Lid sinds

4 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Administratie
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever

Onderlinge communicatie

Heb je een vraag over de wekelijkse opdracht waar andere schrijvers mee kunnen helpen? Of zijn er andere onderwerpen die je onderling wil bespreken? Dat kan hieronder! 

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Maajke,

Was Lucy Deutekom ziek? Of wordt ze onderbetaald? Zag ze misschien op tegen zoveel nakijkwerk? Heeft ze ontslag genomen? Wij keken met smacht naar haar uit.

Waarom is de schrijfopdracht #384 nu al verdwenen?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dit is de inhoud van het mailtje dat ik aan onze nieuwe coach gestuurd heb:

Dag Lucy,

Meer dan twintig schrijvers hebben zich de moeite getroost om aan jouw opdracht gevolg te geven. Ondertussen is er reeds een volgende opdracht gegeven. De bedoeling is wel dat coaches enige feedback verschaffen. Ben je dat nog van plan?

Vriendelijke groet,

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank, Gi, ik heb zelf Lotte aangeschreven, want zij begon ook vrij laat en een aantal mensen, waaronder ondergetekende, wachten nog op respons.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

@Dos: schrijfopdracht #384 staat er nog hoor: gewoon ver genoeg scrollen.

  • Vreemd, nu dertig uur geleden herplaatst  tussen  onze inzendingen  in, zonder de gebruikelijke zwarte punaise ervoor!

 

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Laat ik mijn eerdere vragen anders stellen. Als bij het plaatsen van een nieuwe schrijfopdracht al bekend is dat de coach geen feedback zal geven, of als op enig moment tijdens de schrijfweek blijkt dat de coach --om welke reden dan ook -- niet van de partij kan zijn, is het dan niet correct dat dat tijdig kenbaar gemaakt wordt. Waarom moeten wij dat teleurgesteld  erváren?!

Lid sinds

2 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben er nog maar net, en weet dus nog niet hoe belangrijk de feedback van de professionele coach kan zijn. Kan een van jullie me vertellen wat de meerwaarde hiervan is. Idem aan de feedback die onderling al word gegeven of...? 

Ik ben blij dat dit onderling wel actief wordt opgepakt. En waardeer jullie kritiek. Ik heb in twee weken erg veel geleerd al.

A.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Anton, wat de meerwaarde is van de feedback van coaches moet ieder voor zich uitmaken. Daarbij: de ene coach is de andere niet. Van medeschrijvers heb ik ook zeer veel geleerd.
De redenen waarom ik het op prijs stel dat coaches reageren:

  • Zij hebben ervoor geleerd
  • Zij hebben de opdracht geplaatst met - naar ik mag aannemen - een bedoeling, een leerpunt die jij misschien in eerste instantie niet in de gaten hebt.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gi, voor zover ik het heb kunnen achterhalen, hebben de meeste coaches taal- en letterkunde, literatuur, schrijven of journalistiek gestudeerd aan universiteit of hogeschool. Enkelen studeerden wat anders, maar hebben daarnaast relevante opleidingen gevolgd.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dos, de 'zwarte punaise' voor een opdracht verdwijnt van zodra er een nieuwe opdracht geplaatst wordt.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Dit is de inhoud van het mailtje dat ik aan onze nieuwe coach gestuurd heb:

Dag Lucy,

Meer dan twintig schrijvers hebben zich de moeite getroost om aan jouw opdracht gevolg te geven. Ondertussen is er reeds een volgende opdracht gegeven. De bedoeling is wel dat coaches enige feedback verschaffen. Ben je dat nog van plan?

Vriendelijke groet,

 

Nog geen reactie gekregen, Gi?

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Van Lotte heb ik helaas ook niets meer vernomen. Ook niet op een herinnering. De vorige keer reageerde ze meteen en kreeg ik alsnog commentaar op mijn verhaal. Jammer.

Ik zal Lucy ook aanschrijven, wellicht helpt het als meer mensen het doen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Onderlinge communicatie

Heb je een vraag over de wekelijkse opdracht waar andere schrijvers mee kunnen helpen? Of zijn er andere onderwerpen die je onderling wil bespreken? Dat kan hieronder! 

  • Misschien is het niet eens de bedoeling dat wij hier vragen stellen aan Maaike, de redactie of aan de coach Lucy.
  • Uit bovenstaande 'Onderlinge communicatie' maak ik op dat deze rubriek alleen bedoeld is om ónderling te communiceren. 
  • Maar Maaike of iemand anders van de redactie zal zeker gelezen hebben dat wij met een probleem zitten.
  • Wie is trouwens Lotte?

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Dos, klopt. Deze rubriek is in het leven geroepen om, zoals de naam van de rubriek al zegt, onderling te communiceren. 
Lotte is de coach van opdracht 383.

Wellicht is een mailtje aan Maaike beter. Zij zou Lotte en Lucy kunnen vragen waarom ze niet reageren. Lotte heeft bij mij overigens wel meteen gereageerd, daar mag ik dus niets van zeggen. Lucy laat het afweten, maar wellicht is daar een goede reden voor. We kunnen haar het voordeel van de twijfel geven. Wel is het fijn dat we dan in ieder geval horen dat er een goede reden voor is. 

