Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waarom ik gekozen heb voor Boekscout

Ondanks al de, èh... wat minder prettige meningen over Boekscout, heb ik toch gekozen voor deze internet-uitgever. Je kunt daar namelijk één- of meerdere redenen voor hebben. Laat ik even vertellen waarom ik het gedaan heb. Ik heb een boekje geschreven over positief denken. Er is op het moment vrij veel aandacht voor dit thema en ik wil graag een stukje "meeliften" op de belangstelling die er nú voor is. Als ik braaf ga zitten wachten tot er een reguliere uitgever (eventueel) toehapt, is het misschien lang zo "hot" niet meer. Bij een reguliere uitgever duurt het -in de meeste gevallen- máánden voordat je een reactie krijgt. Daarna duurt het weer maanden alvorens je manuscript in een boekje omgezet is. En dán... wordt je boek pas in de verkoop gezet op het moment dat de verkoopbrochure van de uitgever gepubliceerd wordt! Voor je het weet ben je simpelweg één- tot anderhalf jaar verder. En dat is dan zelfs het meest gunstigste geval, voor hetzelfde geld moet je uitgever na uitgever "aflopen"... Mijn boekje zal dus niet "zomaar" in de boekenwinkels terecht komen. Máár, die garantie heb je ook absoluut niet als je boek wél door een reguliere uitgever uitgegeven wordt! Dan is het ook maar afwachten wat de winkeliers in hun assortiment willen opnemen. De ruimte die winkeliers hebben is niet onbeperkt, het is een kwestie van kiezen. En natúúrlijk kiest een winkelier het liefst "veilig" en dat zijn voornamelijk de reeds bekende Grote Namen. 'n Enkele winkelier zal ook wel kiezen voor een boek van een onbekende schrijver. Dan zal het echter vaak gaan om een boek van plaatsgenoot óf van iemand die erin geslaagd is om zijn/haar boek in een bekende landelijke krant te krijgen. Kortom, waarom zou ik niet het "risico" nemen om mijn boekje door Boekscout te laten uitgeven? Het kost mij niets (nou ja, 40 mailadressen) en zij bekommeren zich om de bestellingen. Ik ga een website opzetten -speciaal voor dit boekje- en kan daar een link opzetten waarmee men direct op mijn pagina bij hen terecht komt. Natuurlijk moet ik zelf ook nadenken over manieren om mijn boekje te promoten. Dat kun je trouwens ook maar het beter doen als je bij een reguliere uitgever zit, want die gaan hier ook niet altijd écht flink mee aan de slag. Die 40 mailadressen hoop ik natuurlijk snel bijeen te sprokkelen. Maar daar kan ik niet wakker over liggen, dat is gewoon mijn aandeel(tje) in het promotionele gebeuren.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marriejeanne De prijzen van boeken over dergelijke onderwerpen liggen over het algemeen hoger dan de prijzen van romans en dergelijke. De prijs van dit boekje is dus zeker niet (te) hoog. De mensen worden wel érg nieuwgierig van dit voorwoord, dat merk ik nu al. Een voorwoord waar mensen nieuwsgierig van worden is goed voor de verkoop.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, Scorpio! 16 mei, dat komt al heeeeel snel, hoor. Met al die zonneschijn droom jij je op je ligbed gewoon naar de 16e mei!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mara Er was bij mij een kleine verwarring ontstaan over de verschijningsdatum. Ik kreeg van Boekscout namelijk een mailtje waarin stond: "We gaan je boek volgende week vrijdag (9 mei) op de markt brengen". Ik vatte dat op als de verschijningsdatum, maar had de intekentijd even over het hoofd gezien. Nou ja, dat scheelt maar één weekje. Belangstellenden kunnen het nu in ieder geval wel bestellen. Ik baal als een stekker van die twee foutjes in het fragment. Het is niet te geloven dat we daar met z'n allen overheen hebben gelezen! Zelfs een secretaresse, die toch zeer ervaren is en járen bij een advocatenbureau heeft gewerkt, heeft ze over het hoofd gezien. Ik ga er dinsdag gelijk over mailen, dat zou toch te herstellen moeten zijn. Voorlopig bekijk ik het maar van de positieve kant, de tekst maakt blijkbaar zóveel indruk... :D dat deze (stomme) taalfoutjes niet eens zijn opgevallen. :unibrow:

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mail ze vandaag nog, Scorpio. Dan kunnen ze je bericht dinsdag bij de koffie al lezen. Hoe eerder hoe beter.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat was ook mijn eerste impuls, Pluis. Er zijn echter nog 'n paar dingen waar ik ze over wil mailen (moet ik eerst dinsdagochtend even checken), dan kan ik alles in één mailtje "proppen".

