Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waarom ik gekozen heb voor Boekscout

Ondanks al de, èh... wat minder prettige meningen over Boekscout, heb ik toch gekozen voor deze internet-uitgever. Je kunt daar namelijk één- of meerdere redenen voor hebben. Laat ik even vertellen waarom ik het gedaan heb. Ik heb een boekje geschreven over positief denken. Er is op het moment vrij veel aandacht voor dit thema en ik wil graag een stukje "meeliften" op de belangstelling die er nú voor is. Als ik braaf ga zitten wachten tot er een reguliere uitgever (eventueel) toehapt, is het misschien lang zo "hot" niet meer. Bij een reguliere uitgever duurt het -in de meeste gevallen- máánden voordat je een reactie krijgt. Daarna duurt het weer maanden alvorens je manuscript in een boekje omgezet is. En dán... wordt je boek pas in de verkoop gezet op het moment dat de verkoopbrochure van de uitgever gepubliceerd wordt! Voor je het weet ben je simpelweg één- tot anderhalf jaar verder. En dat is dan zelfs het meest gunstigste geval, voor hetzelfde geld moet je uitgever na uitgever "aflopen"... Mijn boekje zal dus niet "zomaar" in de boekenwinkels terecht komen. Máár, die garantie heb je ook absoluut niet als je boek wél door een reguliere uitgever uitgegeven wordt! Dan is het ook maar afwachten wat de winkeliers in hun assortiment willen opnemen. De ruimte die winkeliers hebben is niet onbeperkt, het is een kwestie van kiezen. En natúúrlijk kiest een winkelier het liefst "veilig" en dat zijn voornamelijk de reeds bekende Grote Namen. 'n Enkele winkelier zal ook wel kiezen voor een boek van een onbekende schrijver. Dan zal het echter vaak gaan om een boek van plaatsgenoot óf van iemand die erin geslaagd is om zijn/haar boek in een bekende landelijke krant te krijgen. Kortom, waarom zou ik niet het "risico" nemen om mijn boekje door Boekscout te laten uitgeven? Het kost mij niets (nou ja, 40 mailadressen) en zij bekommeren zich om de bestellingen. Ik ga een website opzetten -speciaal voor dit boekje- en kan daar een link opzetten waarmee men direct op mijn pagina bij hen terecht komt. Natuurlijk moet ik zelf ook nadenken over manieren om mijn boekje te promoten. Dat kun je trouwens ook maar het beter doen als je bij een reguliere uitgever zit, want die gaan hier ook niet altijd écht flink mee aan de slag. Die 40 mailadressen hoop ik natuurlijk snel bijeen te sprokkelen. Maar daar kan ik niet wakker over liggen, dat is gewoon mijn aandeel(tje) in het promotionele gebeuren.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, heheh! Omdat jouw post nu boven de mijne staat, heb ik dat dan weer niet gezien ;) Nu wel dus. 's Ok :nod:

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sta ook geposeerd op de achterflap. Een beetje achterflappig maar ja. Iedereen denkt er anders over maar dat mag toch?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een beetje achterflappig maar ja.
Ha, ha, ha... leuke uitdrukking, Mara! 'Hoe sta je op de foto?' 'Nou, èh... 'n beetje achterflapperig zal ik maar zeggen'!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je doet gewoon wat je zelf het beste vindt, Scorpio.
Was ik ook van plan. Ik had de foto dan ook alleen hier gezet (met de hulp van MichaM) omdat daar om gevráágd werd. Het was wel erg leuk om de reacties te lezen, maar als ik iets in mijn hoofd heb... :D

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ongeveer één week geleden heb ik 'de hele boel' opgestuurd naar Boekscout. Als het allemaal gaat zoals het moet gaan, is mijn boekje over ongeveer zeven weken klaar.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel! Ik meld dit hier ook even omdat ik benieuwd ben of Boekscout het boekje inderdaad over zeven weken klaar heeft. Over andere internetuitgevers heb ik namelijk al een paar keer gelezen dat de genoemde termijn niet gehaald werd.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Ik ga er vanuit dat het zelfs éérder klaar is dan ze zeggen! :nod: Ik vermeld hier even in welk stadium ik zit, zodat anderen ook kunnen zien hoe het bij Boekscout verloopt allemaal. Als het eenmaal klaar is ga ik van alles doen -en proberen- om het boekje te promoten. Daarom zoek ik mensen die zelf ook een boekje door een uitgever zoals Boekschout, FM of bijvoorbeeld Boekenbent hebben laten uitgeven. Dan kunnen we gezamenlijk aan het promoten slaan...