Verder ben ik nog steeds van mening dat de opmerkingen van de forumleden voor mij minstens zo waardevol zijn als die van de coach. Vaak zelfs waardevoller dan die van de coach, omdat jullie gerichter aangeven wat er schort en waar het beter of anders kan.

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dos, Maaike noch de coaches zullen dit lezen. Als je goed leest, zie je dat we het hebben over het aanschrijven van de coaches en spreken we ze hier niet direct aan.

Misschien is het een goed idee om Maaike aan te schrijven, maar ik heb Lucy en Lotte al aangeschreven, dus ik laat het er even bij, anders ben ik telkens de kwaaie piet.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Toen ik destijds aan Maaike vroeg deze rubriek toe te voegen was het vooral om te vermijden dat onderlinge discussies in de reacties onder de ingezonden teksten terecht kwamen.
Dat sommige coaches (?) geen feedback geven is irritant, maar ik lig er niet wakker van. Dat ze niet reageren op de mails die zij krijgen heeft te maken met wat de Engelsen 'elementary courtesy' noemen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

 

Dag Maaike, in de rubriek 'Onderlinge communicatie' hebben een aantal leden hun bezorgdheid geuit over het uitblijven van commentaar van de coach Lucy Deutekom e.a.
Mogelijk wordt dat niet door redactieleden gelezen. Zou je hier even kennis van willen nemen?

Met vriendelijke groet,

Dos Wijnhof..

Dit bericht heb ik Maaike gestuurd

 

 

Lid sinds

4 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Administratie
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever

Hoi allemaal,

Lucy was inderdaad wat later met feedback geven, en de reacties zouden dit weekend komen. Echter kwam ze tot de conclusie dat ze niet genoeg waardevolle feedback kan geven en dat ze daarom niet doorgaat als coach. Nadine van de Sande gaat alsnog feedback geven op de opdracht en ze gaat de achterstand in de komende dagen wegwerken! Vervelend dat het wat langer duurde, gelukkig alsnog feedback. 

En ik lees ook vragen over wat te doen als er iets is. Het meest directe is inderdaad om mij een berichtje te sturen :)

Groetjes,
Maaike

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank je Maaike voor jouw tussenkomst, die zonder twijfel door iedereen op prijs wordt gesteld.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt voor je reactie Maaike. Dat was vast niet gemakkelijk voor Lucy. Ik vind het een dappere beslissing en wens haar veel geluk bij wat er verder op haar pad komt. Fijn dat Nadine de uitwerkingen van opdracht #384 alsnog van feedback wilde voorzien, veel waardering daarvoor.

Verder moet me van het hart dat ik me gestoord heb aan de toon van sommige reacties in dit topic en met name aan enkele van jouw berichten Gi. Ik begrijp heel goed dat het uitblijven van feedback gevoelens van teleurstelling en frustratie kan oproepen en kan me ook voorstellen dat sommigen de behoefte voelen om te informeren wat er aan de hand is. Daar is niets mis mee. De laatdunkende opmerkingen over de coaches en het kinderachtige gedrein vind ik echter onnodig en ergerlijk. Wanneer reactie uitblijft kun je gissen naar het waarom, maar als het erop aankomt zijn de coaches ons in mijn beleving geen verantwoording verschuldigd. Vergeet niet dat je in geval van twijfel ook van het positieve kunt uitgaan. Die keuze maak je zelf. Volgens mij mogen we allang blij zijn dat er, ondanks dit soort berichten, blijkbaar nog steeds coaches bereid zijn om (naar ik aanneem op vrijwillige basis (en soms tegen beter weten in)) de inzendingen hier van feedback te voorzien. Respectvol blijven reageren als het eens tegenvalt is ook een kwestie van wellevendheid.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gelieve mij niet euvel te duiden indien mijn teleurstelling over het uitblijven van respons leidde tot boutades.

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe hogelijk ik het waardeer dat schrijfcoaches zich de moeite en tijd getroosten onze penvruchten van repliek te voorzien.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vergeet die twee weken niet.

Een vriend en ik beloofden elkaar dat we niet zullen toestaan dat we in zure zeventigers veranderen. Ik weet niet of dat helpt, of het feit dat ik hier, op dit forum en op de wereld, nog niet lang genoeg rondloop, maar ik durf te stellen dat ik in geen vijf jaar en vier maanden het zover laat komen dat ik coaches uitmaak voor profiteurs en charlatans.

Stel dat je gelijk hebt. Denk jij echt dat mensen die uitsluitend aan zichzelf denken en die het verder allemaal geen biet interesseert, hun leven beteren, omdat jij met je voeten op de grond stampt? Welnee. Het gevaar van jouw negatieve aannames schuilt niet alleen in het risico dat je je vergist en iemand kwetst, maar veel meer nog in de sfeer die dat oproept, waardoor welwillende mensen hun lust verliezen en zich wel drie keer bedenken voordat ze zich eraan wagen. Ik schrijf dit niet om jou te overtuigen, maar slechts om hier wat tegenwicht aan te bieden.