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eén van de dingen die ik gedaan heb voor het promoten van 'Geluk... waarom NIET?!', is het maken van een website. Ik heb mij nog nooit bezig gehouden met webdesign, maar ik vind dat hij er toch redelijk goed uitziet... voor een amateurwebdesigner! :D Ik heb de site de naam van het boekje gegeven. Volgens mij zoekt men via zoekmachines namelijk eerder naar de titel van een boek, dan naar de naam van de schrijver. Op de site heb ik ook een link gezet naar de pagina van mijn boekje bij Boekscout. Da's makkelijk voor het bestellen. De site heet: www.gelukwaaromniet.nl

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind hem er ook goed uitzien en de lay-out is leuk en apart. Wel viel me in de snelligheid van het kijken een klein dingetje op. Als je op contact drukt, staat in een van de zinnen onder Forum twee maal 'kunnen'. Een kleinigheidje. Heel veel geluk gewenst met je site en je boek!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inmiddels zijn er via de site van Boekscout 15 bestellingen gedaan. De door mijzelf geknutselde website heeft sinds hij online staat (nu precies één week) 225 bezoekers gehad.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De twee foutjes heb ik er overigens door Boekscout uit laten halen. Dat heeft mij € 35,- gekost. Nou ja, het in eigen beheer uitgeven is duurder... We hebben het geheel ook nog even doorgespit. Daarbij is er niets gevonden dat het daglicht niet kan verdragen. Het is nog steeds onbegrijpelijk dat we deze foutjes met z'n allen over het hoofd hebben gezien!

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Scorpio, het is een keer onderzocht: pas na 21 correctierondes is een stuk bijna gegarandeerd foutvrij.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel me bijna uitgedaagd om te zeggen: stuur me nog eens een stukje op... Flauw he. :angry: Ik vind het raar dat je daar dan weer 35 euro voor moet betalen. Ik kan me voorstellen dat ze niet je hele boek gaan redigeren, dat hebben ze ook gezegd dat ze dat niet doen, maar een stukje dat ze op hun eigen website zetten, zouden ze toch ook eens kritisch moeten bekijken. Of kennen ze zelf hun spelling niet?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is nog steeds onbegrijpelijk dat we deze foutjes met z'n allen over het hoofd hebben gezien!
Zo onbegrijpelijk is dat niet. Corrector was vroeger een officieel beroep. Tegenwoordig moeten mensen op een uitgeverij zelf alles kunnen, dus ook bij Boekscout. Maar op de een of andere manier heb ik het idee dat bedrijven als Boekscout hun liefde en aandacht meer richten op iets anders dan op een boek, dat bij hen niet meer lijkt te zijn dan een middel om tot een ander doel te komen. En dat geeft niet, zo zijn er meer bedrijven. Eigenlijk vrij gangbaar. Maar toch jammer dat mensen dan toch een 'boek-verwachting' hebben. Ik maak me hier niet populair mee, dat weet ik. Maar het is in elk geval eerlijk. Ik zou ook wel een tekst van je willen zien, Scorpio, om zeker te weten dat hij picobello is. Daarbij heeft DJ gelijk: weinig teksten zijn volkomen foutloos, maar ze mogen de perfectie toch benaderen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Scorpio, het is een keer onderzocht: pas na 21 correctierondes is een stuk bijna gegarandeerd foutvrij.
Dat is zo. Ik vind het ook helemaal geen probleem als er wat kleine "schoonheidsfoutjes" (geen taalfoutjes) zijn overgebleven. Die kunnen het daglicht prima verdragen. De tekst is de vorige week nogmaals nagekeken, onder andere door een lerares en een secretaresse. Er zijn verder geen rare fouten in aangetroffen. Het is en blijft onbegrijpelijk -die twee fouten- voorál omdat ze in het begin zaten. Ik "voel" aan het commentaar wat jullie ervan denken... zou ik ook denken in jullie plaats. :D

