Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waarom ik gekozen heb voor Boekscout

Ondanks al de, èh... wat minder prettige meningen over Boekscout, heb ik toch gekozen voor deze internet-uitgever. Je kunt daar namelijk één- of meerdere redenen voor hebben. Laat ik even vertellen waarom ik het gedaan heb. Ik heb een boekje geschreven over positief denken. Er is op het moment vrij veel aandacht voor dit thema en ik wil graag een stukje "meeliften" op de belangstelling die er nú voor is. Als ik braaf ga zitten wachten tot er een reguliere uitgever (eventueel) toehapt, is het misschien lang zo "hot" niet meer. Bij een reguliere uitgever duurt het -in de meeste gevallen- máánden voordat je een reactie krijgt. Daarna duurt het weer maanden alvorens je manuscript in een boekje omgezet is. En dán... wordt je boek pas in de verkoop gezet op het moment dat de verkoopbrochure van de uitgever gepubliceerd wordt! Voor je het weet ben je simpelweg één- tot anderhalf jaar verder. En dat is dan zelfs het meest gunstigste geval, voor hetzelfde geld moet je uitgever na uitgever "aflopen"... Mijn boekje zal dus niet "zomaar" in de boekenwinkels terecht komen. Máár, die garantie heb je ook absoluut niet als je boek wél door een reguliere uitgever uitgegeven wordt! Dan is het ook maar afwachten wat de winkeliers in hun assortiment willen opnemen. De ruimte die winkeliers hebben is niet onbeperkt, het is een kwestie van kiezen. En natúúrlijk kiest een winkelier het liefst "veilig" en dat zijn voornamelijk de reeds bekende Grote Namen. 'n Enkele winkelier zal ook wel kiezen voor een boek van een onbekende schrijver. Dan zal het echter vaak gaan om een boek van plaatsgenoot óf van iemand die erin geslaagd is om zijn/haar boek in een bekende landelijke krant te krijgen. Kortom, waarom zou ik niet het "risico" nemen om mijn boekje door Boekscout te laten uitgeven? Het kost mij niets (nou ja, 40 mailadressen) en zij bekommeren zich om de bestellingen. Ik ga een website opzetten -speciaal voor dit boekje- en kan daar een link opzetten waarmee men direct op mijn pagina bij hen terecht komt. Natuurlijk moet ik zelf ook nadenken over manieren om mijn boekje te promoten. Dat kun je trouwens ook maar het beter doen als je bij een reguliere uitgever zit, want die gaan hier ook niet altijd écht flink mee aan de slag. Die 40 mailadressen hoop ik natuurlijk snel bijeen te sprokkelen. Maar daar kan ik niet wakker over liggen, dat is gewoon mijn aandeel(tje) in het promotionele gebeuren.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, ik kan natuurlijk ook gewoon scheelkijken op de foto of een gek hoedje opzetten...http://www.mediawatchers.nl/smileys/silly.gif Maar eigenlijk... wil ik er het liefst vrij normaal opstaan! Hmm, 'n zonnebril staat mij best aardig, al zeg ik het zelf. Misschien toch maar even proberen. Half afgezakt bijvoorbeeld, zodat je m'n ogen in ieder geval gedeeltelijk ziet...

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou het gek staan als ik m'n zonnebril opzet? http://www.mediawatchers.nl/smileys/smi3.gif
Als je met een foto gaat: dan met open vizier strijden! Laat zien wie je bent. Waarom zou je niet?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou het gek staan als ik m'n zonnebril opzet? http://www.mediawatchers.nl/smileys/smi3.gif
Als je met een foto gaat: dan met open vizier strijden! Laat zien wie je bent. Waarom zou je niet?
Het was in eerste instantie maar 'n geintje hoor, die Smiley met z'n zonnebrilletje. Het is wel grappig om er vervolgens even op door te borduren. :wink:

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat ik tegen die tijd een fotoshoot laat doen, daar komt vast wel iets bruikbaars uit. Het is wel de foto waar mensen je aan gaan herkennen uiteindelijk, dus ik wil het wel een beetje goed hebben ;)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inmiddels heb ik m'n zoon een aantal foto's laten maken. Het wordt hoogstwaarschijnlijk tóch een foto met zonnebril! Dat was ik helemaal niet van plan, maar het is best apart. Kijk, er zijn al zoveel foto's waar (wat minder jonge) vrouwen opstaan die vriendelijk in de camera kijken. Leuke kleurenfoto's waar je er dertien van in een dozijn hebt. De foto van mij is zwart/wit, dat is weer eens wat anders. Ik heb mijn hand aan m'n zonnebril, die ik (ogenschijnlijk) net een stukje naar beneden heb gedaan. Je ziet mijn ogen dus. Het is gewoon een wat minder gebruikelijke foto, dat past wel bij mij.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pleur es online, kunnen we keuren ;)
Micha... zó vraag je dat niet aan een nette (niet geheel piepjonge) dame, toch?! :unibrow: Bovendien, ik zou niet weten hoe ik 'm hier moet plaatsen...

