Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe uitgever - Debutto

Heeft iemand al eens van uitgeverij Debutto gehoord? Ik kwam het tegen op het web en kreeg en gunstig antwoord van de uitgever, Kees van Remmerswaal. Ik kan echter verder niet veel over de uitgeverij vinden op het internet en voor ik me in het avontuur stort - sympathieke brief, professionele site, maar is het een veredelde Boekscout of niet? - zou ik graag van anderen horen. Iemand die iets weet? Groetjes

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eh, Wolfje, ik kreeg een belofte van hem die hij niet is nagekomen. Misschien is hij op vakantie, dat zou kunnen, dus ik geef hem nog een week. Daarna ga ik echt naar een POD.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad, :{} dank je Josefien, dan weet ik dat tenminste.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

[quote=Robbert Veen]Nee. Maar mijn boek zou in februari uitkomen, dus hij heeft nog even.[/quote]
:eek: Vind je? Dan neem ik aan dat er meer contact is geweest dan dat de uitgever slechts heeft gezegd dat hij je boek wil uitgeven. Er komt zoveel kijken bij een boekpublicatie! En als een boek uitkomt in februari, zouden er dan nu niet al dingen geregeld moeten zijn voor de boekpresentatie?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Geen idee.

Voor mij is het de eerste keer, dus ik heb geen duidelijke verwachtingen. Het lijkt me redelijk dat hij het boek persklaar heeft begin februari en het lijkt me de man om dan snel allerlei zaken op poten te zetten.

Maar ik ben een geduldig en vertrouwend mens in dit soort zaken. Ik ben zelf al lang weer met een ander project bezig dus ik kijk niet elke dag in mijn mailbox om te zien hoe en of het gaat.

Is dat vreemd? :confused:

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb wel enige ervaring, herinner ik me nu.
Toen mijn boek bij Het Spectrum uitkwam hoorde ik weken niets, en plotseling kwam er een pakje met drie exemplaren.

Meer heb ik toen ook niet gehoord.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Sinds je laatste gesprek heb je geen contact meer met hem gehad? Merkwaardig.
Wanneer was het laatste contact? Hoewel zijn aanvankelijke enthousiasme heb helemaal niets weer gehoord. Anderen?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als een uitgever je manuscript ziet zitten zijn er nog allemaal fasen die doorlopen moet worden, voordat het daadwerkelijk als boek uitgegeven kan worden. Denk bijvoorbeeld aan de volgende dingen:
- ontwerp omslag
- tekst voor op achterflap
- lay-out van binnenkant en tekst
- versie die gecontroleerd moet worden op laatste typ- en schrijffoutjes en daarna waarschijnlijk weer een versie en indien nodig, nog één
- regelen van boekpresentatie
- drukkerij regelen
- bedenken hoe het boek gepromoot gaat worden en dat regelen

Dat zijn al dingen die ik zo kan bedenken. Ongetwijfeld zijn er meer. Als jullie niet meer besproken hebben dan dat de uitgever heeft gezegd dat hij je boek wil publiceren, lijkt me dat aan de magere kant :confused:

Dit is trouwens typisch een topic waarvan ik me kan voorstellen dat het past op en minder openbaar forum. Ik kan me zo voorstellen dat anderen van wie de uitgever een boek wil publiceren ook vragen hebben, maar dat ze hun glazen niet willen ingooien ...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Helemaal juist. Het is inderdaad beter dat dit naar alleen voor leden gaat.
Ik hoop dat Dries het daarmee eens is.
Het lijkt meer op easy come, easy go.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

[off topic - ik bedoelde niet dat het naar "alleen voor leden" verplaatst moest worden, maar dat zelfs het ledendeel nog ruim toegankelijk is. Hiermee haak ik in op een ander topic, waarop naar voren kwam dat sommige onderwerpen zich er niet voor lenen om geplaatst te worden op een forum waar eigenlijk iederen zich voor kan aanmelden]

On-topic: Robbert, je geeft wel aan wanneer je het laatste gesprek hebt gehad, maar niet wat er allemaal al besproken is. Ik kan het me wel voorstellen als je dat ook niet doet, hoor. ;)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heb je dan wel een contract met hem, Robbert?
Als er nu nog gestart moet worden met de redactie, het omslag en de rest weet je zeker dat het niet in februari af kan zijn.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

En hoe gaat het met de anderen wiens boeken in maart zouden gaan verschijnen? dat is ook al kort dag...

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nou, februari en maart is wel heel erg kort dag als er eigenlijk nog niks geregeld/gedaan is. Vreemd ook dat niemand meer iets gehoord heeft de afgelopen tijd.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

[quote=Tja]Oké. Hij is de afspraken met jou dus ook niet nagekomen. Vreemde zaak toch?[/quote]
Je zou er een spannend boek over kunnen schrijven; uitgever die contacten legt met een aantal schrijvers om hun manuscripten uit te geven, maar plotseling van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen.

On topic; ik denk dat ik Kees maar eens bel één dezer dagen. Af en toe je stem laten horen kan geen kwaad... toch?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lijkt me een goed idee om op een besloten forum verder te praten. Ik heb er eentje geopend. Als je mee wilt doen, doe mij dan even een mailtje, dan stuur ik je het adres, waarop je je kunt registreren.