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik ben vooral benieuwd hoe Boekscout je boek in de markt gaat zetten, hoe ze hun best doen om jouw boek aan de man te brengen en wat de verkoopcijfers zijn. Ik zou dat willen vergelijken met andere aanbieders. Die informatie krijg je bijna nooit. Bijvoorbeeld zouden mensen die op deze manier publiceren, hun cijfers kunnen vrijgeven (desnoods anoniem, maar wel met vermelding van de naam van de uitgever), zodat anderen weten: dáár maakt mijn boek de meeste kans om inderdaad goed verkocht te worden. Daarvoor in ruil mag je mijn e-mailadres hebben.
Er zijn ondertussen -bijna twee maanden na de verschijningsdatum- 55 exemplaren verkocht. Ik had niet verwacht dat Boekscout veel ging doen aan de promotie van mijn boekje en dat gebeurde dan ook niet. Ze hebben een promotiemailtje gestuurd naar de door mij aangeleverde mail adressen en een pagina over mijn boekje op de Boekscoutsite gezet en dat was het. Ik was wel van plan om het nodige te gaan doen voor de promotie, maar er is helaas niet veel van gekomen. Ik heb wel een website voor 'Geluk... waarom NIET?!' gemaakt en het op een aantal sites aangemeld. Misschien dat ik er na de zomer wel meer werk van kan gaan maken, dat moet ik nog even afwachten.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
55 exemplaren, dat is netjes op 2 maanden tijd! Iedereen is op zoek naar geluk, wat dat aangaat is het een fijn onderwerp.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
55 exemplaren, dat is netjes op 2 maanden tijd! [ ... ]
Ja, dat vind ik ook. Valt me niets tegen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inmiddels zijn het er 66 geworden. Zelfs in deze komkommertijd zijn d'r nog een aantal verkocht. :unibrow:

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Inmiddels zijn het er 66 geworden. Zelfs in deze komkommertijd zijn d'r nog een aantal verkocht. :unibrow:
Goed! :thumbsup: En is dat allemaal via de website van Boekscout?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed! :thumbsup: En is dat allemaal via de website van Boekscout?
Nee, want je moet er zelf ook wel iets voor doen. Ik heb mijn website (home-made) en sinds ruim twee dagen is mijn Hyvespagina actief. Ik had in mei al een pagina bij Hyves, maar ik ben er pas eergisteren iets mee gaan doen. De verkopen kunnen dus niet van het Hyven komen. Dat is natuurlijk nog niet mogelijk vanwege de korte tijd dat ik daarmee bezig ben.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een klein "primeurtje", iemand heeft de moeite genomen om mijn boekje... te stélen! Het lag opengeslagen op de toonbank in mijn winkel (cover naar boven) terwijl ik met een paar klanten bezig was. Er liepen ook een wat kijkers in de winkel rond. Toen ik even later weer achter de toonbank stond, zag ik dat mijn boekje verdwenen was. :confused:

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe voel je je nu, Scorpio? Beroofd of zie je het juist als een cadeautje? Men heeft JOUW boek gestolen!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het voelt een beetje dubbel, Pluis. Iemand heeft het risico genomen om op diefstal betrapt te worden (met alle ellende van dien), om zich mijn boekje toe te kunnen eigenen. Dat voelt bijna als een compliment... bijna dan, hè! Want het is natuurlijk een rotstreek om zomaar iets van een ander te pikken. Het doet mij denken aan een expositie die ik járen geleden had van een aantal van mijn schilderijen en tekeningen. Het was bij een expositieruimte van een bibliotheek in Den Haag. Ik kwam daar op een middag even langs om te kijken of er nog reacties in het gastenboek bijgekomen waren. Tot mijn grote verbijstering bleek één van de lijsten leeg te zijn! Iemand had een tekening -die ik gemaakt had van Marilyn Monroe- uit de lijst gehaald en meegenomen. Dat was een héél rare gewaarwording. Het stelen van mijn boekje gaf ongeveer hetzelfde gevoel.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Staat er in je boek niet iets over geluk dat je verwerft, in plaats van te pikken en dat dat laatste geen blijvende voldoening geeft? (Dan brengt die persoon het vast weer terug, tzt).