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is écht leuk, gisteravond bestelde iemand vijf boekjes bij mij... terwijl het pas eind mei uitkomt! Hij wil er één voor zichzelf en vier om weg te geven. Jeetje, dit is de eerste bestelling... nu al!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, nu al succes! Top Scorpio. Ik ben benieuwd welke promo-activiteiten worden ontwikkeld en hoe de verkoop gaat lopen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, gaaf is dit, hè!! Zo zie je maar dat doelgericht positief denken (het thema van mijn boekje) zelfs al begint te werken vóór het verschijnen van het boekje... :D :D

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps, laat ik nu niet té positief gaan denken. :eek: Ik had mij er helemaal op ingesteld dat het snel zou gaan... en daar gaat het nu dan ook inderdaad op lijken! Vandaag heb ik de digitale proeven van het boekje ontvangen. Aan de hand daarvan kan ik dan nakijken of er zet- of typfoutjes in staan. Laat ik het maar niet àl te snel terugsturen, ik moet namelijk ook nog "even" een website gaan creëren. De cover ziet er trouwens prima uit!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zojuist heb ik correctieproef teruggestuurd naar Boekscout. Acht foutjes heb ik gevonden, één keer stonden er twee dubbele punten achter elkaar, twee woorden vervangen door andere (betere) woorden en er stonden een aantal overbodige verbindingsstreepjes in. Dat laatste zal wel gekomen zijn door het -bij Boekscout- omzetten in een ander bestand. Eigenlijk was ik van plan om het niet ál te snel terug te sturen, want het verschijnt nu waarschijnlijk (veel) eerder dan de door Boekscout genoemde periode, eind mei. Nou ja, laat maar komen dan...

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Scorpio. Ik lees net je berichtjes over Boekscout. Ik ga straks naar de site om te kijken wat je boekje precies inhoud. Het klinkt leuk. Misschien dat ik het wil bestellen. Ik ben zelf ook bezig met een boek uit te geven bij boekscout. Tot nu toe heb ik hele goede ervaringen met ze. Ik zit in de laatste fase en heb de cover gekregen. Die was niet helemaal naar mijn zin. De correcties hebben ze uitgevoerd en ik wacht nu af. Ik vond wel dingen in het contract, waar ik mijn bedenkingen over had en die heb ik ze gemaild ook stond Licencie in het contract inplaats van licentie. Dat vond ik een minpuntje voor een uitgever, die zo met taal bezig moet zijn. Ze hebben het niet veranderd. Maar ach zo is er altijd wel wat te zeuren denk ik dan en ik ben akkoord gegaan met hun voorwaarden. Soms moet je gokken in je leven. Succes met je boek. groetjes Anita. P.S Mijn boek is een kinderboek en heet: De gekleurde heks.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Scorpio. Ik heb een weblog gemaakt. Ik kan een link naar jou boek toe maken. Groetjes Anita. (van de gekleurde heks) Je weet maar nooit wat heksen kunnen bewerkstelligen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Anne-fleur Misschien komen jouw en mijn boekje wel tegelijk uit. Dan staan we straks misschien 'gezellig' naast elkaar op de site van Boekscout. :D Vandaag kreeg ik een mailtje van Boekscout, het eerste exemplaar is onderweg... Waarschijnlijk ligt het morgen in de brievenbus. Dan alleen nog even kijken of er geen rare (zet)foutjes in geslopen zijn en het boekje is een feit. Ik ben overigens nog niet klaar met de website voor mijn boekje, daar ga ik vanavond weer even stevig mee aan de gang. Ga jij ook nog een site voor je boek maken?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke discussie weer. Een prima foto. Bril of geen bril, maar duidelijk beter dan al die nietszeggende tandenblootlachende foto's met zo'n hand onder de kin waar je niet echt op leunt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
... beter dan al die nietszeggende tandenblootlachende foto's met zo'n hand onder de kin waar je niet echt op leunt.
:D

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gisteren heb ik het correctie-exemplaar van mijn boekje binnen gekregen. Het ziet er goed uit. De kleur is íets lichter dan ik verwacht had, maar het is toch wel donker(blauw) genoeg zo. Er zitten wel twee kleine foutjes in die ik over het hoofd heb gezien. Er staat namelijk: "Yès, yès" in terwijl het "Yés, yés", had moeten zijn. Ik weet niet of ik mezelf dit moet aanrekenen als een zware overtreding... of dat ik moet denken: 'Ach, dat valt toch niemand op'. :confused: Nu nog even verder werken aan de website voor het boekje, daar heb ik nog wel wat werk aan.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede foto, inderdaad! Volgens mij valt dat "yès, yès" niet op, tenzij je weet dat het anders moet zijn.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij valt dat "yès, yès" niet op, tenzij je weet dat het anders moet zijn.
Dus valt het wél op. (Houd je pubiek niet voor ongeletterd). Ik zou het veranderen.