een internetuitgeverij, heeft ook een wachttijd bij uitgeven van minimaal 6 maanden. :crybaby: