Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe uitgever - Debutto

Heeft iemand al eens van uitgeverij Debutto gehoord? Ik kwam het tegen op het web en kreeg en gunstig antwoord van de uitgever, Kees van Remmerswaal. Ik kan echter verder niet veel over de uitgeverij vinden op het internet en voor ik me in het avontuur stort - sympathieke brief, professionele site, maar is het een veredelde Boekscout of niet? - zou ik graag van anderen horen. Iemand die iets weet? Groetjes

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Eh, hij had mij een mailtje gestuurd waarin hij verklaarde waarom het wel enige weken kan duren voordat hij een reactie kon geven. Het leek persoonlijk. Dus heb ik me stilgehouden. Maar nu... Ik heb hem een tijd geleden ook een mailtje gestuurd en gevraagd of ik nu de klos werd omdat ik een positieve reactie heb achtergelaten op SOL waardoor heel veel mensen iets naar hem zouden opsturen. Het lijkt er verdacht veel op. Weer mailen? Ik ben niet zo drammerig. Maar je hebt gelijk, soms moet je wel.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Josefien: klinkt interessant. Succes met herschrijven. Achteraf eenheid creëren is best nog een klus. @ Tja: Heeft Kees gereageerd op je mailtje met de vraag of jij de klos was?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nee, dat was een van mijn opmerkingen in mijn mailtje van een week of vijf, zes geleden. Ik zou na 17 oktober die week een rapport krijgen. Omdat het maar steeds niet kwam, heb ik dat er onder andere ook ingezet.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Josefien, leuk dat er een bundel lijkt te komen! Tja, vervelend dat je steeds geen reactie krijgt, maar ik moet zeggen dat het er in dit topic een beetje op lijkt dat de uitgever het leuker vindt om manuscripten te lezen, goed nieuwsmailtjes te versturen en kennis te maken met schrijvers, dan dat hij feedback geeft. Op zich niet zo gek, ik zou dat ook leuker vinden. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? Hij kan ook mensen zo snel mogelijk aan zichzelf willen binden dmv een gesprek en daarna naar het herschrijven kijken. Of zijn er hier al mensen die hun herschrijfaanwijzingen hebben gekregen?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ai, lastig. Misschien moet je inderdaad nog een mail sturen (hoewel ik zelf meer van het afwachten ben, maar dat heeft meer met durf te maken). Je kunt natuurlijk ook een mail sturen en verder nergens om vragen. Je wenst hem alleen fijne feestdagen. Dan ben je toch weer even in zijn gedachten. Schrijf er eventueel bij: op een vruchtbare samenwerking in 2010!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben het eens met Trenke: Het lijkt er inderdaad verdacht veel op dat deze man niet zo efficiënt te werk gaat en wel allerlei beloften maakt, maar niet 'doorpakt'. Uiteindelijk heb je daar als schrijver natuurlijk niet veel aan.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ja, wat Trenke schreef, dacht ik ook al. Ik durf heel veel vanachter mijn pc. Maar ik moet voorkomen dat ik te scherp word en daardoor mijn eigen glazen ingooi.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goh, leuk om allemaal te lezen. Ik ga dit topic zeker volgen en het is goed om te weten dat deze uitgever er is, ook voor zijn grondige reactie op manuscripten, al heeft hij steeds meer tijd nodig (maar ach, ik wacht al anderhalf jaar op een reactie). Bovendien vindt ik het erg prettig om te lezen hoe hij over bepaalde zaken denkt, persoonlijke reacties naar schrijvers bijvoorbeeld. Ik hoop dat hij dat kan blijven volhouden.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, ik wacht ook nog steeds op een positieve reactie. Nadat we donderdag gemaild hadden dat half december toch wel zo ongeveer voorbij was, kregen we vrijdag een reactie met de vraag of we nog een week, uiterlijk de 18e geduld hadden. Dat betekent: mailen loont, ook al is de tijd nog niet verstreken. Bij jou is hij al zes weken 'over tijd,' dus nu mag je met alle rechten die je hebt, gerust mailen en vragen of hij je ms heeft gelezen, beoordeeld heeft en of hij er iets in ziet om het uit te geven. Gewoon, vragen staat toch vrij? Heel beleefd, kort en bondig in twee zinnetjes en klaar is Kees (R.)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Doe ik.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Tja, gewoon doen! Zelf zat ik ook te wachten op een antwoord naar aanleiding van een mailtje. Ik stuurde daarom gisteren maar opnieuw een mailtje. Binnen twee uur had ik een antwoord terug en was een afspraak voor a.s. vrijdag gemaakt. Bleek hij het vorige helemaal niet gehad te hebben... Ik had het niet meer verwacht, dacht dat hij het wel na de kerst zou willen doorschuiven.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zie je wel? Bij mijn ms twijfelde hij over de aanpak en moest overleggen, zei hij. Dus, ik ben benieuwd. Ik wilde dit helemaal niet vertellen allemaal, maar nu kon ik het niet meer voor me houden, dus @Tja, nu weet je hoe anderen dat doen: de brutalen hebben de halve wereld, en de brutaalsten nemen de andere helft er ook nog bij. Als je dan niet tot die brutaalsten hoort, vis je achter het netje.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Weken geleden mailde hij al dat hij het helemaal zag zitten in één verhaal en dat ik zo snel mogelijk zijn rapport zou krijgen. Geeft hij eigenlijk ook via het CB uit of alleen maar via zijn site?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, heb je al iets gehoord? Ik krijg het idee dat het toch om een POD-uitgever gaat. :confused:
Pff, hier word ik echt moe van. Het gaat niet om een POD-uitgever. Er zijn al redelijk wat mensen op gesprek geweest en als het een POD was, dan hadden we dat echt wel geweten. Niet oordelen op basis van... ja, van wat eigenlijk? Overenthousiasme?

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je kijkt op http://www.taaldigitaal.nl/ en je klikt op 'mijn boek uitgeven' dan is de op-1-na-onderste uit die lijst Debutto. Ik heb wat research gedaan, alle 13 de titels die deze uitgeverij heeft uitgebracht gegoogeld en bij geen van allen kwam daar iets van Bol.com of een andere reguliere (web)winkel in beeld. Alleen bij Debutto kun je ze bestellen en sommigen ook bij Boekengek.com of via de site van de schrijver zelf.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je kijkt op http://www.taaldigitaal.nl/ en je klikt op 'mijn boek uitgeven' dan is de op-1-na-onderste uit die lijst Debutto.
Ik zie Debutto alleen bij 'uitgeven' staan.
Ik heb wat research gedaan, alle 13 de titels die deze uitgeverij heeft uitgebracht gegoogeld en bij geen van allen kwam daar iets van Bol.com of een andere reguliere (web)winkel in beeld. Alleen bij Debutto kun je ze bestellen en sommigen ook bij Boekengek.com of via de site van de schrijver zelf.
Volgens mij staat er ergens in dit topic dat hij daar mee bezig is. En trouwens, Bol.com is niet heilig of zaligmakend. Er zijn meer uitgeverijen die niet via webwinkels werken. Vanwaar het wantrouwen? Wat bereiken jullie ermee? Hebben jullie zelf een gesprek gehad met Kees of kennen jullie hem? Ik ben zelf altijd heel kritisch en ik pluis alles uit op internet, maar ik weet zeker dat Debutto een echte uitgever is.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De boeken worden gedrukt, voorzien van ISBN en aangeboden aan Biblion. En zijn te koop via het centraal boekhuis. Ze liggen nog niet bij Bol maar dat komt wel.
Even topic doorgespit.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je kijkt op http://www.taaldigitaal.nl/ en je klikt op 'mijn boek uitgeven' dan is de op-1-na-onderste uit die lijst Debutto. Ik heb wat research gedaan, alle 13 de titels die deze uitgeverij heeft uitgebracht gegoogeld en bij geen van allen kwam daar iets van Bol.com of een andere reguliere (web)winkel in beeld. Alleen bij Debutto kun je ze bestellen en sommigen ook bij Boekengek.com of via de site van de schrijver zelf.
Wat ik begrepen heb is dat de uitgever bezig is met Bol.com. Boeken van deze uitgever heb ik overigens wel bij een boekenwinkel zien liggen (Bruna).

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waaruit jij concludeert dat ik wantrouwig ben is mij niet duidelijk. Ik was gewoon naar uitgevers aan het surfen, en zag dat staan. .... Tot mijn stomme verbazing zie ik dat datgene wat daar zojuist nog stond (ik heb nl de irritante gewoonte om mijn bronnen zeer zorgvuldig te checken!)nu gewijzigd is! Op het moment dat ik mijn eerst posting plaatste, stond Debutto tussen FM en selexyz in! Men is daar op dit moment aan de site aan het werken merk ik nu. Er verandert daar van alles terwijl ik aan het surfen ben. Het boek 'valse salie' even gegoogeld, daarbij komt bijvoorbeeld Bruna in beeld, Beslist.boek, swpbook en librarything en nog véél meer. De boektitel 'Leven met het monster' levert zelfs slechts 4 (vier) hits op bij Google. 'scheiden in Liefde' ietsjes meer maar wanneer je die gaat volgen blijkt de auteur heel ijverig bezig zichzelf te promoten. 'Vijfenhalf, bijna zes' is een heel zielig record: 3 hits, waarvan er één niet over het boek gaat. Toch is het al vanaf 1 oktober op de markt. Maar vertel: Hoe weet jij zeker dat Debutto wel 'een echte uitgever' is? Ik heb geen wantrouwen, ik denk dat er met POD niks mis is, als dat is wat je wil. En wie weet is het wel de toekomst van de uitgeverij? Het is alleen niet wat ik zoek. Ik hoor graag waaruit jij concludeert dat Debutto geen POD-uitgeverij is.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Boeken van deze uitgever heb ik overigens wel bij een boekenwinkel zien liggen (Bruna).
Dat kan ja. De Brunawinkel die ik bezoek heeft ook de FM-uitgaven van locale schrijvers staan, op hun verzoek. Dat doet zij ook zo met de boeken die mijn man voor de Heemkundeclub schrijft, dat gaat in consignatie, de Heemkundekring krijgt dus het geld nadat de boekjes verkocht zijn. Zo doet ze dat ook met die man die via FM uitgegeven heeft. Later toegevoegd: Ik kan op de site van Debutto geen ISBN's vinden.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verkoopaantal is toch niet bepalend of een uitgeverij in de POD-categorie ingedeeld moet worden? Of snap ik je uitleg verkeerd? Valse Salie? Huh? Dat boek van Roos Baum (forumlid) is uitgegeven door SWP-books. Ik snap niet waarom je dat aanhaalt. En waarom moet ik bewijzen dat het geen POD is? Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Lees dit topic maar eens door, zou ik zeggen.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Debutto is een begínnende uitgeverij, die nog geen jaar geleden is gestart. Het lijkt mij vrij logisch dat, in dit stadium, nog niet al de verkoop- en bestelmogelijkheden beschikbaar zijn. Alles kost immers tijd (en geld). Ook lijkt het mij tamelijk moeilijk (lees: vrijwel onmogelijk) voor een beginnende beginnende uitgever om éérst al de verkoopkanalen te activeren, en dán pas op zoek te gaan naar manuscripten/auteurs. Ieder bedrijf heeft een aanloopperiode nodig, óók een uitgeverij.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar zit wat in! Dat kan inderdaad goed zo zijn, Scorpio. Even nog een uitleg aan Sjee: Ik heb gezocht met Google hoe vaak de titels van zijn uitgeverij op het web terug te vinden zijn. Als ik, om dan een anders schrijfster te nemen, Zwaar Verliefd!' van Chantal van Gastel zoek, komt Google met 1500 'hits'. Zoek ik de boeken van Debutto, dan zitten er daar (nogal wat) tussen met erg weinig 'hits', zielig weinig! Er wordt niet veel moeite gedaan om dat boek te promoten, is mijn conclusie dan. Dat hij geen ISBN's noemt op zijn eigen site vind ik ook vreemd, temeer daar ik wel boeken van deze uitgever ben tegengekomen die zo'n nummer hebben.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn op dit forum mensen die meer dan een jaar gelaten wachten op een reactie van een uitgever. Niemand die het raar vindt. Ik snap werkelijk niet waarom jullie nu zo ongeduldig en achterdochtig zijn. Zouden jullie ook zo vaak mailen als het over querido ging? Nee dus. Er is zelfs door iemand aangegeven dat hij zijn redenen heeft om even niet met zijn toko bezig te zijn.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Drie dagen geleden een mailtje gestuurd. Hoewel sommige sollers binnen een paar uurtjes antwoord kregen, heb ik nog steeds niets gehoord. Ik heb gezeg dat het me verbaasde dat ik nog steeds geen rapport ontvangen heb, en of ik misschien nog steeds op zijn nachtkastje lig. Hij heeft wel uitdrukkelijk gezegd dat hij geen pod-uitgever is.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@DeEllis: Ik heb misschien geen recht van spreken, want ik heb nog nooit direct iets met een uitgever te maken gehad. Toch vind ik je reactie nogal raar. Als iemand beloften maakt, moet hij die toch nakomen? Anders moet je gewoon niet zulke concrete toezeggingen doen. Hij kan toch termen als 'zo spoedig mogelijk' enz. gebruiken in plaats van 'over twee weken' enz.? Hij schept verkeerde verwachtingen, komt constant zijn beloften niet na. En inderdaad, hij heeft blijkbaar nu een geldige reden (die ik niet ken, maakt ook niet zoveel uit), maar daarvóór hield hij zich ook al niet aan zijn afspraken.