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst gewoon naar MichaM mailen, misschien zet Micha hem wel voor je op deze site? (Ik kan het ook niet, namelijk.)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, mail maar, dan zet ik hem wel online. En van mij hoef je sowieso geen "wat ben je mooi" te verwachten want ik val niet op vrouwen ;)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Pleur es online, kunnen we keuren ;)
Micha... zó vraag je dat niet aan een nette (niet geheel piepjonge) dame, toch?! :unibrow:
Niet zeuren, eerst pleuren, dan keuren.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pleur es online, kunnen we keuren ;)
Micha... zó vraag je dat niet aan een nette (niet geheel piepjonge) dame, toch?! :unibrow:
Niet zeuren, eerst pleuren, dan keuren.
En daarna leuren

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ MichaM Je hebt een mailtje van mij gekregen... zonder foto! Ik zag namelijk niet hoe ik die via het forum moest bijsluiten.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat kan ook niet. Ik heb je teruggemaild, als je daar nou gewoon reply op doet en een bijlage meestuurt, komt het allemaal in orde. Ik was even koken/eten

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, dank je voor het plaatsen van de foto. Missschien doe ik dat wel, Micha. Moet ik nog wel even over nadenken, want met een foto als avatar kom ik mezelf wel érg vaak tegen hier!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat over positief denken toch? Ik zou ook iets vrolijker kijken, Scorpio, maar verder vind ik het een geslaagde foto.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had een flink aantal foto's, óók met een glimlach(je). Maar die zijn gewoon zo, èh... gewoon. Dan krijg je weer de "dertien in één dozijn" plaatjes, waar je bij voorkeur opstaat met een (geforceerde) glimlach. Waar komt toch de voorkeur voor "vrolijke" uitdrukkingen op foto's vandaan? Ik loop, als ik niet voor de camera sta, ook niet constant met een lach op mijn gezicht rond. In feite geeft de foto mijn meest gebruikelijke/neutrale uiterlijk weer. Da's wel zo duidelijk, toch?!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij (maar wie ben ik) is het wel mooi als de foto en de inhoud van het boek een eenheid vormen. Je ziet er heel interessant uit, Scorpio (echt), dat moet je uitbuiten. Als ik je een raad mag geven: die look over die bril geeft geen suggestie van positief denken. Wél van denken :) , maar vooral dát. Probeer eens een diepzinnige, wijze, indringende blik. Hoeft niet vrolijk te zijn. Maar weg die bril. (Sorry dat ik me ermee bemoei).

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Overigens hoef je voor een portretfoto niet te wachten tot je zoon er weer is. Ik maak ze altijd zelf. Camera omgekeerd met gestrekte arm voor je snuit en maar gekke bekken trekken en doorklikken. Vanuit allerlei posities. 240 keer en dan naar binnen om te selecteren. (En in mijn geval om te huilen want weer meer rimpels en weer on-apetijtelijker en zo. Maar dat laatste geldt voor jou nog niet :wink: ) Je kunt de foto eventeel later wijzigen in zwart-wit.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Scorpio, je hebt gelijk. Veel te veel schrijvers van tragedie's en drama's blijken op de achterflap van hun boek zorgeloze en onbenullige lachebekjes te zijn. Het is een mooie foto, maar die bril mag ook weg. Staat ook geposeerd. Sorry, goedbedoeld. Succes!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij nader inzien vind ik die bril iets onzekers uitstralen. Is dat de bedoeling?

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Scorpio, leuk om je eens te zien. :) Is dit de foto voor de autobiografie op de achterkant? Want dan zou ik het minder erg vinden dat hij niet zo 'positief' overkomt. Las je maar een goede voorkant hebt, en als je zelf tevreden bent over deze foto, dan is dat ook goed!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Probeer eens een diepzinnige, wijze, indringende blik. Hoeft niet vrolijk te zijn. Maar weg die bril.
Dan krijg ik waarschijnlijk vragen en/of opmerkingen zoals: "Waarom kijk je zo moeilijk" of "het gaat toch niet over hypnose"? :D Eigenlijk ben ik wel blij met de bovenstaande reacties! Het is een foto waar mensen -zo blijkt- op diverse manieren op reageren. Hij is dus "anders dan anders" en dat was nou precies de bedoeling... Als ik met een leuke vrolijke snoet op de foto had gestaan, was de foto onopvallender geweest.
(En in mijn geval om te huilen want weer meer rimpels en weer on-apetijtelijker en zo. Maar dat laatste geldt voor jou nog niet :wink: )
Probeer dan ook een zwart/wit foto de volgende keer, Zjors, dat scheelt al gauw 'n paar plooitjes. Kijk maar naar mij! Hoe oud (of jong) denk je dat ik ben... ? Het is een foto die op de achterflap komt (inderdaad, Trenke), het wordt dus maar een kleine afbeelding. Overigens, waarom zouden auteurs niet "geposeerd" op een foto mogen staan? Dat is toch niet alleen voorbehouden aan acteurs en fotomodellen? Een leuk vrolijk kiekje kan goed tot z'n recht komen in het familie-fotoalbum. Op een boekje (dat veel mensen in handen krijgen) mag het naar mijn mening wel een beetje geposeerd overkomen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind hem wel cool. Had je mijn avatar nog gezien, trouwens? We postten tegelijk en daar kon het forum niet zo goed tegen, geloof ik.