Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe uitgever - Debutto

Heeft iemand al eens van uitgeverij Debutto gehoord? Ik kwam het tegen op het web en kreeg en gunstig antwoord van de uitgever, Kees van Remmerswaal. Ik kan echter verder niet veel over de uitgeverij vinden op het internet en voor ik me in het avontuur stort - sympathieke brief, professionele site, maar is het een veredelde Boekscout of niet? - zou ik graag van anderen horen. Iemand die iets weet? Groetjes

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Klopt.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed, ik reageer nog een keer in dit topic want nu begint het onprettig te voelen. @ Janheij: Ik snap je uitleg over Valse Salie nu. Verder vind ik het vervelend dat je een uitgever waar ik en andere forumleden contact mee hebben beticht een POD-uitgever te zijn. Indirect dan wel, maar toch. Als je nou zelf ervaringen met hem had... Een gesprek had gehad... @ Ellis, Tja en Miss Moneypenny: Is het handig om hier op door te gaan? Ik ben het ermee eens dat mensen hun afspraken moeten nakomen, maar sommige omstandigheden laten dat niet toe. Allebei gelijk. Maar om dit hier uit de doeken te doen? Kees kan zich niet verweren en misschien leest hij (of een bekende) wel mee. Laten we niet onze eigen glazen ingooien... Oei, onderste klinkt een beetje als Moeder Sjee, maar het is goed bedoeld.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uiteraard leest hij mee en het is niet charmant wat hier gebeurt. :( Je hebt helemaal gelijk, Sjee.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Eh, ik ben op de hoogte. En heb me dus ook een poosje afzijdig gehouden. Toen ik las dat anderen wel antwoord kregen, sloeg de twijfel een beetje toe. Ik heb overal begrip voor maar dan begrijp ik niet dat hij met gesprekken en snel antwoord geven doorgaat terwijl ik twee maanden geleden al een rapport zou krijgen. Als hij niet meer wil, vind ik het niet meer dan logsich dat ik dit hoor. Bovendien heb ik verteld dat wij op sol elkaar onze ervaring vertellen en daar heel open over zijn. Dus als hij meeleest is dat geen probleem.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sjee, Als ik met iemand - zakelijk - in zee ga is een gesprek wel het laatste waarop ik mijn oordeel zal funderen. Je charmant en eerlijk voordoen is heel gemakkelijk. Ik wil feiten. Ik ben wel beginnend, als auteur, maar niet in het zakenleven en met uitgeverijen heb ik - ook vanuit een andere invalshoek - genoeg te maken gehad. Dat maakt ook dat ik zo nieuwsgierig ben. En dus deed wat ik altijd doe als ik die gevoelens krijg, dan ga ik googelen. Nog even buiten alles wat al gezegd is, een beginnend ondernemer die denkt om - midden in een crisis hij zich kan permitteren 'even niet met de toko bezig te zijn', is in mijn ogen niet verstandig bezig. En nogmaals: Ik heb helemaal NIKS tegen POD!

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We begrijpen elkaar niet, Janheij. Het gaat mij niet om POD of beginnend ondernemerschap of zelfs je kritische houding. Juist prima om je dingen af te vragen en onderbuikgevoelens uit te pluizen. Dat doe ik ook. Waar het mij om gaat is dat ik van jouw (en Wolfjes) post een beetje het gevoel krijg alsof je mijn nieuwe fiets afkraakt, waar ik als een kleuter zo blij mee ben. En andere sol-kleuters met mij. Je zegt (bij wijze van spreke) dat er geen bel opzit, terwijl ik zie dat er weleen bel opzit. Misschien roest die weg na enkele weken, maar dat kan ik nu nog niet weten en jij ook niet. Het bovenstaande is natuurlijk sterk overdreven en misschien kinderachtig en naïef van mezelf (mijn geluk hangt gelukkig niet af van of Debutto mijn verhaal gaat uitgeven ;) ), maar hopelijk maakt dit iets duidelijk? Maar verder hoeven we het niet eens te zijn hoor. Ik wil dit topic verder graag positief houden.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even voor de duidelijkheid. Ik heb ook niets tegen POD. Als ik mijn boekje niet via een reguliere uitgever kan uitgeven, dan doe ik het zelf. ;) Laten we maar hopen dat alles goed komt! :)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, laten we er dan maar van uitgaan dat alles goedkomt. :?
Mijn voorgaande post is niet aan jou gericht, Tja. Ik hoop echt dat je snel duidelijkheid krijgt. Hopelijk nog voor de kerst. Succes!

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry Sjee, ik was het juist met je eens. :confused: Ik blijf hier verder weg.
Klopt Ellis! Dus aub geen sorry. We geven dit topic maar even een winterslaapje. We kunnen beter schrijven :nod:

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tot na de kerst en in het nieuwe jaar. Een gezond nieuw jaar is Kees vergund.
Ik sluit me daar van harte bij aan. Goed zo, Marjet. :nod:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik wil nog wel even reageren. Ik heb weken niets gehoord (met alle begrip) en las dat anderen wel bericht op hun mails kregen. Mede op advies van een paar sollers heb ik dus besloten een paar dagen geleden ook nog maar eens een berichtje te sturen. Ik heb nu de indruk dat ik dat beter niet had kunnen doen. Dat voelt best lullig.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps, :crybaby: ik voel me mede-schuldig. :confused: Sorry Tja.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even een verslag van mijn bezoek aan uitgever Debutto. Meneer Kees Remmerswaal was enthousiast over mijn manuscript. Hij wil het graag uitgeven en stuurt me (waarschijnlijk nog voor de kerst) een contract. Ik heb gevraagd hoe hij het het gaat redigeren. Dat doet hijzelf, maar hij verwacht inhoudelijk niet veel te veranderen, omdat hij de kwaliteit goed vindt. Mijn Nederlands is ook prima. Hij was leraar Nederlands, dus daar zal hij wel kijk op hebben. Net als van de andere forumleden, wil hij het boek al in het voorjaar uitgeven. Als zijn sterke kant noemt hij het promoten. Hij heeft ook een jeugdboek geschreven, dat via Boekscout is uitgekomen. Zelf heeft hij daarvan heel wat kunnen verkopen. Uit de 27 verhalen die hij nu in zijn bezit heeft gaat hij een voorstel doen van een stuk of 16 a 20. Ik denk er nog over na. De kans is wel groot dat ik met hem in zee ga. Ik kan geen nee zeggen tegen zo'n verleidelijk aanbod, haha.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hartstikke goed Josefien, thanx to the winterbundel :lol:
Inderdaad, ik zal een dankwoordje voorin het boek opnemen! Hij stelde het trouwens op prijs dat ik loyaal aan de Winterbundel-groep wilde blijven. Mocht er ook nog een Winterbundel komen, dan vindt hij het prima dat ook mijn drie verhalen daarin komen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hartstikke tof, Josefien. Het is je gegund. Zelf lig ik kennelijk uit de gratie. Trouw wil me ook al niet als jurylid. Het wordt een triest einde van december. Maar hé, iedereen de beste wensen. Er gaat tenslotte niets boven gezondheid.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel even off topic: @Tja: Hoezo wil Trouw je niet als jurylid? Hebben ze dat zo bevestigd in een mail? Ik ben wel benieuwd naar de reden.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig Josefien :thumbsup: . Was je op zaterdag op gesprek? Hij werkt zelfs de weekenden door. Nou, nou. :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Super, Josefien! :thumbsup: En ik ben natuurlijk blij dat je loyaal bent naar de Winterbundelaars. ;) Maart dus, dan vraag ik je bundel vast voor mijn verjaardag in juli. :) Ik moet zeggen dat ik straks wel heel benieuwd ben hoe het allemaal gaat, hoe Debutto gaat promoten enzo. Als hij bol.com gaat regelen is dat natuurlijk al een groot pluspunt tov in eigen beheer uitgeven, evenals dat je geen eigen risico loopt.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zo moet je het ook weer niet zien. Ik ben blij dat ik geen jurylid ben. Lijkt me heel moeilijk.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig Josefien :thumbsup: . Was je op zaterdag op gesprek? Hij werkt zelfs de weekenden door. Nou, nou. :thumbsup:
Nee hoor, ik was er vrijdag. Vind ik ook Trenke. Bij een grote uitgever binnenkomen met een verhalenbundel lijkt me heel moeilijk en zelfs daar verwacht ik niet dat ik veel bundels zou kunnen verkopen. Ik vind het gewoon al heel erg leuk dat er een uitgever interesse heeft om het uit te geven. Debutto moet er minimaal 500 verkopen om uit de kosten te komen. Ik ben al heel blij als dat gaat lukken. Zelf heb ik een aardig groot sociaal netwerk en mijn vriendin heeft dat ook, dus ik hoop dat daar belangstellenden tussen zitten. Een kennis heeft me al uitgenodigd op haar literaire leesclub een presentatie te houden en daarbij tien gesigneerde bundels mee te nemen, haha, leuk toch! Bij een aantal grotere uitgevers heb ik het in het verleden ook wel geprobeerd, maar dat leverde niets op. Eentje vond mijn werk toen nog niet goed genoeg, maar had wel interesse in mijn toekomstige werk. Dat vond ik al een grote opsteker.