Lid sinds

4 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Administratie
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever

Onderlinge communicatie

Heb je een vraag over de wekelijkse opdracht waar andere schrijvers mee kunnen helpen? Of zijn er andere onderwerpen die je onderling wil bespreken? Dat kan hieronder! 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jammer, nog steeds geen nieuwe opdracht.
Heeft iemand Maaike of Frank al aangeschreven?
Dat ga ik nu doen.

Naschrift:

Inmiddels beiden aangeschreven.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uit verveling (en ter lering ende vermaak) ben ik de tips op deze website gaan lezen, en Maaike kwam met een geweldige tip, namelijk Stylene.

Ik heb 14 kortverhalen laten analyseren en bij stijlvergelijking werden Remco Campert, Dimitri Verhulst, Tom Lanoye, Jan Wolkers, Herman Brusselmans en (iets vaker) Saskia De Coster genoemd, maar de auteur die het meest naar voren kwam, is Annelies Verbeke.
Nu heb ik in mijn schooltijd wel eens een verhaal van Campert en Wolkers gelezen en iets later een verhalenbundel van Brusselmans, maar van de rest niets. Ik lees eigenlijk vooral jeugdboeken en de enige auteurs die ik vaker las (maar dus niet genoemd werden) zijn Simon Carmiggelt, Godfried Bomans, Paul Rodenko, Kees van Kooten en Bob Den Uyl.
Nu ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar de boeken van Annelies Verbeke, dus daar ga ik eens naar op zoek.

Wat komt er bij jullie uit?

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Musonius,  bij mij werd ook Annelies Verbeke genoemd. Maar bij mij kwam Saskia de Coster sterker naar voren. 
Bij de tweede tekst kreeg ik Jan Wolkers als resultaat.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Grappig, Fief! Ken jij het werk van de beide auteurs wel?

Ik vraag mij overigens af hoeveel en welke auteurs in het systeem zitten, dat kan ik nergens terugvinden.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zojuist mijn verhalen uit mijn bundel Er was eens niet. (voor € 12,50 excl. portokosten bij mij verkrijgbaar) laten analyseren. Hier kwam vooral Remco Campert boven.

Afijn, ik ga verder met #338.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Buiten Campert en Wolkers zijn het allemaal Vlaamse auteurs, maar daar wil ik verder niet op ingaan of niet verder op ingaan. Iets anders: heeft iemand een idee wat er met collega Kruidnagel aan de hand is of heeft hij afgehaakt wegens chronisch FB tekort?

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De website is in Antwerpen gemaakt, dus ik durf te wedden dat ze meer Vlaamse auteurs dan Nederlandse hebben ingevoerd. Wel jammer dat je niet kan vinden hoeveel en welke.

Ik ken geen van de schrijvers alhier persoonlijk, dus ik kan je niet verder helpen. Maar je kunt hem toch een berichtje sturen?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@collega's: nieuws van Jaap (aka Kruidnagel): Corona heeft hem parten gespeeld en hij zit momenteel met de gestoofde peertjes. Binnenkort horen we weer van hem.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het verschilt per verhaal welke schrijver er bij mij uitkomt. Net Gerard Reve en Remco Campert maar als ik een ander verhaal pak is het Saskia de Coster en Annelies Verbeke.

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik was er al bang voor, maar veronderstelde dat het wel erg voor de hand liggend was en je meestal geneigd bent het ergste te denken. Als je dit leest wens ik je veel beterschap Kruidnagel!

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hier ben ik weer, met mijn weke tere hartje. Ik miste inderdaad soms wat feedback van onze lieve gratis coaches, dat leek een nieuwe trend. En ik kreeg corona met het hele gezin vol klein grut – de ziekte viel mee, de quarantaine tegen. Door al die drukte thuis moet ik nu heel hard werken. En schrijven kost zo afschuwelijk veel tijd. Ik zit hier intussen ook alweer vierenhalf jaar op SOL. Ik mis mijn oude schrijfmakkers wel eens. Maar de ironie is dat van die gewone mensen zoals wij alleen maar beter worden als ze heel hard oefenen. Dus wie weet doe ik dat.

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Maaike,

Het is momenteel niet mogelijk om verhalen te lezen via een smartphone. Want door alle advertenties verspringt alles. En ik begrijp dat SOL die advertenties nodig heeft. Maar de website is onbruikbaar geworden via een smartphone. Niet echt handig. 
 

Groet,

Madrid

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Madrid, dit is een plaats waar schrijvers onderling kunnen communiceren. Als je Maaike wil contacteren stuur je haar best rechtstreeks een bericht via de 'contact' tag rechts bovenaan.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Enorm leuk, dat Stylene.

De tekst die ik indiende kwam het dichtst bij Hugo Claus, maar ook Saskia De Coster, Annelies Verbeke en Jan Wolkers zijn close. Dit ga ik vaker doen! Goed voor mijn zelfvertrouwen!

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tja, ik vrees dat ik nu een enorme pretbederver ben, maar ik ben eens gaan experimenteren en voerde boekfragmenten van bekende schrijvers in, en deze werden aan andere schrijvers toegedicht. Enkele voorbeelden:

Wolkers - Campert, De Coster,
Campert - Elsschot, Verhulst
Elsschot - Brusselmans
Reve - Wolkers, Lanoye

Het lijkt mij zacht uitgedrukt dat dit computerprogramma aan accuraatheid te wensen overlaat.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ook maar eens uitgeprobeerd. Voor mij mag je een kat een kat noemen, Musonius, dit ding is waardeloos! Waarschijnlijk ontsproten uit het brein van een of andere ' IT-er-nert' die op internet een aantal auteursnamen is gaan opzoeken en de goegemeente wil doen geloven dat het iets met schrijfstijl en literatuur te maken heeft. Verbannen die handel!

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt voor het testen. Mij leek het gamma aan grote namen ook al verdacht. Anderzijds heeft feelgood ook zijn waarde. En zo ga je toch eens neuzen in die namen. Maar daarna: altijd even met jezelf door de reality check.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even terloops: schuilt er een illustere onbekende onder ons die het zo begeerde 'Schrijverig' van Kelly Meulenberg inmiddels gewonnen heeft? Voor zover ik weet kreeg een aantal deelnemers nog geen FB, dat verklaart mogelijk het uitblijven van de prijsuitreiking.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kreeg een aantal deelnemers, Gi!

Nadat Tony vriendelijk bedankte voor de prijs, gingen ze op zoek naar een nieuwe winnaar. Misschien zoeken ze nog of misschien wil de winnaar ons niet de ogen uitsteken. Ik kan in elk geval zeggen dat ik nóch de prijs nóch feedback heb mogen ontvangen.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Musonius: ik vrees dat Tony destijds een grapje maakte over het weigeren van de prijs.  Hoe kon hij de prijs winnen terwijl nog haast niemand een reactie van de coach had ontvangen? Volgens mij is het een (mislukte) marketingstunt van K.M. geweest.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Gi: Die prijs staat los van feedback van de gastcoach. De prijs werd verloot onder de schrijvers die voor 2 februari 23:59 een mail met hun naam en een link naar het verhaal op het forum hebben gestuurd met 'Winactie' in het onderwerp. Lees maar na.
Ik geloof dat er zo'n 35 mensen een verhaal hebben geschreven, maar ik weet niet hoeveel van hen ook een mail hebben gestuurd.